Čeští Snuggs prodali 10 tisíc inovativních menstruačních kalhotek a míří do světa. Získali na to 8 milionů korun

Nela VítováNela Vítová

snuggs_spolecna_2000px-minInsider

Foto: Snuggs

Linda Šejdová a Tomáš Zahradník, zakladatelé startupu Snuggs

0Zobrazit komentáře

O kalhotkách Snuggs jste za několik posledních měsíců mohli slyšet, ať už se vás menstruace týká, či nikoliv. Ačkoliv jde v tuzemsku o velmi inovativní produkt, české menstruační kalhotky z nanovláken si během posledních měsíců rychle získaly své zákaznice, a mladá firma proto plánuje jejich prodej rozšířit kromě Česka i do dalších zemí. Tomu by měla pomoci především nově získaná investice ve výši 8 milionů korun, kterou Snuggs nabírají od českého investičního fondu Nation1 a Martina Rozhoně.

Zakladatelé Linda Šejdová a Tomáš Zahradník plánují celou částku vložit právě do přípravy expanze a první fáze prodeje v zahraničí. „Snuggs zcela mění trh, kterému od nepaměti dominují jednorázové menstruační pomůcky a přináší do něj nové technologie, které zásadním způsobem zvyšují ženám komfort používání,“ prozradil pro CzechCrunch motivace za svou další investicí Martin Rozhoň, který se jim po prodeji e-shopu Vivantis v poslední době aktivně věnuje.

Dalším aspektem, který oceňuji, je pozitivní ekologický dopad produktu, jenž eliminuje obrovské množství nerecyklovatelného odpadu z jednorázových menstruačních pomůcek. Ve Snuggs vidím potenciál stát se průkopníkem a lovebrandem s globálním dosahem,“ dodává Rozhoň.

snuggs_footer-1

Foto: Snuggs

Nově by mělo přibýt několik dalších střihů kalhotek včetně vysokého a středně vysokého pasu

Nyní je to sedm měsíců od doby, kdy se kalhotky začaly poprvé prodávat u nás v Česku. Od té doby se jich prodalo již 10 tisíc kusů, což mladé firmě vygenerovalo obrat ve výši 6 milionů korun. „Z 6 milionů obratu jsme 1,5 milionu korun v zisku. Kromě toho máme ziskový každý měsíc a máme tak možnost z vlastního obratu investovat do vývoje, brandu a kampaní,“ komentuje pro CzechCrunch spoluzakladatel Snuggs Tomáš Zahradník.

Kromě svého vlastního e-shopu, který je součástí webu, prodává Snuggs produkty už i prostřednictvím vybraných distributorů. Od září mohou ženy kalhotky sehnat i na e-shopu Pilulka.cz, v průběhu listopadu potom budou zalistovány také v internetovém obchodu Econea, v němž má investici i právě Maritn Rozhoň. V rámci expanze nyní Snuggs hledají také další zahraniční distributory, přes které by si mohly menstruační kalhotky z nanovláken pořídit ženy v zahraničí.

dame-jidlo-mcdonalds2-min

Přečtěte si takéVelký úlovek pro Dáme jídlo. V Česku začíná doručovat jídlo z McDonald’s, a to do rekordních 20 minutVelký úlovek pro Dáme jídlo. V Česku začíná doručovat jídlo z McDonald’s, a to do rekordních 20 minut

S rozšiřováním působení jde ruku v ruce také zásadní rozšíření portfolia produktů. Dosud mohly zájemkyně sehnat kalhotky pouze ve dvou provedeních, a to pro slabou a střední menstruaci. K těmto stávajícím modelům nově přibyly navíc kalhotky s vysokou absorpcí a v následujících měsících by se mělo začít prodávat ještě nejméně pět dalších produktů s různými variacemi střihů a materiálů. Konkrétně půjde o kalhotky s vysokým a středním pasem, které doplní aktuální nízký střih. Nově použitými materiály by měly být tencel, vlna, bio bavlna nebo i bambus.

„Využití nanovláken a moderních materiálů společně s šetrností k životnímu prostředí je cesta, která podle nás v budoucnosti bude velmi přínosná. Zároveň máme plnou důvěru v produkt a tým, který za startupem stojí – a proto jsme se rozhodli do něj investovat. Věříme, že tak pomůžeme k rychlejšímu růstu i zdokonalování technologie, která za Snuggs stojí,“ uvedla Petra Končelíková, partner investičního fondu Nation 1.

Vizuální identita a projekt osvěty

S růstem firmy samozřejmě souvisí také detailní zaměření na definici značky Snuggs. Právě nedávno firma prošla relativně výrazným rebrandingem a začala se ve velké míře soustředit také na vizuální identitu, která je u podobných produktů důležitá. Na té Snuggs spolupracovali s Češkou Charlotou Blunarovou, která v současné době působí v prestižním designovém studiu IDEO v Mnichově.

snuggs

Foto: Snuggs

Od zahájení prodeje uplynulo 9 měsíců a Snuggs prodalo 16 tisíc kalhotek

Součástí nové vizuální identity je mimo jiné také detailně stanovený koncept produktu a značky. Snuggs se rozhodli vydat dvěma směry, z nichž každý nabízí něco jiného, ale přitom značku spojují. Konkrétně jde o propojení odborného světa, který reprezentují moderní technologie a pokrok, se světem přirozenosti doprovázejícím Snuggs od samého začátku.

Jedním z hlavních pilířů mladé společnosti je totiž díky svému produktu pomoci ženám cítit se i během svých dní naprosto přirozeně a pohodlně. Právě naprosté přirozenosti je podle zakladatelů možné dosáhnout jen díky využití těch nejlepších možných technologií a materiálů.

Vedle produktů je nyní dalším krokem pojmout Snuggs současně jako projekt, skrze který se bude šířit osvěta o laskavosti a lásce k vlastnímu tělu, což jsou problémy, se kterými spousta mladých dívek a žen v dnešní době bojuje. V rámci celého roku by se měl projekt zaměřovat na vybraná témata z různých oblastí, ať už jde o ženská onemocnění, introspekce nebo technologie v textilním průmyslu. I kvůli tomu nyní firma plánuje spolupracovat s odborníky napříč různými obory, jako je medicína, psychologie, sociologie i umění.

Ačkoliv by se vzhledem k tomu, jak se firmě od jejích začátků daří, mohlo zdát, že ji musí tvořit již početný tým lidí, v současné chvíli se na fungování Snuggs podílí pouze tři lidé. Ještě do letošního srpna však Linda s Tomášem firmu budovali sami ve dvou. Linda Švejdová se podnikání začala naplno věnovat teprve na začátku září, do té doby celý byznys řídila ve volném čase vedle práce na plný úvazek jako marketingová manažerka BudgetBakers.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina