Raritní sběratelský kousek. Aston Martin představil svůj vůbec první motocykl za téměř 3 miliony korun

aston-martin-bike
0Zobrazit komentáře

Jen málokterá země se může pochlubit tak velkým množstvím tradičních výrobců luxusních automobilů jako Velká Británie. Konkurovat jí v tomto ohledu může snad jen Německo. Bentley, Rolls-Royce, Lotus či Aston Martin, to jsou automobilky, jejichž historie je bohatě protkána úspěchy na závodních tratích, vášní pro dokonalost, ale i tradičním britským konzervatismem.

Časy se ovšem mění i za Lamanšským průlivem. I pro tyto automobilky jsou dnes daleko důležitější prodejní úspěchy než vavřínové věnce a nablýskané poháry. Za své vzal z velké části i konzervativní přístup jednotlivých značek, což dokazují Bentayga, Cullinan či DBX, velké luxusní SUV modely, které byly pro tyto výrobce dříve něčím zcela nepředstavitelným.

Dnes jsou tyto vozy nezbytnou a prodejně velice úspěšnou součástí modelové palety, což můžeme označit za přirozený vývoj. Poslední jmenovaný model DBX je připravované luxusní SUV značky Aston Martin, které by mělo mít svou premiéru již 20. listopadu.

aston-martin-motocykl2

Foto: Aston Martin

Design motocyklu vychází z klasických tvarů vozů britského výrobce

Inženýři britského výrobce, jehož historie se začala psát již v roce 1913, však v poslední době nepracovali pouze na neotřelém SUV, ale i na projektu, který na místo tradičních čtyř kol, má kola pouze dvě. AMB 001 je název vůbec prvního motocyklu zdobeného okřídleným emblémem Aston Martinu.

Automobilka vyvíjela motocykl s další britskou legendou, kterou je znovuoživený motocyklový výrobce Brough Superior. Výsledkem této spolupráce je stroj představený na motocyklové výstavě EICMA v Miláně, nabízející výkon 180 koní, které bude možné využít pouze na závodních tratích.

AMB 001 vychází z designových návrhů, jež Aston schovával ve svém šuplíku dlouhých 11 let. Tělo stroje je tvořeno karbonovým rámem a design vnějšího pláště našel inspiraci v designu automobilů Astonu. Například boční přítlačná křídla jsou prvkem, který bychom nalezli u modelu Aston Martin Valkyrie.

aston-martin-motocykl4

Foto: Aston Martin

Motocykl využívá moderní technologie i materiály

Motocykl může být oděn do dvou tradičních závodních barev Striling Green a Lime Essence, které si notují s luxusní kůží Oxford. Tou je potaženo minimalistické sedadlo i řídítka motocyklu. Těmto barevným kombinacím dává vyniknout černý karbonový rám, ve kterém je usazený přeplňovaný dvouválec do V, jehož výkon 180 koní řadí motocykl mezi špičkové superbiky. Díky použití karbonu a dalších materiálů, jako je titan či hliník, je motocykl nejen extrémně pevný, ale i lehký.

Josef Prusa_Prusa Research_005

Přečtěte si takéPrůša prodal přes 130 tisíc 3D tiskáren a představil mini verzi. Nyní pro její vylepšení pořádá svůj první hackatonPrůša prodal přes 130 tisíc 3D tiskáren a představil mini verzi. Nyní pro její vylepšení pořádá svůj první hackaton

„Věříme, že by se mělo jednat o špičkový motocykl, a jsme velice hrdí na to, že je možné poprvé vidět křídla Aston Martinu na motocyklu. Kromě uplatnění technologií, které jsme vyvinuli pro výrobu automobilů, jako je průlomový Aston Martin Valkyrie, jsme do tohoto projektu mohli přinést i naše jedinečné odborné znalosti v oblasti tradičních řemeslných technik,“ řekl na adresu AMB 001 Marek Reichman, viceprezident a hlavní kreativní ředitel Aston Martinu.

Nebýt tohoto muže, nejspíše by motocykl zůstal jen na papíře. Reichman je totiž velkým milovníkem motocyklů, a proto měl velký zájem na tom, aby se podařilo jedinečný stroj přivést k životu.

aston-martin-motocykl5

Foto: Aston Martin

Motocykl je vůbec první motorkou s logem Astonu

Jeho výroba však nebude probíhat v domovské Anglii, ale ve francouzském Tolouse, kde se o ruční kompletaci každého kusu postarají zaměstnanci Brough Superior. Celkem zde bude vyrobeno pouhých 100 kusů, takže se bude jednat o velice atraktivní sběratelský kousek, který se bude prodávat za částku 108 tisíc eur, tedy přibližně 2,8 milionu korun.

Teplé místečko v garáži nebo interiéru velké vily bude díky exkluzivitě motorky tím nejčastějším místem, kde bude tento stroj možné spatřit. Na silnicích jej totiž určitě neuvidíme, protože pro toto použití není ani homologován. Maximálně se s ním bude možné projekt na uzavřeném okruhu. První majitelé tak budou moci učinit již koncem příštího roku, kdy budou spuštěny první dodávky.

Pro Aston Martin však motocykl není tím nejvýstřednějším, co v jeho dílnách vzniklo. Za zmínku rozhodně stojí i koncept letadla Volante Vision. Létající koncept představený v červenci minulého roku přinesl vizi luxusní soukromé dopravy odehrávající se nejen na zemi, ale i ve vzduchu za využití elektrického pohonu a autonomních technologií.

aston-martin-motocykl1

Foto: Aston Martin

Aston Martin Volante Vision