Facebook chce napravit svoji pověst a poprvé bude na Super Bowlu. V reklamě se Sylvesterem Stallonem a Chrisem Rockem
Velkolepá sportovní show, plejáda hvězdných atletů a velká dávka patriotismu. Přesně takto vypadá každoroční finále amerického Super Bowlu, které historicky patří k nejsledovanějším televizním událostem ve Spojených Státech.
Kromě sportovního zážitku ze špičkového amerického fotbalu se Super Bowl nicméně pyšní také astronomickými reklamními příjmy, které se navíc rok od roku zvyšují. Dostat svůj produkt nebo značku v rámci reklamního spotu do hlavního vysílacího času je považováno za prestiž a za několik desítek vteřin slávy jsou firmy ochotny utrácet astronomické sumy.
Ostatně například během posledního finále Super Bowlu, ve kterém se proti sobě postavily týmy New England Patriots a Los Angeles Rams, neváhali různí inzerenti za 30vteřinové reklamní spoty zaplatit až 5,3 milionu dolarů, v přepočtu 120 milionů korun. A podobné částky se dají očekávat už za necelé dva měsíce i v Miami, kde proběhne další, čtyřiapadesáté finále Národní fotbalové ligy.
Příležitost mediálně se prezentovat téměř 100 milionům sledujících (loňský Super Bowl sledovalo 98,2 milionu televizních diváků) si tentokrát nenechá ujít ani největší sociální síť světa Facebook, která v posledních letech kvůli sledu kontroverzních rozhodnutí a událostí bojuje mezi lidmi s nesmírně pošramocenou pověstí.
Ta se začala poprvé výrazněji hroutit provalením kauzy Cambridge Analytica a nepřidaly ji ani další nepopulární kroky vedení společnosti, z těch posledních například rozhodnutí, že Facebook nebude na rozdíl od konkurenčního Twitteru během voleb zakazovat politické reklamy nebo blokovat fake news.
MEWS shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch JobsZřejmě i proto se Facebook nyní vůbec poprvé v historii rozhodl v rámci Super Bowlu prezentovat a vlastní image vylepšit pomocí reklamy. V jeho 60vteřinovém spotu spadajícím pod kampaň More Together, která se snaží představit výhody používání facebookových skupin v reálném životě, se představí dvě herecké hvězdy, Sylvester Stallone a Chris Rock.
A nebude to zřejmě levná záležitost. Ostatně marketingový šéf Facebooku Antonio Lucio prozradil, že cílem společnosti pro nadcházející rok je až zdvojnásobit výdaje na reklamu, a to právě i ve snaze zlepšit v posledních letech negativní vnímání. Jak informuje deník The Wall Street Journal, zatímco v roce 2017 Facebook za reklamu utratil odhadem pouze 50 milionů dolarů, loni už to bylo 382 milionů dolarů, a pokud se budeme držet prohlášení marketingového šéfa společnosti, bude tato suma i nadále razantně růst.
I přesto však Facebook na největší technologické hráče v tomto ohledu významně ztrácí. Například Amazon v loňském roce jen za inzerci na americkém trhu utratil závratných 1,84 miliardy dolarů. Jak nakonec první reklamní představení Facebooku během Super Bowlu dopadne, se budeme moci přesvědčit 2. února, kdy se očekávané utkání v Miami odehraje.