České internetové obchody hlásí další rekordní rok. Loni utržily přes 155 miliard korun, žně měly o Vánocích
Nakupování na internetu v Česku neustále roste a díky tomu tuzemská e-commerce v loňském roce opět překonala další rekord. Celkově dosáhly online obchody na obrat přesahující 155 miliard korun, což představuje patnáctiprocentní meziročním růst. Na českém maloobchodu se díky tomu internetové nakupování podílí již z 12,7 procenta.
Vyplývá to z dat, které publikovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupní rádce Heureka.cz. Podle nich za růstem stojí zejména velmi úspěšné druhé pololetí loňského roku, především pak podařená vánoční sezona.
Zákazníci si během ní objednali zboží online za více než 52 miliard, čili celou třetinu celoročního obratu. Během prosince absolutní rekord tuzemské e-commerce hlásila jednička trhu Alza, kdy během jednoho týdne prodala zboží za 1,44 miliardy korun. Nejlepší čísla své historie oznámila například i logistická Zásilkovna, která za jediný den přepravila 379 tisíc zásilek, což s nakupováním na internetu přímo souvisí.
„Celkové online prodeje zboží v roce 2019 předčily naše očekávání. Druhé pololetí bylo pro internetové obchody velmi úspěšné, a tak můžeme hovořit o růstu o 15 procent v porovnání s rokem 2018. Za e-shopy můžeme vyjádřit jednoznačnou spokojenost s konečnými výsledky,“ hodnotí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Češi podle něj e-shopům důvěřují a online nakupují stále častěji a pravidelněji. Díky zlepšujícím se službám a široké nabídce doručení lidé čím dál častěji objednávají zboží z kategorií, kterým donedávna dominovaly kamenné obchody. Konkrétně jde o potraviny či drogerii.