Český vyhledávač nábytku Favi loni vyrostl na téměř půl miliardy a chystá velkou expanzi po celé Evropě
Český vyhledávač nábytku Favi hlásí další úspěšný rok. Společnost působící na českém, slovenském, polském, maďarském a rumunském trhu během loňska zvýšila své tržby o šedesát procent na téměř půl miliardy korun. V letošním roce Favi plánuje dál růst v podobném tempu a těžit z díry na trhu – podle svých majitelů, kterými jsou dnes spoluzakladatelé Radomír Hejl a Jan Zajíc a také investiční skupina kolem Jana Barty, totiž na trhu agregátorů nábytku nepůsobí žádný jiný velký hráč.
Podobná vyhledávací služba je podle Favi technologicky složitá, protože nábytek různých výrobců není možné porovnávat podle textové položky jako například elektroniku. I proto nejsou v této oblasti tak silní v jiných segmentech velcí hráči, kteří se zabývají srovnáváním cen.
„Aktuálně pracujeme s neuronovými sítěmi, které doporučují uživatelům produkty například podle vkusu a stylu konkrétního uživatele. Zatím to jsou detaily, které na první pohled nemusí být vidět, ale při konkrétním hledání zážitek uživatele zlepšují, takže je to rozhodně směr, kterým se chceme ubírat,“ říká pro CzechCrunch Jan Zajíc, spoluzakladatel Favi.
S investicí od Pale Fire Capital (PFC) Jana Barty a spol. tak chce Favi svůj technologický náskok využít při expanzi do zahraničí. Cílovými zeměmi jsou Španělsko, Portugalsko, Chorvatsko, Slovinsko a země Skandinávie, tedy Norsko, Švédsko a Dánsko, a přestože se prý ještě konkrétní plány ladí, jeden z partnerů PFC, Dušan Šenkypl, v nedávném rozhovoru pro Lupu mluvil o velké expanzi celkem do deseti evropských zemí.
„Je to asi dost agresivní strategie, ale ukazuje se, že jsme s Favi našli dost obrovskou díru na trhu, takže s ním máme nejvyšší růstové ambice,“ uvedl pro Lupu Šenkypl s tím, že EBITDA marže Favi loni skončila těsně pod 10 procenty a firma je stále v zisku, byť podrobnější čísla on ani firma prozrazovat nechce.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsS cílem podpory další expanze Favi zároveň spustilo i novou reklamní kampaň, která běží jak na internetu, sociálních sítích a YouTube, tak také v televizi a narazit na ní můžete například i v pražském metru.
„Naším záměrem bylo přiblížit, že dneska už si každý může svůj domov zařídit podle svých představ. V jednom stejném pokoji se ve filmově laděných scénách postupně odehrávají příběhy čtyř různých domovů. Jednotlivé set designy jsou postavené na osobitosti obyvatel a nesou ikonické rysy dané cílové skupiny,“ říká designérka Andrea Fišarová.