Český vyhledávač nábytku Favi loni vyrostl na téměř půl miliardy a chystá velkou expanzi po celé Evropě

Peter BrejčákPeter Brejčák

favi-founders

Foto: Favi

Jan Zajíc a Radomír Hejl, spoluzakladatelé Favi

0Zobrazit komentáře

Český vyhledávač nábytku Favi hlásí další úspěšný rok. Společnost působící na českém, slovenském, polském, maďarském a rumunském trhu během loňska zvýšila své tržby o šedesát procent na téměř půl miliardy korun. V letošním roce Favi plánuje dál růst v podobném tempu a těžit z díry na trhu – podle svých majitelů, kterými jsou dnes spoluzakladatelé Radomír Hejl a Jan Zajíc a také investiční skupina kolem Jana Barty, totiž na trhu agregátorů nábytku nepůsobí žádný jiný velký hráč.

Podobná vyhledávací služba je podle Favi technologicky složitá, protože nábytek různých výrobců není možné porovnávat podle textové položky jako například elektroniku. I proto nejsou v této oblasti tak silní v jiných segmentech velcí hráči, kteří se zabývají srovnáváním cen.

„Aktuálně pracujeme s neuronovými sítěmi, které doporučují uživatelům produkty například podle vkusu a stylu konkrétního uživatele. Zatím to jsou detaily, které na první pohled nemusí být vidět, ale při konkrétním hledání zážitek uživatele zlepšují, takže je to rozhodně směr, kterým se chceme ubírat,“ říká pro CzechCrunch Jan Zajíc, spoluzakladatel Favi.

S investicí od Pale Fire Capital (PFC) Jana Barty a spol. tak chce Favi svůj technologický náskok využít při expanzi do zahraničí. Cílovými zeměmi jsou Španělsko, Portugalsko, Chorvatsko, Slovinsko a země Skandinávie, tedy Norsko, Švédsko a Dánsko, a přestože se prý ještě konkrétní plány ladí, jeden z partnerů PFC, Dušan Šenkypl, v nedávném rozhovoru pro Lupu mluvil o velké expanzi celkem do deseti evropských zemí.

favi-office

Foto: Favi

Kanceláře Favi

„Je to asi dost agresivní strategie, ale ukazuje se, že jsme s Favi našli dost obrovskou díru na trhu, takže s ním máme nejvyšší růstové ambice,“ uvedl pro Lupu Šenkypl s tím, že EBITDA marže Favi loni skončila těsně pod 10 procenty a firma je stále v zisku, byť podrobnější čísla on ani firma prozrazovat nechce.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

S cílem podpory další expanze Favi zároveň spustilo i novou reklamní kampaň, která běží jak na internetu, sociálních sítích a YouTube, tak také v televizi a narazit na ní můžete například i v pražském metru.

„Naším záměrem bylo přiblížit, že dneska už si každý může svůj domov zařídit podle svých představ. V jednom stejném pokoji se ve filmově laděných scénách postupně odehrávají příběhy čtyř různých domovů. Jednotlivé set designy jsou postavené na osobitosti obyvatel a nesou ikonické rysy dané cílové skupiny,“ říká designérka Andrea Fišarová.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Technologický industriál v byznysovém srdci Manhattanu. Booking.com představil nové newyorské sídlo

Michal PtáčekMichal Ptáček

booking-new-york-hlavni-1

Foto: TPG Architecture

Portál Booking.com představil v New Yorku nové, industriálně laděné kanceláře

0Zobrazit komentáře

Přes 17 tisíc zaměstnanců, 28 milionů ubytovacích jednotek v nabídce a neotřesitelná pozice jednoho z nejvýraznějších hráčů na online trhu ubytovacích zařízení. To je portál Booking.com, který umožňuje lidem z pohodlí domova vyhledávat a následně rezervovat výhodné ubytování po celém světě.

Původně nizozemská společnost si v rámci globální expanze zakládá na lokálním působení a aktuálně disponuje 200 kancelářemi napříč zeměkoulí. Například v České republice společnost nově operuje z moderního 600metrového prostoru na pražských Příkopech.

Nejnovějším kancelářským přírůstkem do portfolia firmy se stalo nové newyorské sídlo, které Booking.com vybudoval ve spolupráci s renomovaným architektonickým studiem TPG Architecture, a jak naznačují fotografie, stojí za to.

booking-new-york-city-office-29

Zaměstnanci mají z firemní kavárny k dispozici výhledy na Manhattan

Kanceláře o ploše 5 tisíc metrů čtverečních se rozprostírají ve dvou podlažích vysokopodlažní budovy v srdci newyorské Finanční čtvrtě a zaměstnancům nabízí vše od společných otevřených prostor vhodných k vzájemné spolupráci přes privátní kanceláře a telefonní budky až po vlastní kavárnu s výhledem právě na okolní Manhattan.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Prostor zateplují jednotlivé tématické bloky inspirující se newyorskými čtvrtěmi, graffiti a nástěnné malby, přičemž hlavní dominantou je industriálně designované lobby s centrálním schodištěm, které propojuje obě patra kanceláře.

Lokalita: Manhattan, New York
Datum dokončení: 2019
Velikost: 5 106 m2
Design: TPG Architecture

booking-new-york-city-office-3

Recepce

booking-new-york-city-office-6

Recepce

booking-new-york-city-office-7

Schodistě

booking-new-york-city-office-10

Schodistě

booking-new-york-city-office-13

Koridor

booking-new-york-city-office-14

Open-space kanceláře

booking-new-york-city-office-15

Open-space kanceláře

booking-new-york-city-office-16

Open-space kanceláře

booking-new-york-city-office-17

Open-space kanceláře

booking-new-york-city-office-18

Kolaborační zóna

booking-new-york-city-office-19

Zasedačka

booking-new-york-city-office-22

Zasedačka

booking-new-york-city-office-23

Telefonní budka

booking-new-york-city-office-25

Kavárna

booking-new-york-city-office-27

Kavárna

booking-new-york-city-office-29

Kavárna

booking-new-york-city-office-30

Kavárna

booking-new-york-city-office-32

Relax zóna

booking-new-york-city-office-33

Relax zóna

booking-new-york-city-office-34

Školící místnost