Heureka loňský rok zakončila s půlmiliardovým ziskem. Přes dluhopisy si ale i tak jde pro rekordní 2,5 miliardy korun
Největší evropská skupina cenových srovnávačů je k nezastavení. Česká Heureka Group působící na devíti trzích za loňský fiskální rok vykázala provozní zisk před započtením úroků, daní a odpisů 19,9 milionu eur, tedy zhruba 511 milionů korun. Meziročně jde o dvacetiprocentní nárůst.
Zastavovat přitom rozhodně neplánuje. Heureka, která byla loni vyčleněna ze ztrátové Mall Group, nově žádá peníze od investorů. V rámci doposud největšího objemu vydaných dluhopisů české e-commerce jde konkrétně o 2,5 miliardy korun. Firma je přitom podle ředitele Tomáše Bravermana oceněna na 7,5 miliardy. Podle vyjádření mají být peníze použity na další rozvoj skupiny a optimalizaci kapitálové struktury.
Dluhopisy o nominální hodnotě deset tisíc korun jsou veřejně nabízeny investorům v Česku, v budoucnu se plánuje jejich obchodování na pražské Burze cenných papírů. Výnos dluhopisů dosahuje 5,25 procenta ročně s pololetním vyplácením a splatností pět let. Heureka za účelem emise založila samostatnou dceřinou společnost HeurekaFinCo.
Koordinátorem emise je J&T Banka, která při emisi dluhopisů pomáhala také Tomáši Čuprovi, když žádal 222, respektive ještě předtím 777 milionů korun.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Skupina Heureka je aktuálně vlastněna trojicí investorů, po čtyřiceti procentech drží skupina PPF a EC Investments Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a Romana Korbačky. Zbylých dvacet procent drží Rockaway Jakuba Havrlanta.
Klíčová role ve sdílení zahraničního know-how
Za výrazným, dvacetiprocentním meziročním růstem podle vyjádření Heureky stojí několik faktorů. Mimo jiné produktové inovace v klíčových kategoriích, které přinesly více než desetiprocentní nárůst produktových recenzí a přes dvacetiprocentní nárůst recenzí obchodů.
Zásadní novinkou je ve skupině také platforma pro poskytování datové analytiky a statistik ze všech devíti zemí, díky které mohou e-shopy nebo značky pracovat s relevantními informacemi o zákaznickém chování.
Celkově navštíví weby Heureka Group na dvacet milionů lidí měsíčně a eviduje nabídku z více než pětapadesáti tisíc e-shopů. Právě díky tomu získala status největšího evropského cenového srovnávače a nákupního rádce.
Upevňování pozice v rámci regionu si Heureka Group stanovila jako cíl pro letošní rok a ve využití know-how ze zahraničních trhů ve prospěch partnerských e-shopů vidí svou klíčovou roli.
„České e-shopy mají mimo naše území obrovský potenciál pro expanzi. Například trh e-commerce v Maďarsku a Rumunsku poslední dva roky významně meziročně roste. Heureka tak funguje jako platforma, přes kterou e-shop může expandovat do dané země s minimem nákladů, ale přitom s potřebnými daty a informacemi,“ říká Tomáš Braverman, CEO Heureka Group s tím, že této možnosti využila už šedesátka českých e-shopů.
Související témata:HeurekaPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.