Česká digitální pojišťovna Mutumutu nabrala 30 milionů korun a každý rok plánuje expandovat do nové země
Jindřich Lenz, CEO startupu Mutumutu
Digitální pojišťovna Mutumutu profilující se jako inovátor konzervativního oboru pojišťovnictví získala výraznou investici. Třicet milionů korun do firmy s přibližně 1 600 pojištěnci vloží francouzská skupina Société Général Assurance, matka tuzemské Komerční pojišťovny. Právě ta dosud Mutumutu licenčně zaštiťovala.
Podle informací CzechCrunche získává Société Général za 30 milionů korun v pojišťovacím startupu strategický menšinový podíl v úrovni 20 až 40 procent, což Mutumutu oceňuje na 75 až 150 milionů korun. Do konce roku se navíc může investovaná částka zdvojnásobit na celkových 60 milionů korun, nicméně i v takovém případě by měl zůstat podíl menšinový.
Mutumutu původně vzniklo jako vlastní projekt Creative Docku. Smíchovská firma specializující se na budování firem do vývoje vložila celkem 1,5 milionu eur (40 milionů korun) a Mutumutu tak byl jejím dosud nejdražším projektem. Ještě před vstupem na trh koncem roku 2018 se k budování tzv. insuretechu (insurace + technology), který propojuje tradiční pojišťovací produkty s moderními technologiemi, připojila také Komerční pojišťovna.
Nová investice má posílit stávající partnerství obou firem a otevřít možnosti pro rozšíření společného byznysu. Cílem Mutumutu je pak další růst. Firma prezentuje, že zájemců, kteří by chtěli službu v budoucnu využívat, je už asi 40 tisíc.
Aktuálně má však přibližně 1 600 smluvních pojištěnců, což podle vyjádření firmy stačí na dostatečné financování, přičemž své klienty kryje již za více než tři miliardy korun. V horizontu dvanácti měsíců chce navíc Mutumutu počet klientů ztrojnásobit.