Manifest budoucnosti. Polestar odhalil elektromobil plný udržitelnosti a chytrých technologií

polestar-percept3

Foto: Polestar

Polestar Precept

0Zobrazit komentáře

Polestar byl vždy značkou velkých emocí prožívaných v doprovodu symfonie burácejícího motoru. Nová filozofie značky je sice daleko tišší než ta původní, ovšem emoce přetrvávají. To dokazuje i nejnovější koncept Precept, ve kterém se automobilka zaměřila na využití obnovitelných materiálů při výrobě vozu a co nejhlubší integraci s operačním systémem od Googlu.

Pokud slyšíte jméno automobilky Polestar vůbec poprvé, vězte, že se jedná o značku s tradicí, která je delší, než by se mohlo zdát. Začala se psát v 90. letech minulého století a vždy byla spjata se známějším švédským Volvem, jehož vozy Polestar upravoval. Obě značky jdou ruku v ruce dodnes, a to pod dohledem čínské Geely.

Geely totiž vlastní jak Volvo, tak i Polestar, kterému se rozhodlo dát větší samostatnost a udělat z něj automobilku produkující vozy s vysokým temperamentem. To ostatně dokazuje první sériově vyráběný model Polestar 1, který by měl brzy doplnit model Polestar 2.

polestar-percept2

Foto: Polestar

Vůz chce dát sbohem luxusu v podobě kůže, dřeva a chromu

Oba představené vozy zaujmou svou nápaditostí, což se ale nedá říci o jejich pojmenování. I na tom však Polestar zapracoval a nově představil koncept jménem Precept, což můžeme do češtiny překládat jako „předpis“ či „pravidlo“. Polestar toto jméno vybral proto, aby zdůraznil roli konceptu v celkovém směřování automobilky vstříc novým elektrickým zítřkům.

Ostře laděný sedan Precept se skutečně představuje jako ekologicky vzorná demonstrace možností, kam by mohl nejen Polestar, ale celý automobilový průmysl ve jménu ochrany životního prostředí směřovat.

Udržitelný interiér

Celý interiér je totiž vyroben z recyklovaných či přírodních materiálů. Například interiérové obklady a opěrky jsou vyrobeny z materiálu na bázi lnu. Díky použití tohoto materiálu se snížilo množství plastového odpadu o 80 %, a dokonce i hmotnost jednotlivých komponent klesla až o 50 %.

Samotná sedadla, respektive tkanina, která tvoří jejich potahy, je vyrobena z recyklovaných PET lahví. Na sedadlech a opěrkách hlavy se objevuje také recyklovaný korek a koberečky jsou vyrobeny ze starých rybářských sítí. Polestar popsal použití inovativních materiálů v kombinaci s digitálním uměním jako nové pojetí luxusu překonávají zaběhlý chrom, dřevo a kůži.

polestar-percept6

Foto: Polestar

Interiér vozu sází na přírodní a recyklované materiály

Co Polestar bohužel opomněl zmínit, je to, jak moc ekologicky přívětivá by byla samotná sériová výroba vozu, pokud by byla schválena. Způsoby získávání materiálu pro výrobu jednotlivých komponent, jako je motor či akumulátor, nebo emise produkované během výroby jsou nezodpovězenými otázkami.

Promakaný Android

Dalším velkým tématem konceptu Precept je integrace operačního systému Android Automotive do fungování celého vozu. Společnost se chce stát prvním výrobcem, který bude nabízet vozy s plně vestavěným operačním systémem Android. Ten by měl přinášet daleko hlubší propracovanost než Android Auto, navíc bez nutnosti párování s mobilním telefonem. Vůbec prvním vozem s tímto systémem by měl být Polestar 2.

Koncept Precept však chce potenciál celého systému vytěžit na maximum a sladit jej s celým vozem do absolutní uživatelsky přívětivé harmonie. Vůz by tak měl nabídnout více než jen ovládání zrcátek, sedadel, klimatizace a infotainmentu podle osobních preferencí řidiče.

polestar-percept5

Foto: Polestar

Polestar chce v Preceptu co nejvíce představit možnosti operačního systému Android Automotive

Nad rámec toho by měl být schopen rozpoznat řidiče v momentě, kdy se k autu přiblíží, a nastaví mu jej přesně, jak je na něj zvyklý. Zároveň dokáže rozpoznat řeč i její akcent a zprostředkovat kvalitnější konverzaci s řidičem. Polestar chce zároveň umožňovat větší možnosti v oblasti streamování videa do vozu a tím prohlubovat zážitky celé posádky. Tato funkce by měla být dostupná během parkování nebo nabíjení automobilu.

warren-buffett

Přečtěte si takéUž i Warren Buffett podlehl. Legendární investor po dlouhých letech vyměnil své staré véčko za iPhoneUž i Warren Buffett podlehl. Legendární investor po dlouhých letech vyměnil své staré véčko za iPhone

Polestar chce také řešit problematiku rozptylování řidiče velkým centrálním displejem, který má u tohoto konceptu rozměry 15 palců. Nejenže bude řidiče varovat v momentě, kdy se na obrazovku bude dívat příliš dlouho, ale kamerový systém a senzory budou oči sledovat, aby co nejlépe optimalizovaly zobrazování požadovaných informací buď na velké centrální obrazovce, nebo na menším displeji o velikosti 12,5 palce.

Více o svém novém konceptu Polestar zatím neprozradil a nám tedy nezbývá než si počkat na autosalon v Ženevě konaný začátkem března, kde by se měla novinka představit naživo.

Aktualizace: Z důvodu hrozby šíření koronaviru švýcarská vláda rozhodla o zrušení veřejných i soukromých akcí s účastí nad tisíc osob. Toto nařízení se dotkne také autosalonu v Ženevě. Koncept Precept se tedy veřejnosti prozatím neukáže.

polestar-precept

Foto: Polestar

Polestar Precept je sportovně laděný sedan