Manifest budoucnosti. Polestar odhalil elektromobil plný udržitelnosti a chytrých technologií
Polestar byl vždy značkou velkých emocí prožívaných v doprovodu symfonie burácejícího motoru. Nová filozofie značky je sice daleko tišší než ta původní, ovšem emoce přetrvávají. To dokazuje i nejnovější koncept Precept, ve kterém se automobilka zaměřila na využití obnovitelných materiálů při výrobě vozu a co nejhlubší integraci s operačním systémem od Googlu.
Pokud slyšíte jméno automobilky Polestar vůbec poprvé, vězte, že se jedná o značku s tradicí, která je delší, než by se mohlo zdát. Začala se psát v 90. letech minulého století a vždy byla spjata se známějším švédským Volvem, jehož vozy Polestar upravoval. Obě značky jdou ruku v ruce dodnes, a to pod dohledem čínské Geely.
Geely totiž vlastní jak Volvo, tak i Polestar, kterému se rozhodlo dát větší samostatnost a udělat z něj automobilku produkující vozy s vysokým temperamentem. To ostatně dokazuje první sériově vyráběný model Polestar 1, který by měl brzy doplnit model Polestar 2.
Oba představené vozy zaujmou svou nápaditostí, což se ale nedá říci o jejich pojmenování. I na tom však Polestar zapracoval a nově představil koncept jménem Precept, což můžeme do češtiny překládat jako „předpis“ či „pravidlo“. Polestar toto jméno vybral proto, aby zdůraznil roli konceptu v celkovém směřování automobilky vstříc novým elektrickým zítřkům.
Ostře laděný sedan Precept se skutečně představuje jako ekologicky vzorná demonstrace možností, kam by mohl nejen Polestar, ale celý automobilový průmysl ve jménu ochrany životního prostředí směřovat.
Udržitelný interiér
Celý interiér je totiž vyroben z recyklovaných či přírodních materiálů. Například interiérové obklady a opěrky jsou vyrobeny z materiálu na bázi lnu. Díky použití tohoto materiálu se snížilo množství plastového odpadu o 80 %, a dokonce i hmotnost jednotlivých komponent klesla až o 50 %.