Půl minuty za 128 milionů korun. Na Super Bowlu se v reklamách objevili nové seriály od Marvelu, James Bond i hrad Bouzov

Český hrad Bouzov se objevil při Super Bowlu v reklamě Amazonu

0Zobrazit komentáře

Ačkoliv nám to tak nepřijde, včera proběhl jeden z největších sportovních svátků světa, alespoň co se sledovanosti týče. Nemluvíme ani o olympiádě, ani o finále mistrovství světa v hokeji či fotbale, ale o finále severoamerické National Footbal League. Zatímco nás Evropany nechává tato událost víceméně chladnými, ve Spojených státech se jedná o nejvýznamnější sportovní svátek roku, který připoutá k televizním obrazovkám obrovské množství diváků a ze stadionu se na daný večer stane zlatá pokladnice, do které jsou sypány miliardy dolarů.

Největší, nejdražší, nesledovanější, nezajímavější, to všechno jsou adjektiva, kterými můžeme zcela bez rozpaků titulovat sportovní událost jménem Super Bowl. Sportovní akce, kterou vrcholí sezóna NFL, má tu magickou schopnost, že dokáže vylidnit ulice amerických velkoměst i těch nejzapadlejších vesniček. Ze stadionu, na kterém se akce odehrává, se stane malý středobod vesmíru, plný celebrit, motivovaných sportovců, nadšených fanoušků, a hlavně obrovského množství peněz.

U televize je skoro každý

Průměrně Super Bowl přiláká k televizním obrazovkám až 100 milionů diváků, což z něj dělá jedno z vůbec nejsledovanějších vysílání na celém světě. Diváci se těší nejen na skvělý duel dvou nejlepších týmů sezóny, letos Kansas City Chiefs (který zvítězil 31-20) a San Francisco 49ers, ale také na bohatý doprovodný program plný uměleckých vystoupení a další zábavy. Tento rok například živě vystoupily zpěvačky Shakira a Jennifer Lopez.

super-bowl1

Foto: wikimedia.org

Hard Rock Stadium, dějiště 54. Super Bowlu konaného v tomto roce

Obrovská pozornost, kterou na sebe Super Bowl strhává, využívají ke svému zviditelnění i nejrůznější společnosti. K Super Bowlu tak neodmyslitelně patří také reklamy, což zní trochu otravně, ovšem reklamy vysílané v rámci Super Bowlu nejsou klasickými reklamními spoty známými z televize.

Reklama za stovky milionů

Díky obrovské sledovanosti je reklamní prostor neskutečně drahou záležitostí. Jen letošních 30 vysílacích sekund vyšlo každou z prezentujících se společností na bezmála 129 milionů korun. To je důvod, proč odvysílané spoty musí být co nejvíce originální a marketingově silné, jak to předvedl Volkswagen v roce 2012 ve své reklamě na nový Passat.

Spoty jsou často tvořeny výhradně pro účely Super Bowlu. Bývají vtipné, plné známých osobností a vizuálně velice podmanivě zpracované. Navíc zlatem vyvážené sekundy (jedna letos vyšla na zhruba 4,2 milionu korun) si mohou dovolit koupit jen ti největší a nejbohatší. V letošním výčtu tak nechybí taková jména jako americký prezident Donald Trump, Marvel, Amazon, Microsoft, Google, Facebook, Audi a mnoho dalších.

Níže se můžete podívat na náš výběr těch nejzajímavějších reklam z letošního Super Bowlu s pořadovým číslem 54.

Facebook

Facebook pojal svou reklamu velice dynamicky. Během 60 vteřin se snažil upozornit na výhody používání facebookových skupin pro volnočasové aktivity. S touto prezentací mu pomohl Chris Rock a Sylvester Stallone.
Délka spotu: 60 sekund
Zaplacená částka: přes 252 milionů korun

https://www.youtube.com/watch?v=B0uYOOTz6kk

Google

Google se letos stal jednou z mála společností, když nepoužil humor, ani celebrity, ale dojemnost. Jeho spot představoval muže vzpomínajícího na svou, nejspíše zesnulou, ženu. K tomu použil Google Assistant, který mu zobrazoval společné fotografie.
Délka spotu: 90 sekund
Zaplacená částka: přes 386 milionů korun

https://www.youtube.com/watch?v=6xSxXiHwMrg

Microsoft

Microsoft vzdal svým spotem čest Katie Sowers, první ženské trenérce v historii Super Bowlu. Spot byl především motivační a snažil se dokázat, že přetvářet historii může kdokoliv.
Délka spotu: 60 sekund
Zaplacená částka: přes 252 milionů korun

https://www.youtube.com/watch?v=_xPn4DXIj5w

Amazon

Amazon vsadil na velice vtipnou notu a svůj chytrý reproduktor. Spot, ve kterém si známá moderátorka Ellen DeGeneres představuje, co dříve lidé dělali bez reproduktoru Alexa, se částečně natáčel v Česku a na jednom ze záběrů tak můžete vidět i hrad Bouzov.
Délka spotu: 90 sekund
Zaplacená částka: přes 386 milionů korun

https://www.youtube.com/watch?v=RF9t2rFmTVE

Marvel Entertainment

V Marvelu využili 30 sekund pro prezentaci tří nových seriálů vysílaných prostřednictvím streamovací platformy Disney+. První se bude točit kolem postav Falcona a Winter Soldiera, druhý připravovaný seriál bude sledovat příběhy Lokiho a seriál jménem WandaVision vrátí marvelovské charaktery Wandy Maximoff a androida Visiona. Dobrou zprávou je, že všechny postavy budou ztvárněny stejnými herci jako v dřívějších snímcích Marvelu.
Délka spotu: 30 sekund
Zaplacená částka: bezmála 129 milionů korun

Universal Pictures

Svých 30 sekund využil také Universal Pictures, aby odprezentoval trailer na nejnovější dobrodružství agenta s povolením zabíjet. No Time to Die, jak se snímek jmenuje, by měl být posledním filmem, ve kterém bude James Bond ztvárněn Danielem Craigem. Nebude chybět akce, nádherné scenérie, ani záporák v podání Remiho Maleka, držitele Oskara za hlavní roli ve filmu Bohemian Rhapsody.
Délka spotu: 30 sekund
Zaplacená částka: bezmála 129 milionů korun

Audi

Své zastoupení zde již každoročně měly i automobilky. Nechyběl spot od Hummeru, Hyundai, ani Audi, které taktéž vsadilo na známou tvář a za volant svého elektrického e-tronu posadilo Maisie Williams, představitelku Aryi Stark ze seriálu Hra o trůny. Ta v otráveném městě zazpívala song Let it Go z filmu Frozen a rázem se nálada celého města změní.
Délka spotu: 60 sekund
Zaplacená částka: přes 252 milionů korun

https://www.youtube.com/watch?v=WvEAklsAAts

Jeep

Jeep připomněl film Na Hromnice o den více, ve kterém Bill Murray prožívá jeden a ten samý hromnicový den neustále dokola. Tentokráte k tomu dostal nový Jeep Gladiator a stále se opakující den tím dostal zcela nový rozměr.
Délka spotu: 61 sekund
Zaplacená částka: přes 256 milionů korun

https://www.youtube.com/watch?v=AnhzGUcENWo

Donald Trump

Prostor pro sebeprezentaci si ukrojil i Donald Trump. V rámci své nadcházející volební kampaně odvysílal video, ve kterém upozorňuje na justiční reformu a propuštění Alice Johnsonové původně odsouzené k doživotnímu odnětí svobody.
Délka spotu: 30 sekund
Zaplacená částka: bezmála 129 milionů korun

Rocket Mortgage

Na závěr přidáme ještě jeden velice povedený spot, který má na svědomí hypoteční společnost Rocket Mortgage. V její reklamě vystoupil Jason Momoa, který představil svůj dům, v němž může být skutečně sám sebou, což je obrázek, který se od Momoy, jak se prezentuje na veřejnosti, dost značně liší.

Délka spotu: 80 sekund
Zaplacená částka: přibližně 336 milionů korun

https://www.youtube.com/watch?v=g2ERWFMLptw

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Posvátný dóm pro hráče. Atari otevře síť designových hotelů, které nabídnou retro styl i virtuální realitu

atari-hotel2

Foto: Atari

Atari spouští síť hotelů

0Zobrazit komentáře

Atari je jednou ze značek stojících u zrodu zcela nového odvětví zábavy – herního průmyslu. Ten otevřel hráčům po celém světě fantastické světy a dobrodružství, která se pro mnohé staly neodmyslitelnou součástí jejich dětství. A právě jim a jejich blízkým nyní Atari zároveň nabídne nový způsob, jak si svou velkou herní vášeň vychutnat ještě intenzivněji.

Nově pro ně otevře hotely s herní tematikou, které kromě odpočinku v neobvyklém prostředí nabídnou dostatečně kvalitní zázemí pro individuální hrání i konání esportových turnajů.

Space Invaders, Unreal Tournament, Driver, Pole Position nebo třeba Q*bert, to je jen krátký výčet ze seznamu největších herních pecek od Atari. A to ani nezmiňujeme obrovské množství rozmanitých konzolí a stolních počítačů, které Atari za dobu své existence vyprodukovalo. Zkrátka Atari bylo a je známkou herní kvality a dodnes na jeho produkty s láskou vzpomínáme.

atari

Detail jedné z konzolí od Atari

Nyní si ale Atari odskočilo od vývoje softwaru k trochu jinému zážitku, který je též tvořený na míru hráčům. Ti si díky němu budou moci vychutnat hraní i spaní v naprosto stylovém prostředí. Atari se totiž pouští do byznysu v pohostinství a ve Spojených státech vybuduje hned osm hotelů, které budou zaměřeny na milovníky herní kultury.

Atari vybuduje síť hotelů za pomoci skupiny GSD Group, se kterou se pustí do výstavby prvního z hotelů již v polovině tohoto roku. Stát bude ve Phoenixu a další hotely by měly postupně přibývat v Austinu, Chicagu, Denveru, Las Vegas, San Francisku, San Jose a Seattlu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Cílem Atari je nabídnout hostům jedinečný zážitek propojující ubytování v nezvyklém, ale jim blízkém prostředí, s pohlcujícími herními zážitky. Nabídka se rozhodně nebude omezovat jen na tituly a techniku z dílny Atari, ale návštěvníci zde najdou to nejlepší, co herní průmysl nabízel a nabízí v komplexním měřítku.

Vše na co si hráč vzpomene

Hotely budou mít například velká hřiště pro co nejlepší vychutnání zážitků ve virtuální a rozšířené realitě. Některé z hotelů by navíc měly poskytnout prostory pro konání esport šampionátů a pořádání dalších herních akcí. Chybět by neměly ani zasedací místnosti, společné pracovní prostory, restaurace, pekárny, bary, kina či tělocvičny.

atari-hotel1

Foto: Atari

Vizualizace hotelu Atari

Na vývoji podoby hotelů, do které se promítne i logo Atari, spolupracuje mimo GSD i Napoleon Smith III., který stojí za restartem franšízy Teenage Mutant Ninja Turtles.

„Společně vybudujeme prostor, který bude mnohem víc než jen místo k pobytu,“ řekl Fred Chesnais, generální ředitel společnosti Atari. „Atari je ikonická globální značka, která rezonuje s lidmi všech věkových skupin, zemí, kultur a etnických skupin a my se nemůžeme dočkat, až si naši fanoušci a jejich rodiny užijí tento nový koncept hotelu.“

Hosté se najdou

A již nyní je jasné, že základna potenciálních hostů je obrovská. Na celém světě je přibližně 2,5 miliardy aktivních hráčů, kteří jen za minulý rok utratili za svůj elektronický koníček přes 152 miliard dolarů, tedy přibližně 3,5 bilionu korun. Jedná se o meziroční nárůst o 9,6 % a tento trend bude s největší pravděpodobností pokračovat.

reshoper3

Přečtěte si takéBudoucnost e-commerce, marketing na Instagramu i unikátní analýzy. Reshoper ukáže know-how Notina, Pilulky či ZootuBudoucnost e-commerce, marketing na Instagramu i unikátní analýzy. Reshoper ukáže know-how Notina, Pilulky či Zootu

Retro navíc hraje v herní kultuře důležitou roli. Staré a raritní konzole jsou draženy za statisíce a charaktery jako Mario, Lara Croft nebo Pac-Man nejsou považovány za něco, co patří do šrotu, ale je na ně naopak pohlíženo s respektem a nostalgií.

A přesně tyto pocity se snaží zachytit i tvůrci nových hotelů. „Při vytváření tohoto zcela nového konceptu hotelu jsme věděli, že Atari bude perfektním způsobem, jak poskytnout hostům prostředí, ve kterém se setkává nostalgie a retro s moderním vzhledem. Přiznejme si to, je naprosto skvělé být uvnitř Atari,“ řekl Napoleon Smith III.

atari-hotel3

Foto: Atari

Připravovaná konzole Atari VCS

Atari by mělo z propůjčeného jména získávat 5% podíl na zisku a také mu měla být vyplacena záloha ve výši 600 tisíc dolarů (přibližně 13,8 milionu korun). Peníze by Atari měly výrazně pomoci v současné situaci. Jak informuje The Verge, podle některých informací se Atari nachází ve finančních problémech, kvůli čemuž vázne například vývoj připravované retro konzole Atari VCS. Doufejme tedy, že se tyto problémy nepromítnou i do podoby samotných hotelů.