Úspěšný seriál The Mandalorian byl natočen téměř bez zelených pláten. Podívejte se, jak revoluční systém funguje
I kdyby měl být The Mandalorian zdaleka nejdražším seriálem všech dob a na první řadu dostal stejný rozpočet jako nový film Star Wars, stále by si nemohl dovolit stejné vizuální efekty. Jednak si nemůže dovolit strávit tolik času v post-produkci a jednak by stejným obnosem musel pokrýt více než dvojnásobnou délku. Společnost vytvářející speciální efekty, Industrial Light & Magic (ILM), však nyní na videu poskytla fascinující pohled do řešení tohoto problému.
Pokud je to možné, nejlepší je vždy natáčet ve skutečných lokacích nebo kulisách a pracovat v co největší míře s „praktickými“ efekty, jak to typicky dělá například Christopher Nolan. Výsledkem je v mnoha případech uvěřitelnější konečný film, jednodušší práce s kamerou a kromě dalších aspektů i výkony herců, kteří si nemusí představovat, na co reagují, ale mohou se soustředit na samotný přednes.
Čím více je ovšem dění filmu vzdáleno každodenní realitě, tím náročnější až nemožné je se tímto pravidlem řídit. Filmy Star Wars se většinou snaží v co největší míře využívat modely a loutky, s produkcí cestovat na vzdálená místa připomínající cizí planety a stavět obrovské sety i pro jednotlivé scény. Ani vysokorozpočtový seriál typu The Mandalorian si něco podobného nemůže dovolit, nemluvě o tom, že někdy se velkým zeleným plochám před kamerou zkrátka nelze vyhnout.
Proto může mít nový systém použitý při tvorbě hraného seriálu ze světa Star Wars dalekosáhlé důsledky pro natáčení jakéhokoliv typu projektu. Zelené plochy, které mají být nahrazeny virtuálním prostředím až na obrazovce počítače v postprodukci zcela nahrazuje velkými LED obrazovkami postavenými kolem celého natáčecího placu.
Virtuální prostředí zobrazují rovnou při natáčení. Jsou vysoce interaktivní, což znamená možnost je měnit téměř v reálném čase. Všichni filmaři s nimi tedy mohou bezprostředně pracovat, od režiséra přes kameramana a osvětlovače až po herce a samozřejmě scénografy. Jak vysvětlují tvůrci ve videu ILM, je otázkou vteřin například změnit pozici hory nebo natáčet západ slunce deset hodin vkuse.