Historický okamžik pro Facebook. Firma dává své síti nový grafický kabát a nechybí ani tmavý režim
Facebook po téměř roce od původního představení začíná měnit webové rozhraní své sociální sítě do přehlednějších a uhlazenějších designových tónů. Podobu, která se v mnoha směrech inspiruje mobilní aplikací a přináší i tmavý režim, si vybraní uživatelé po celém světě mohou nyní sami aktivovat. Každým dnem se pak očekává, že „nový Facebook“ dostanou na svých desktopech všichni.
O tom, že nejrozšířenější sociální síť světa přejde do nového vizuálního kabátku, rozhodl Mark Zuckerberg a jeho tým poslední den v dubnu loňského roku. Bylo to na tradiční vývojářské konferenci F8, během které šéf Facebooku odhalil dosud největší redesign, jaký kdy v rámci platformy proběhl.
Vizualizace nového uživatelského rozhraní působily na plátně velmi minimalisticky. Divák hned poznal, že chybí zbytečné rušivé prvky a vše se na hlavní stránce soustředí do inovovaného trojsloupcového systému. Vlevo nejdůležitější sekce, uprostřed běžný feed se stories a vpravo důraz na skupiny a komunity.
Právě třetí bod byl pro firmu nejzásadnější. Uvědomovala si totiž, že Facebook již neslouží jen jako záchytný bod pro sdílený fotek, videí a statusů (od toho jsou jiné včetně Instagramu), nýbrž jako platforma pro komunity. Konkrétně skupiny, v nichž uživatelé debatují nad svými zájmy, se staly extrémně využívanými.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Podobně na tom jsou i události, respektive možnost vytvářet kalendáře zajímavých kulturních akcí a dalších příležitostí. Tam Facebook stále výrazně vede a prakticky neexistuje jiná síť, která by to zvládala stejně tak dobře. To byl jeden z hlavních důvodů, proč se firma k novému designu rozhodla.
Tmavý režim jako buzzword
Spolu s přepracováním klíčových funkčních komponent platformy Facebook ohlásil, že i na webu si uživatelé budou moci zapnout tmavý režim, který zbarví plochy do černa s cílem šetřit zrak v horších světelných podmínkách. A protože takzvaný Dark Mode baví napříč vývojářským světem, lidé ho náležitě přivítali.
Velkou roli hrála z podstaty i komunikační služba Messenger, kterou aktivně využívá přes 1,3 miliardy lidí. Oproti klasickému webovému rozhraní Facebooku však byla vždy přehlednější a odpovídala aktuálním designových trendům, čehož se Zuckerbergův tým chytil a nechal se pro desktopový redesign inspirovat.
Firmě se tak v rámci možností podařilo vizuálně sjednotit Facebook coby sociální síť a Messenger. Čekalo se však, kdy nový vzhled desktopového Facebooku dorazí veřejně mezi uživatele. Už několik měsíců se objevovaly náznaky, že se příchod blíží. Někteří již možnost přepnutí nového rozhraní měli. Nešlo však o takzvaný globální rollout.
Ten se děje nyní a jak informuje magazín TechCrunch, většina uživatelů už může nahradit stávající vzhled za nový. I nám se v redakci podařilo redesign aktivovat, když nám vyskočila možnost přepnutí nahoře ve feedu. Jinak je ale možné jít přímo do Nastavení a ověřit, zda se tam tlačítko Přepnout na nový Facebook objevuje.
Nutno podotknout, že stále existuje možnost se vrátit zpět ke starému designu a používat Facebook na webu jako doposud, protože jde zatím stále o testovací fázi. Je však otázkou, do kdy budou mít uživatelé na výběr.
Související témata:FacebookPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.