Tisíce hodin práce na jediném snímku. Český Automobilist přináší jedinečné umění pro fanoušky motorsportu
Automobilist vytváří unikátní grafiky pro všechny automobilové nadšence
Šíření koronaviru má za následek rušení celé řady sportovních akcí, závodů Formule 1 nevyjímaje. Prvních pět Velkých cen plánovaných v Austrálii, Bahrajnu a Evropě bylo zrušeno a otazníky se tak začínají houpat nad celým šampionátem, což mrzí samotné jezdce, jejich stáje i fanoušky. Ti si stesk po královské disciplíně motorsportu mohou vynahrazovat alespoň díky českému studiu Automobilist, které nabízí unikátní automobilové plakáty nejen ze světa F1.
Klasikou dětských pokojů v 90. letech byly stěny vytapetované nejrůznějšími plakáty, mezi kterými nechyběly hvězdy NHL, hudební a seriálové celebrity, plakáty se zvířaty a také automobily. Plakáty vozů často zdobily i zdi dílen tatínků, kteří se díky nim mohli každý den kochat svými vysněnými vozy. Díky české společnosti Automobilist tak mohou navíc činit i dnes.
Tuzemské studio totiž nabízí plakáty zaměřené výhradně na automobilovou tématiku. Ovšem pozor – nejde jen o obyčejné fotky vozů, na které jsme běžně zvyklí. Jedná se o umělecká díla, která v sobě spojují vášeň pro vozy, vrcholnou počítačovou grafiku a obrovské množství práce i na těch nejmenších detailech.
Plakáty pro skutečné fajnšmekry
Za projektem stojí vášnivý milovník motorsportu a expert F1 Pavel Turek, který je spoluvlastníkem společnosti a v současné době ji také celou vede. Spolu s ním se na projektu podílí i kreativec Jan Rambousek a expert na počítačovou grafiku Petr Milerski. Jejich cílem je oživovat prostřednictvím zajímavých plakátů důležité momenty motoristické historie a zároveň vytvářet obrazy oslavující automobilovou současnost.
Automobilist tvoří své obrazy a plakáty kombinacemi reálných fotografií a počítačové grafiky. Vše podléhá důkladnému studiu dobových materiálů s důrazem na veškeré nuance a detaily, které dělají výjevy tolik jedinečné. Díla si našla cestu k zákazníkům z více než 65 zemí světa, kteří je kupují pro designové pozvednutí svých interiérů, ale také za účelem sběratelství. Většina plakátů a obrazů totiž vychází v limitovaných počtech kusů, které rychle mizí.
Populární jsou třeba plakáty vytvořené v rámci nového unikátního partnerství mezi Automobilist a F1. Extrémní zájem je o plakáty vyrobené speciálně pro letošní Velké ceny Austrálie a Bahrajnu. A to i z toho důvodu, že byly oba tyto šampionáty zrušeny, čímž se plakáty stávají raritou. Teď už navíc víme, že se ruší i Grand Prix v Nizozemsku, Španělsku a Monaku.
„Technologie, inovace a drama, takové jsou znaky víkendových závodů F1. Stejné hodnoty inspirují, ovlivňují a utváří náš umělecký přístup. Je pro nás obrovskou ctí navázat dlouhodobé partnerství právě s tímto ikonickým motoristickým seriálem, ve kterém jsem strávil tolik let,“ říká Pavel Turek, který se po odchodu z F1 několik let věnoval v roli komerčního ředitele leteckým závodům Red Bull Air Race.