Drž si odstup a zůstaň doma. Loga světových značek se mění na podporu dodržování odstupu a izolace
Člověk je tvor společenský, což mu velí družit se s ostatními zástupci svého druhu a žít v pospolitosti. Pandemie koronaviru však do této naší přirozenosti vnesla zákazy a nařízení, která nás nutí udržovat si od ostatních odstup, případně zůstávat doma v izolaci.
V rámci podpory se na tuto skutečnost rozhodly reagovat nadnárodní společnosti jako Audi, Coca-Cola, Nike či McDonald’s, jejichž loga si taktéž začala udržovat odstup, nebo šla rovnou do karantény.
Nevycházet z domu, případně si od ostatních držet několikametrový odstup, je v současné době jedním z doporučovaných způsobů, jak preventivně předcházet onemocnění COVID-19. Pro mnohé se jedná o náročné úkoly, které jim zcela zásadně změnily způsob trávení volného, ale i pracovního času.
Kolik komplikací může koronavirus přinést, ví i nadnárodní společnosti. Automobilky jsou nuceny omezovat či dokonce zcela přerušovat výrobu v jednotlivých závodech, stejně tak byly nuceny zavřít i fastfoodové řetězce a dobře vychlazenou limonádu či pivo si můžeme vychutnat maximálně ze své ledničky.
I přesto, že se lidé nemohou v současné době navzájem stýkat a omezení možnosti kontaktu se zákazníky mají i sami výrobci, dalo by se říci, že lidé drží pospolu více než před vypuknutím celé pandemie. To dokazuje nejen nesčetné množství dobrovolnických iniciativ, které jsou k vidění jak u nás, tak i v zahraničí, ale i zcela nové způsoby komunikace společností se zákazníky.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsMezi ty nejnovější patří snaha notoricky známých výrobců měnit svá loga takovým způsobem, aby vyjádřili podporu či šířili osvětu právě v souvislosti s nutností izolace a dodržování odstupu od ostatních.
Loga automobilek
Do této iniciativy se například zapojil koncern Volkswagen, který pozměnil loga svých automobilek Volkswagen a Audi. Obě vnesly do svých log prvek separace, což znamená, že se čtyři kruhy Audi již navzájem neprotínají, ale každý z kruhů stojí samostatně v dostatečné vzdálenosti od ostatních. Stejně tak i Volkswagen oddělil písmena, která jsou v jeho logu a která se normálně vzájemně téměř dotýkají.
Stay at home, keep your distance, stay healthy, support each other – we are in this together. As a global company and a global community, our highest priority is to identify any opportunities to #FlattenTheCurve. Stay safe. pic.twitter.com/uwsW2JbhEu
— Audi (@Audi) March 20, 2020
Zareagoval také Mercedes, který vymanil svou hvězdu z těsného sevření obruče a nechal ji samovolně se vznášet v prostoru.
Coca-Cola
Na svém reklamním billboardu na Times Square v New Yorku zvolila oddělení písmen také Coca-Cola. Každé z písmen dělí větší mezera než normálně a nové logo ještě doplňuje nápis, který nabádá, aby lidé zůstávali odděleni od ostatních, což je nejlepší způsob, jak zůstat pospolu.
McDonald’s
Odděleny jsou nově také ikonické zlaté oblouky řetězce s rychlým občerstvením McDonald’s. Oddělení provedlo brazilské zastoupení značky, které separované oblouky vyvěsilo na svých facebookových stránkách. Zde také uvedlo, že i přesto mohou být zákazníci a McDonald’s stále spolu, a to díky rozvážkám jídla až domů.
Jak ovšem informovalo CNN, v případě McDonald’s vyvolala reklama řadu negativních komentářů, a to dokonce i ze strany Bernieho Sanderse, senátora Spojených států a prezidentského kandidáta. Te se na svém Twitteru opřel do politiky nemocenských dovolených pro zaměstnance fastfoodového řetězce.
Guinness a Chiquita
Na současnou situaci zareagoval také výrobce alkoholických nápojů Guinness a světový producent banánů a dalšího ovoce Chiquita. Zatímco Guinness vytvořil reklamu s gaučem a ikonickou harfou, která je symbolem výrobce, doplněnou o jednoduchý, ale všeříkající nápis „Stay Home“ („Zůstaňte doma“), Chiquita doma zůstala rovnou.
Z jejího loga totiž zmizela dáma s ovocným kloboukem na hlavě. Společnost k nové podobě loga zveřejněné na sociálních sítích přidala popisek, ve kterém Miss Chiquita sděluje, že ona doma už je a nabádá k tomu i všechny ostatní.
Reklamy Nike a Ikea
Svou trochou do mlýna přispěl také Nike, který sice neměnil logo, ale vytvořil reklamu taktéž nabádající k setrvání doma. Nike hraje na notu pospolitosti a setrvání doma přirovnává k týmové hře pro celý svět.
„Pokud jste někdy snili o hraní pro miliony lidé po celém světě, teď je vaše šance. Hraje uvnitř, hraje pro svět,“ nabádá Nike.
Karanténu originálním stylem podpořila i IKEA. Ve své reklamě využila jednoduchého grafického návodu ve formě, se kterou se setkáváme u jejích výrobků. Dozvídáme se, že ke složení Stay Höme budeme potřebovat 1 klíč a zámek, 100 rolí toaletního papíru, a to vše za zavřenými dveřmi.
O tom, jak těžké současné časy jsou, ví ale například i kluk Valda, hrdina známých testů pozornosti, ve kterých je mezi obrovským množstvím lidí a předmětů nutné Valdu najít. V současné době je ovšem hledání Valdy mnohem menší výzvou než kdy dřív.