Tiger King je stejně úspěšný jako Stranger Things. Netflix boří rekordy sledovanosti a narostl na 182 milionů předplatitelů
Je jasné, že nyní žijeme ve skutečně zvláštní době, když je po celém světě jednou z nejdiskutovanějších osobností bývalý majitel tygří zoo, který si ve vězení odpykává trest za objednávku vraždy. Joe Exotic se stal jedním z nepravděpodobných antihrdinů globální zdravotní krize, když jeho příběh pohltil desítky milionů lidí s ničím lepším na práci než sledováním Netflixu. Největší streamovací služba i díky tomu ještě výrazně narostla a zdá se, že by letos mohla pokořit hranici 200 milionů předplatitelů.
Netflix v poslední době stále zvyšuje investice do nového obsahu, už po několik čtvrtletí se ale snižuje četnost, s jakou přibývají noví platící uživatelé. Streamovací služba se tak možná přibližuje zlomovému bodu, kdy bude konečně muset prokázat svou schopnost generovat zisk při splácení dluhů. Vůbec mu to neulehčuje konkurence ze strany velkých mediálních společností a přibývajících streamovacích služeb.
Podle výsledků za první kvartál letošního roku mu ale, jako jedné z relativně malého počtu firem, pomohl příchod pandemie, která drží lidi zavřené doma, hledající způsoby jak se zabavit. Oproti předpokladům pohybujícím se mírně nad sedmi miliony nových předplatitelů jich totiž přibyl rovnou více než dvojnásobek, konkrétně 15,8 milionu. To znamená meziroční nárůst o 22 procent a celkem 182 milionů uživatelů po celém světě.
Pozitivně se tato čísla pochopitelně promítla i do tržeb, které dosáhly 5,77 miliardy dolarů oproti 5,76 miliardy dolarů odhadovaným. Menší rozdíl mezi předpoklady a skutečností je dán sílícím americkým dolarem, snižujícím hodnotu příjmů ze zahraničí. Také fungování firmy prý nebylo přesunem na home office příliš zasaženo, naopak nabrala dva tisíce dalších lidí pro zvládnutí zvýšeného zájmu o streamovaný obsah.
Pán tygrů i Netflixu
Dokumentární série Tiger King má ve svém žánru naprosto bezprecedentní dosah. Bez masivních marketingových kampaní se jí v zásadě díky „virálnímu“ úspěchu podařilo za první čtyři týdny zaujmout 64 milionů diváků. To je stejný počet jako u třetí řady Stranger Things, na kterou lákal Burger King, H&M nebo IKEA. Kočkovité šelmy a jejich excentričtí majitelé se tak vyšplhali na pozici druhého největšího titulu na Netflixu. Nad nimi stojí už jen první řada Zaklínače se 76 miliony zhlédnutí za prvních několik týdnů.