Přes 18 miliard korun pro Elona Muska. Šéf Tesly si náročný vesmírný týden zpříjemnil první z pohádkových odměn
Náplň pracovních dnů Elona Muska můžeme jen těžko označovat za fádní. Vedení vesmírné firmy, elektromobilky a tunelářské společnosti musí být velice náročná, ale o to zajímavější práce. A přesto byly poslední dny a jejich události v kalendáři tohoto vizionáře zvýrazněny červenou fixou. Sledoval je totiž celý svět a byly potvrzením známého přísloví, že „bez práce nejsou koláče“. Svého koláče se totiž Elon Musk dočkal a má příchuť téměř 19 miliard korun.
Jaký byl váš uplynulý týden? Měli jste v práci hodně papírování a velké množství schůzek? Náročný týden prožívá i Elon Musk. O víkendu představil světu v provozu futuristický pick-up z dílny Tesly a ve středu, nebýt nepříznivého počasí, by vynesla jeho vesmírná loď do kosmu poprvé v historii dva astronauty.
Zatímco většině ostatních zvednou náladu po náročném týdnu dva volné víkendové dny, Muskova vzpruha má zcela jinou podobu. A jak už to u tohoto chlapíka bývá, je zakončena symbolem dolaru.
Je tomu na den měsíc, co Tesla zveřejnila finanční výsledky za první kvartál tohoto roku. Ten se z historického hlediska Tesle nikdy moc nedařil, ovšem tento rok se situace změnila a výsledky nebyly vůbec špatné.
Největší radost z toho měl Elon Musk, kterému se zásadně přiblížila možnost sáhnout si na první část odměny, kterou pro něj připravilo vedení Tesly. Návod k jejímu dosažení je vcelku jednoduchý, a přesto extrémně složitý. Jde o to, dostat hodnotu Tesly do absolutních výšin. Za každou dosaženou metu tržní kapitalizace automobilky je Muskovi přislíbena odměna v podobě možnosti odkoupení akciových opcí společnosti za předem smluvenou částku.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPrvní mety, tedy dosáhnout valuace Tesly ve výši 100 miliard dolarů v šestiměsíčním průměru a ve třiceti po sobě jdoucích dnech, se povedlo. A to znamená jediné: Musk dostal možnost rozmnožit své jmění o 774,8 milionu dolarů, tedy v přepočtu přibližně o 18,8 miliardy korun, jak informovalo CNBC.
Muskovi bylo umožněno odkoupit přibližně 1,7 milionu akcií v ceně 350 dolarů za kus. Cena jedné akcie byla přitom při uzavírání čtvrtečního trhu ve výši 805 dolarů. Prozatím není jasné, zda Musk příležitosti již využil a posílil tak svou pozici v automobilce. V ní aktuálně drží přibližně 18,5 procenta, což představuje majetek v hodnotě kolem 24 miliard dolarů, tedy asi 584 miliard korun.
Stezka odvahy
Musk v Tesle nepobírá žádné jiné odměny od roku 2018. V tomto roce pro něj byla vyznačena ona stezka odvahy, na které může nasbírat až 12 podobných odměn. Pokud by se mu podařilo získat všechny z nich, pak by mu do rukou spadlo jmění odpovídající nejvyšší odměně, jaká kdy byla výkonnému řediteli vyplacena. To by Muska katapultovalo na první příčky žebříčku nejbohatších osobností světa.
Cesta k tomuto cíli je ovšem spletitá a Musk bude pro jeho dosažení absolvovat daleko více podobně náročných týdnů. Další výzva – tentokrát však mimo automobilku – na něj čeká již tuto sobotu, kdy bude opakován pokus o start rakety Falcon 9 s lodí Crew Dragon a dvojicí kosmonautů NASA na její palubě.
Co se Tesly týče, jejím největším esem v rukávu je nyní Model Y, jehož dodávky se pomalu rozbíhají. Tesla odhaduje, že o elektrické SUV bude ještě větší zájem než o Model 3, který Teslu v podstatě vytáhl ze dna na výsluní.
Pick-up z budoucnosti
Mnohem více bylo v posledních dnech slyšet o Cybertrucku, futuristickém pick-upu, který může na silnice vnést minimálně designovou revoluci. Automobil, který na první pohled působí jako z budoucnosti, si mohl poprvé pořádně prohlédnout známý americký komik a moderátor Jay Leno.
Nejenže se jemu a štábu televize CNBC dostalo té cti novinku pořádně vyzkoušet, ale průvodcem jim byl sám Elon Musk. Celý svět si díky tomu mohl konečně prohlédnout v provozu novinku, která by měla na trh dorazit během příštího roku.
Nejnovější reportáž navíc přinesla hned několik zajímavostí. Například to, že Tesla bude vůz skutečně vyrábět z odolné oceli a tvrzeného skla, jak slibovala při premiéře. Konečná produkční verze by měla být o něco menší než Cybertruck z reportáže a ani s tímto vozem by neměl být problém využívat tunel společnosti The Boring Company, za níž rovněž stojí kalifornský vizionář. A právě v něm se Jay Leno s Elonem Muskem také projeli.