Alza letos vyrostla už o tolik co loni. Její vedení po boku Zavorala a Havryluka doplní obchodní ředitel Petr Bena
Největší e-shop v zemi pořád roste a i nadále si Alza.cz udržuje neohroženou pozici jedničky na trhu. Podle dat, které firma prozradila pro CzechCrunch, za prvních šest měsíců meziročně vyrostla o čtyři miliardy korun – což je stejný přírůstek jako za celý loňský rok, kdy jen o fous nenaplnila hranici tržeb 30 miliard.
Oproti roku 2019 tak letos zdvojnásobila tempo růstu, největší růst pak zaznamenala mimo domovské České republiky a Slovenska, tedy v Maďarsku, Rakousku, Německu, Velké Británii a Francii. V těchto zemích Alza vyrostla o více než 90 procent.
„Krize zřejmě přinesla trvalejší změnu nákupního chování – růst v květnu a červnu je stále velmi vysoký,“ dodala pro CzechCrunch PR specialistka Alzy Kateřina Daňková. A aby si e-shop i nadále udržel svůj růst či tržní pozici, rozšiřuje své nejužší vedení.
Ve druhé polovině června byl do představenstva jmenován dosavadní obchodní ředitel firmy Petr Bena, jemuž se tak rozšiřují pravomoci a bude mít větší vliv na směřování firmy.
Padesátiletý Bena bude společně s Tomášem Havrylukem zastávat pozici místopředsedy představenstva a jako manažerské duo povedou například expanzi do zahraničí nebo oblast dopravy. Představenstvo Alzy se tak rozšířilo ze dvou na tři členy, jeho předsedou nadále zůstává zakladatel firmy Aleš Zavoral.
„Díky tomuto kroku se budeme moci ještě více soustředit na nové inovační projekty a efektivní řízení celé firmy a věřím, že se tedy zase o velký krok přiblížíme k našemu cíli, kterým je objednání myšlenkou, doručení teleportem,“ uvedl k personální novince Zavoral.