Rohlik.cz letos v Česku utrží 8 miliard korun a urychluje svoji expanzi. V Bulharsku investuje do jedničky trhu
Online supermarket Rohlik.cz se během pandemie koronaviru jako všechny podobné internetové služby hodně rychle rozběhl a nechce se zastavit. Firma Tomáše Čupra nepolevuje a oznamuje další novinky související s jejím dlouhodobým cílem spojeným s expanzí do dalších evropských zemí. Díky investici v řádu desítek milionů korun teď Rohlík vstupuje na bulharský trh.
Děje se tak jen týdny poté, co největší tuzemský online supermarket představil změny v nejužším vedení firmy. Jeho zakladatel a většinový vlastník Tomáš Čupr se rozhodl přesunout na pozici skupinového CEO a soustředit se na strategický rozvoj a expanzi – potraviny totiž rozváží již také v Maďarsku, brzy se chystá vstoupit do Rakouska a Německa a k výčtu zahraniční stopy Rohlíku teď přibývá také Bulharsko.
Do zavedeného online supermarketu eBag.bg, jedničky bulharského trhu, investuje jeden milion eur, tedy necelých 27 milionů korun. Rohlík v bulharské firmě nabývá částečný podíl s možností v průběhu dalších let získat celých 100 procent. Právě na podobné účely získal Tomáš Čupr za poslední rok a půl ve třech emisích dluhopisů od investorů téměř 1,2 miliardy korun.
„Vstupujeme na trh v Sofii, dalším velkoměstě nad milion obyvatel. Očekáváme tedy obdobný potenciál jako v Praze, kde letošní obrat plánujeme přes 8 miliard korun,“ komentuje transakci sedmatřicetiletý zakladatel firmy. Loni přitom Rohlík utržil čtyři miliardy korun.
K samotné expanzi tak Rohlik.cz přistupuje s velkým odhodláním a podle potenciálu vyhodnocuje příležitosti jednotlivých trhů, kam chce vstupovat buď otevřením vlastní pobočky (jako ve zmiňovaném Maďarsku či Rakousku), nebo strategickým partnerstvím s již existujícím subjektem.