Slack by rád vystřídal neefektivní e-mail. V jednom kanálu umožní vzájemně komunikovat až 20 firmám
Podíváme-li se do světa softwaru a služeb, oblastí, která jednoznačně vzkvétá, je vývoj nástrojů pro pracovní a týmovou komunikaci. Koronavirus ještě umocnil potřebu distančního dorozumívání mezi pracovníky a aplikace jako Slack, Microsoft Teams nebo Zoom zažily ohromný rozmach. Dobrou zprávou navíc je, že kromě uživatelské základny u těchto nástrojů roste také míra inovací.
Jednou z velkých ambicí vývojářů nástrojů pro týmovou komunikaci je redefinovat způsob, jakým se lidé v rámci svých profesí dorozumívají. O to se snaží i jeden z lídrů na poli firemní komunikace, populární Slack. Pracovní komunikaci dodnes jasně ovládá e-mail, tedy desítky let stará technologie, o níž si mnozí myslí, že je již dávno za zenitem a ubíjí pracovní produktivitu. A právě proto chce Slack e-mail co možná nejvíce nahradit svou novinkou nazvanou Connect.
Slack Connect do Slacku přináší možnost sdílení jednotlivých kanálů napříč firmami. Každá organizace tak může v rámci svého Slacku efektivně komunikovat až s 20 dalšími firmami. Propojení přes Slack firmám, které spolu pracují na konkrétních projektech, umožní výrazně komplexnější a modernější formu komunikace, než kdyby spolu komunikovaly třeba právě po e-mailu.
Slack umožňuje lepší práci s přílohami, možnost přímých telekonferenčních hovorů, komunikaci ve vláknech, snadné vyhledávání či třeba napojení aplikací třetích stran. Právě možnost připojit další aplikace pak do pracovního workflow přináší takřka nekonečné možnosti a prostor k rozsáhlé automatizaci procesů.
„Vizí Slacku vždy bylo, abychom postavili Slack Connect a výhody komunikace v jednotlivých kanálech ve vlastní organizaci přenesli do jakékoli komunikace,“ popsal šéf produktu Slacku Tamar Yehoshua pro magazín The Verge. „E-mail je s námi po desetiletí… chtěli jsme vytvořit model, který řeší limity e-mailu.“
„Jakmile se firma přesune na Slack, ihned v dané organizaci nastane významný pokles e-mailové komunikace.“
Potenciál pro využití Slack Connect je veliký a je pravděpodobné, že si ho firmy rychle osvojí. Téměř každá firma totiž kromě domluvy přímo v týmu často potřebuje komunikovat také se svými obchodními partnery, dodavateli, kreativními agenturami a podobně. V rámci takové komunikace vzniká nepřeberné množství neefektivních e-mailových vláken a tvoří se tak neorganizovaná záplava informací s omezenými možnostmi další práce s ní.
Slack Connect chce tyto e-mailové komunikace nahradit a rozšířit záběr interní komunikace na celý okruh organizací, které spolupracují na pravidelnější bázi. To samozřejmě neznamená, že e-mailu zvoní umíráček. Pro ad-hoc komunikaci s kýmkoli jiným bude e-mail pravděpodobně ještě dlouho první volbou. Connect od Slacku je ale určitě dobrou ukázkou toho, kam se může pracovní komunikace dále posouvat.