Tesla prorazila 1 000 dolarů za akcii a přeskočila Toyotu. Elon Musk má nejhodnotnější automobilku světa
Je to jen několik dní, co na burzu vstoupil konkurent Tesly na poli elektromobilů Nikola, který zabodoval mezi investory, a během krátké doby jeho hodnota vyrostla až na 26 miliard dolarů, a už tu máme další rekord. O ten se postarala samotná Tesla, když začaly v posledních dnech její akcie stoupat na základě ohlášení pozitivních výsledků prodejů Modelu 3 na čínském trhu a také nechtěného odhalení produkční verze nákladního automobilu Semi.
Ten míří do produkce a hodnota akcií Tesly i díky tomu poprvé v historii prorazila hranici 1 000 dolarů za kus a posunula tak tržní hodnotu kalifornské společnosti Elona Muska na zhruba 187 miliard dolarů. To je na firmu, která v porovnání s tradičními automobilkami prodá relativně nízký počet aut, až neuvěřitelné číslo. Ať už se za ním ale skrývá cokoliv a nazýváte Muskovu automobilku nafouknutou bublinou nebo senzací, připisuje si také další prvenství.
Díky růstu hodnoty překročila Tesla oficiálně také dosud nejhodnotnější automobilku, kterou byla Toyotu, a poslala ji na druhou pozici. Její aktuální hodnota se pohybuje na hranici 179 miliard dolarů, která je zapříčiněna výrazným poklesem v posledních měsících, za který může mimo jiné i globální pokles prodejů aut.
Na druhou stranu je nutno přiznat, že součástí Tesly už nejsou dávno pouze auta. Roste také její solární divize, se kterou vyrábí solární střešní panely, nebo stanice, které mimo nabíjení automobilu mohou pohánět i celou domácnost.
Zároveň je nutno vzít v potaz, že se Tesle poměrně zásadního výsledku podařilo dosáhnout i díky tomu, že většina ostatních automobilek kvůli dočasným problémům okolo koronavirové pandemie zažívala těžké období a jejich cena i kvůli panice na trhu klesla. Dlouhodobě jsou ale co do počtu vyprodukovaných aut a dalších ukazatelů násobně větší než Tesla.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsVtipné je, že samotná Toyota v roce 2010 do Tesly investovala 50 milionů dolarů a také jí pomohla s výstavbou hlavní továrny v kalifornském Fremontu. Svůj podíl o sedm let později prodala se slušným ziskem, který byl však jen zlomkem dnešní potenciální hodnoty.