Český herní trh hlásí další exit. Božena Řežáb a spol. prodávají Gamee za více než 130 milionů korun
Na tuzemském herním trhu došlo k dalšímu exitu. Poté, co byl v listopadu minulého roku prodán veleúspěšný VR titul Beat Saber Facebooku, nyní do zahraničí míří webová a mobilní herní platforma Gamee, za kterou stojí Božena Řežáb. Ujímá se jí hongkongská videoherní firma Animoca Brands.
Oficiálně o tom informovala samotná Božena Řežáb na svém LinkedInu, kde mimo jiné zmínila své nadšení z cesty, kterou si Gamee za pět let existence na trhu prošlo. Na platformě je k dispozici přes 80 různých herních titulů, k nimž má přístup dohromady více než 13 milionů registrovaných uživatelů.
„Měli jsme možnost na našich hrách spolupracovat se světově nejzářivějšími značkami a stále nemůžu uvěřit tomu, že jsme vytvořili tituly s NASA, anglickým fotbalovým klubem Manchester City nebo Guinnessovou knihou rekordů,“ zmiňuje Řežáb, která studio spoluzaložila.
Společnost Animoca Brands vyvíjí hry pro velké franšízy jako Mattel, MasterChef, Snoopy, Power Rangers, Garfield nebo F1, a přestože Božena Řežáb neprozradila výši celé transakce, podle tiskové zprávy Animoca Brands (aktualizováno) se mělo jednat o akvizici okolo 5 milionů eur, tedy zhruba 133 milionů korun.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Nejde ovšem o klasickou transakci v hotovosti – 4 miliony eur má být v akciích kupujícího a 1 milion bude ve formě tzv. earn-outu v hotovosti nebo akciích, které jsou vypláceny za splněné obchodní výsledky. Co se další budoucnosti Gamee týče, nový majitel bude chtít službu použít coby platformu pro vydávání her v prohlížečích a na sociálních sítích.
Právě browserové hry zažívají postupné znovuzrození, a to především díky kvalitně nabízených titulů, které jsou na násobně vyšší úrovni než před 10 až 15 lety. Odhaduje se, že trh s prohlížečovými hrami má do konce tohoto roku vyrůst na hodnotu přesahující 38 miliard dolarů.
A protože Gamee za uplynulých pět let zaznamenalo přes 4 miliardy odehraných her a generuje přes 1,3 milionu měsíčně aktivních hráčů, může pod novým vedením tomuto trendu výrazně pomoci. I z toho důvodu, že by se na platformě měla objevit další nová značka – legendární Atari.
Gamee za více než 5 let své existence nabralo na investicích přes 100 milionů korun. První investice přišla na startu v roce 2015, kdy do Gamee vložil úvodních 500 tisíc dolarů Jan Řežáb, který stál u zrodu startupu Socialbakers a nyní vede Time is Ltd. V seed kole poté Gamee dostalo další 2 miliony eur od Credo Ventures nebo Initial Capital, dalších 50 tisíc dolarů v rámci akcelerátoru Google Launchpad a 1,5 milionu eur předloni jako konvertibilní půjčku.
České hry lákají svět
Gamee a ani zmíněná akvizice Beat Saberu Facebookem nejsou jedinými případy úspěšných exitů v českém herním rybníčku. V únoru loňského roku například THQ Nordic vzalo pod svá křídlo studio Warhorse Studios stojící za fenoménem Kingdom Come: Deliverance a do zahraničních rukou se dostala také Geewa, kterou koupil americký obr AppLovin. O tomto obchodu promluvil přímo zakladatel Geewy Miloš Endrle v našem podcastu.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.