Český startup Biano letos plánuje vyrůst trojnásobně na 600 milionů korun. Online chce naučit nakupovat i nábytek
Zatímco na prodej elektroniky, oblečení či třeba potravin na internetu si už Češi relativně zvykli, segment nábytku je s digitalizací pozadu. To se projevuje i na složitosti samotného nákupu – ten stejný nábytek e-shopy běžně prodávají pod různými názvy i cenami. Zpříjemnit pořizování vybavení do domácností teď s novou službou plánuje český startup Biano.
Vyhledávač nábytku, jehož tržiště využívá více než tisíc e-shopů, jako první na tuzemském trhu spustil obrazové vyhledávání a díky němu v segmentu nábytku umožní i snazší srovnávání cen. Pokud chtěli uživatelé porovnat zboží mezi sebou, museli doposud procházet stovky e-shopů a manuálně hledat stejné fotky.
„Lidé jsou zvyklí běžně objednávat a porovnávat online vše od dovolené až po jídlo. Nábytek ale pořád nakupují postaru. To jim chceme pomoct změnit,“ vysvětluje Michael Zelinka, CEO startupu Biano, který patří do portfolia investiční skupiny Miton.
„Zatímco například elektroniku nebo kosmetiku je snadné srovnat jednoduše podle názvu nebo čísla artiklu, u nábytku to bylo doteď nemožné. U většiny totiž chybí jakýkoliv jednotný systém označování,“ doplňuje Zelinka, který vyhledávač nábytku jako CEO vede poslední dva roky.
Biano problém řeší pomocí vyhledávání podle obrázků. Snímek obrazovky nebo produktovou fotku stačí nahrát do systému a ten najde stejné nebo podobné zboží z desítek různých e-shopů. Zákazníci díky tomu mohou srovnávat ceny mezi různými prodejci či případně objevit produkty, které jejich kritériím mohou vyhovovat více.