Marilyn Monroe, The Beatles či Darth Vader. LEGO uvádí uměleckou edici, z níž si poskládáte obrazy popkulturních ikon

Filip HouskaFilip Houska

lego-art-marylin-monroe

Foto: LEGO

Obrazy Marilyn Monroe inspirované prací Andyho Warhola

0Zobrazit komentáře

LEGO nabízí tolik sběratelských setů, že pokud byste kupovali všechny, s největší pravděpodobností vám doma nebudou stačit poličky. I to může být důvodem, proč se tradiční dánská firma rozhodla nabízet nové sběratelské plakáty, které vychází z kostičkové podstaty, ale zajistí vám delikátní zážitek během stavění a následného vyvěšování na stěnách.

Nová edice, kterou LEGO vypustilo s přídomkem ART, je založena na jednoduchém principu: skládání malých dílků na plastové umělecké plátno, dokud nedojdete k podobě, jež vám vyobrazuje přiložený návod. Stále tak jde o starou známou písničku, akorát namísto stavění trojrozměrných objektů vše umísťujete na 2D plochu, se kterou si poté vyzdobíte domácnost.

Jak je u podobných exkluzivních stavebnicových řad zvykem, i teď se LEGO zaměřilo na velká jména zábavního průmyslu. Konkrétně na popkulturní ikony hudební a filmové scény. Do nové nabídky totiž zařadilo pokročilé plakáty s tematikou modelky Marilyn Monroe (respektive jejího obrazu od Andyho Warhola), legendární kapely The Beatles, Iron Mana a Star Wars.

lego-art-the-beatles

Foto: LEGO

Kapela The Beatles vytvořená z kostiček Lega

„Víme, že se dospělí vždy snaží uvolnit po pracovním dni, a tak jsme se zamysleli: co lepšího by jim pomohlo vypnout, než motivace k prozkoumávání svých oblíbených vášní přes nový, kreativní způsob?,“ vysvětluje seniorní ředitelka designu v LEGO Group Louise Elizabeth Bontoft a reaguje na výběr, který ve firmě zvolili.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

A zmiňuje vše důležité. Vedle toho, že mají výsledné kostičkové obrazy skvěle vypadat, je velký důraz kladen především na relaxaci. Proto LEGO doslova vyzývá, aby si stavitelé během tvůrčího procesu pustili oblíbenou, tematickou hudbu, která by z obyčejného skládání dílků udělala nový formát meditace. Konkrétně u Star Wars a The Beatles dokonce chystá vlastní podcast, jenž by měl posluchače správně naladit.

Několik možností, jak obraz obměňovat

V neposlední řadě jde také o vyvolání kreativity. Pokud se rozhodnete konkrétní set s netradičními plakáty pořídit, vždy dostanete možnost tvořit různé variace svých uměleckých děl. Hned v krabici se totiž dozvíte, že si například Iron Mana můžete poskládat na tři různé způsoby, přičemž u The Beatles se vám otevře příležitost sestavovat jednotlivé členy tohoto legendárního britského uskupení.

lego-art-iron-man

Foto: LEGO

Iron Man složený z více pláten

Pochopitelně můžete zainvestovat i více peněz a koupit si vícero stavebnic, abyste mohli mít Johna Lennona, Paula McCartneyho, George Harrisona a Ringo Starra pěkně pohromadě. V případě, že vás více baví Star Wars, konkrétně Sithové, můžete si vytvořit jak Darth Vadera, tak Darth Maula nebo Kylo Rena. Možností je spousta.

Nepůjde zrovna ale o levnou záležitost. Každá sada bude stát 3 299 a nabídne zhruba tři tisíce malinkatých dílků včetně tmavého plátna, z nichž si vytvoříte obraz o velikosti zhruba 40 centimetrů čtverečních. Do prodeje se dostanou 1. srpna a podle toho, co naznačuje tuzemský e-shop LEGO, dostane se i na české stavitele.

lego-art-star-wars

Foto: LEGO

I na poličku se členové Sithů vlezou

Spotify přichází s předplatným pro páry. Premium Duo nabídne za 210 korun měsíčně vlastní i společné playlisty

option2-ftr

Foto: Spotify

Spotify si nyní budou moci naplno vychutnat i páry sdílející jednu domácnost

0Zobrazit komentáře

Spotify ještě stále nevyladilo nabídku svých služeb k absolutní dokonalosti. K předplatným určeným pro studenty, rodiny či jednotlivce nyní přichází nabídka optimalizovaná na míru párům sdílejícím jednu domácnost. Těm se za 8 eur (zhruba 210 korun) měsíčně otevře hudba bez reklam i speciální společné playlisty.

Výběr hudby, která bude v domácnosti navozovat tu pravou atmosféru, není vždy úplně jednoduchý. Oblíbené hudební styly partnerů se mohou často lišit, což vede k debatám nad kvalitou právě přehrávaného songu. Spotify by chtělo těmto hádkám učinit přítrž a v rámci balíčku Premium Duo namixovat párům přesně takovou hudbu, která osloví oba dva.

Nové předplatné je dostupné o 2 eura (přes 50 korun) levněji než v případě předplatného Premium Family, které umožňuje mít v rámci jedné rodiny až šest různých účtů. Předplatné Duo se vztahuje pouze na dva účty, které s ním získávají možnost poslechu hudby bez reklam, v offline módu a také přístup ke speciálnímu playlistu Duo Mix.

Párový playlist je tvořen na základě algoritmu, který hledá takové songy, jež by mohly oslovit oba členy domácnosti. Tento playlist je navíc rozdělen na dvě sekce. První přináší hudbu, která má za úkol uklidnit rozbouřený den. Naopak songy v upbeat playlistu mají za úkol rozvlnit boky všech posluchačů.

spotify-iphone2

„Premium Duo obsahuje náš rozsáhlý katalog hudby a podcastů a vše, co uživatelé na Spotify Premium milují. Díky dvěma individuálním Premium účtům můžete poslouchat zcela nezávisle a nepřerušovaně a přizpůsobit si všechny vaše playlisty a funkce přesně na míru. Jsme nadšeni, že můžeme tento jedinečný plán Spotify Premium přivést na další trhy po celém světě,“ uvedl Alex Norström, obchodní ředitel Spotify.

Na předplatné Premium Duo mohou přesedlat jak noví uživatelé, tak i ti, kteří momentálně využívají některou z jiných nabídek Spotify. Při změně předplatného přitom bude stále zachován uložený obsah, seznamy skladeb i navrhované skladby.

Potřeba zaujmout

Zprávy o tandemovém způsobu konzumace hudby ze Spotify se objevily před více než rokem. V té době však bylo předplatné Premium Duo spuštěno pouze pro pět států. Důvod, proč se nyní předplatné otevřelo celému světu, je vcelku zřejmý.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

ocean-with-david-attenborough

Přečtěte si takéViděli jste nový dokument Davida Attenborougha? Dojme vásViděli jste nový dokument Davida Attenborougha? Má dojemné poselství, které umí předat málokdo

Spotify se v poslední době snaží zaujmout co nejvíce uživatelů, což je také důvod, proč ve velkém šlape do obsahu. Patrné je to především na podcastech, pro které nejdříve ulovilo americkou hvězdu tohoto formátu Joe Rogana, připravilo podcast věnovaný universu DC Comics a nedávno v jeho sítích uvízla i Kim Kardashian, která na švédské hudební platformě rozebírá kriminální právo.

Snaha být atraktivnější je spojená s důsledky pandemie koronaviru, které dolehly i na Spotify. Lidé začali i ve všední dny poslouchat hudbu stejně jako o víkendech, což je podle Spotify méně, a s odlivem uživatelů tak poklesly i výdělky z reklam. Tyto uživatele je tedy potřeba nalákat zpět a spolu s nimi rovnou i další, aby uživatelská základna, kterou koncem dubna tvořilo 286 milionů posluchačů, rostla.