Průkopník americké módy v centru Prahy. Levi’s tu s Pastou Onerem otevírá největší prodejnu ve střední a východní Evropě

Filip HouskaFilip Houska

pasta-oner-levis-1

Foto: BoysPlayNice

Umělec Pasta Oner u své fresky v nové prodejně značky Levi’s v Praze

0Zobrazit komentáře

Jen těžko byste hledali módní značku s tak bohatou tradicí, jakou má americký Levi’s. Její legendární dědictví nyní míří i do Prahy a byť už v hlavním městě pár prodejen s ikonickými džíny, tričky nebo mikinami existuje, nyní jde o zcela nový zážitek. Oděvní gigant Levi Strauss & Co. totiž přímo v centru otevírá svou první vlajkovou a zároveň největší prodejnu ve střední a východní Evropě.

Svět tohoto průkopnického brandu, jehož příběh se začal psát už v roce 1853, se zákazníkům rozprostírá na zhruba 660 metrech čtverečních, které jsou pro Levi’s vyhrazeny na věhlasné adrese Na Příkopě 6. Tam na ně hned při vstupu do dveří dýchne atmosféra tradičního amerického stylu projevujícího se jak vystavenými riflovými produkty, tak unikátní freskou, o kterou se postaral Pasta Oner.

Právě tento český umělec, který svými mnohdy kontroverzními díly šokuje celý svět, si vzal do parády jednu z hlavních interiérových stěn, na níž propojuje americký způsob oblékání s tradičními symboly Česka, mezi kterými nechybí třeba Václav Havel, panorama Prahy, retro vůz Škoda 100 nebo číslovka 68, která odkazuje na Jaromíra Jágra.

levis-praha-7

Foto: BoysPlayNice

Pohled na prodejnu Levi’s z ulice Na Příkopě

levis-praha-6

Foto: BoysPlayNice

Výstava ikonických kusů

„Inspiroval jsem se vizuály ze šedesátých let a použil i fragmenty z původních kampaní, což Levi’s, respektive jejich centrálu, potěšilo. Měl jsem v tom volnou ruku, jediným požadavkem bylo propojení s českými prvky, což jsem udělal ve čtyřech případech. Obecně mě pak baví celý koncept storu a jeho ojedinělost,“ dodává pro CzechCrunch Pasta Oner.

Onerův rukopis, jenž se mimo jiné propisuje i do potisků nabízených triček, však není to jediné, čím nová prodejna zaujme.

levis-praha-1

Foto: BoysPlayNice

Stěna, za kterou stojí Pasta Oner

Levi Strauss & Co. do Prahy přiváží i exkluzivní in-store služby, které nejsou ve středoevropském regionu žádným velkým zvykem. Vedle toho, že je nabízena i kolekce Levi’s Vintage, která na základě původních amerických pracovních oděvů reprodukuje střihy a materiály, se uvnitř prodejny nachází i tzv. Levi’s Tailor Shop, u něhož stojí krejčí s touhou kreativně modifikovat nové i staré kousky této značky.

Právě na úpravy a personalizacích Levi’s dlouhodobě sází. I když se v posledních letech snaží přinášet nové, neotřepané návrhy, gró jeho byznysu tvoří legendární doplňky z modré či černé džínoviny, které na první pohled vypadají vesměs podobně. Proto nabízí specifické úpravy o záplaty, nášivky, cvočky, výšivky nebo textilní barvy, jež nositele od ostatních odliší.

levis-praha-5

Foto: BoysPlayNice

Levi’s Tailor Shop

„Je nám ctí otevřít první flagship store Levi’s v Praze. Ulice Na Příkopě je jednou z nejžádanějších obchodních destinací světa a jsme rádi, že se můžeme představit na tak výjimečném místě. Věříme, že naše džíny jsou prostředkem sebevyjádření a těšíme se na reakce Pražanů. Prostřednictvím inovativní prodejny chceme zvýšit naše renomé v hlavním městě a posílit vztahy s místní kreativní scénou,“ říká Jeremy Leaf, viceprezident Levi’s pro východní Evropu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Aby Levi Strauss & Co. svůj velký vstup na tuzemský trh udělal co nejzajímavější, na design interiéru dokonce použil materiály, které jsou ručně obarvené přírodním indigem. Na tom spolupracoval s uznávaným nizozemským studiem Blue Print Amsterdam. Modré podtóny se pak projevují i na dalších kusech nábytku a také denimových sedácích, které ušil dvorní krejčí prodejny s využitím recyklovaných zbytků džínoviny nebo poškozených produktů.

Zákaznický zážitek následně doplňuje několik LED obrazovek, na kterých se promítá aktuální portfolio střihů. Pokud tedy Levi’s máte v oblibě a chcete okusit nejnovější prodejnu v autentickém pojetí, můžete si to mířit rovnou do centra Prahy.

levis-praha-2

Foto: BoysPlayNice

Vybraná kolekce

levis-praha-3

Foto: BoysPlayNice

Pohled na bohatou nabídku

levis-praha-4

Foto: BoysPlayNice

Vítek, mistr krejčí

Český startup Dateio se napojuje do České spořitelny. Unikátními odměnami za nákup kartou na míru osloví 1,5 milionu klientů

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

dateio-founders

Foto: Dateio

Zakladatelé Dateio Ondřej Knot a Ivan Dovica

0Zobrazit komentáře

Dlouho se české banky s tuzemskými startupy jen tak oťukávaly, ale zdá se, že nyní se od slov skutečně přechází k činům, a ukazuje se, že spolupráce konzervativních velkých institucí s mladými dravými firmami může fungovat. Ukázaly to již Budgetbakers a Upvest s Komerční bankou a nejnovějším důkazem je Česká spořitelna a Dateio.

Pražský fintechový startup Dateio není na trhu žádným nováčkem a je třeba říct, že se mu daří bořit mýty o tom, že banky se startupy u nás ve skutečnosti prakticky nespolupracují, již delší dobu. Naposledy o něm bylo slyšet koncem loňského roku, kdy do něj investovaly Erste a Air Bank – a právě tato investice teď nese první větší ovoce.

Jde o zahájení velké spolupráce s Českou spořitelnou, která patří do skupiny Erste. Největší tuzemská banka ve své mobilní aplikaci George spouští program Moneyback, který nabízí zákazníkům ve vybraných obchodech odměny za nákup kartou, a klíčové je, že celou technologii pohání právě Dateio.

„Spuštění programu Moneyback je pro nás zásadním momentem, díky spolupráci s největším vydavatelem platebních karet v Česku, Českou spořitelnou, jsme zdvojnásobili počet uživatelů na platformě a nyní tak našim partnerům z řad obchodníků nabízíme možnost oslovit více než 1,5 milionu vlastníků platebních karet v České republice,“ komentuje Ondřej Knot, spoluzakladatel Dateia.

moneyback-dateio

Program Moneyback od České spořitelny pohání Dateio

Samotné odměny za nákup kartou by nebyly tak speciální, avšak díky Dateiu budou odměny zákazníkům nabízeny na míru, na základě jejich předchozích karetních transakcí. Právě na analýzu transakčních dat z platebních karet se Dateio dlouhodobě specializuje a Moneyback u České spořitelny je jedním z jeho produktů.

Pražský startup, jehož obrat se pohybuje v nižších jednotkách milionů eur (desítky milionů korun) a meziročně roste o vysoké desítky až stovky procent, dnes spolupracuje po celém světě již s 12 bankami a finančními institucemi. Spolupráce s Českou spořitelnou je nicméně předzvěstí k velké expanzi, která má probíhat na trzích, kde působí mateřská Erste Group.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Dateio chce ještě letos svou marketingovou platformu spustit v Rakousku a v první polovině příštího roku v Chorvatsku a Maďarsku. Jeho platforma je založena na reálných karetních transakcích uživatelů a hlavní síla je právě v personalizaci, což je nyní velký trend například ve Spojených státech.

Tzv. CLO (card-linked offers) marketing dokáže efektivně nahradit tradiční marketingové kampaně skrze kupóny nebo zákaznické karty, protože vše je propojeno automaticky přes platební kartu. „Prodejce tak nekupuje zajíce v pytli, ale ví naprosto přesně, jak mu kampaň funguje i během jejího průběhu,“ komentuje výhody nové formy marketingu Knot.

Budoucí evropský lídr

„Věříme, že Dateio je už teď lídrem v regionu a časem možná i Evropě, proto jsme spojili síly. Společně pracujeme na rozšíření Dateia na všechny naše trhy a zpřístupnění nové služby všem našim klientům,“ říká Martin Kobza, ředitel Digitálních iniciativ ve skupině Erste Group.

Právě na skupinové platformě George, která funguje i v České spořitelně, by se teď měl čtyřicetičlenný startup svézt a dál růst. „Naše partnerství s Dateio ukazuje, jaký může naše skupinová platforma George, integrovaná přes 6 zemí a s více jak 5 miliony uživatelů, mít potenciál pro akceleraci byznysu startupů a jejich expanzi v rámci CEE regionu,“ dodává Kobza.

ceska-sporitelna3

Foto: Česká spořitelna

Pobočka České spořitelny

Úspěch Dateia je založen i na skutečnosti, že je v Česku jedinou firmou, která podobný nástroj na cílené oslovení zákazníků v mobilní aplikaci nabízí. Ostatně Ondřej Knot přiznává, že začátky nebyly jednoduché, protože musí být technologické řešení integrováno přímo do aplikací jednotlivých bank, ale jakmile jednou Dateio uspělo, už šlo vše jednodušeji.

„Banky integrují naše řešení do vlastního mobilního bankovnictví, musíme jim být 100% spolehlivým partnerem. Dostat do pilotního provozu našeho prvního klienta nám tak trvalo více než rok, dnes to máme mnohem snazší díky tomu, že naše platforma funguje u jejich konkurentů či sesterských bank v jiných zemích,“ vysvětluje Knot.

vodnikino

Přečtěte si takéVodní kino s elektrickými loďkami. Francouzi budou promítat film na hladině jednoho z pařížských kanálůVodní kino s elektrickými loďkami. Francouzi budou promítat film na hladině jednoho z pařížských kanálů

V rámci zmíněného loňského přeskupení investorů z Dateia vystoupil fond J&T Ventures a vedle Erste Group se přidala také Air Bank. S ní již startup spolupracuje delší dobu. Na stejné platformě jako Moneyback od České spořitelny běží v Air Bank od roku 2018 tzv. Odměny za placení.

Nejen tuzemským bankám v čele s Raiffeisenbank, ale také například Twistu pak Dateio dodává ještě svůj druhý produkt, který se jmenuje TapiX. Jedná se o obohacení transakčních dat, kdy Dateio dokáže ke každé transakci přidat informace, jako je název obchodu včetně jeho loga, adresu, GPS a další zařazení.