Český startup zjednodušuje spolupráci obrazovek různých značek a nabírá desítky milionů korun od Reflex Capital Ondřeje Fryce

Peter BrejčákPeter Brejčák

signageosInsider

Foto: singageOS

Lukáš Daněk, Stanislav Richter a Michael Žabka, zakladatelé singageOS

0Zobrazit komentáře

Určitě jste na ně už narazili – digitální obrazovky fungující jako reklamní nosiče či informační tabule jsou běžnou součástí prostor od letišť přes banky a retail po fastfoodové restaurace. Obrazovky od jednotlivých výrobců však mívají různé a navzájem nekomunikující operační systémy, což výrazně komplikuje práci provozovatelům obsahu. Přesně tento problém na trhu tzv. digital signage řeší český startup signageOS, který nyní získal investici dva miliony dolarů (45 milionů korun) od tuzemského fondu Reflex Capital.

„To, co děláme, je na vysvětlení relativně komplikovanější,“ směje se na úvod rozhovoru pro CzechCrunch spoluzakladatel a CEO startupu Stanislav Richter. Všichni výrobci obrazovek na trhu, mezi něž patří Samsung, LG či Philips, každopádně využívají vlastní operační systém, přičemž každý vyžaduje vlastní unikátní příkazy. Dohromady je jich několik desítek, což komplikuje jejich potenciální propojování.

„Vyvíjíme unifikační platformu, která na základě API dokáže komunikovat se všemi z nich a příkazy překládat. Naši zákazníci nemusí vyvíjet vlastní napojení na jednotlivé výrobce, z displejů tak děláme jednoduché platformy na zobrazení obsahu,“ popisuje Richter s tím, že signageOS je dodavatelem klíčové technologie řešící kompatibilitu hardwaru a softwaru.

ceo_stanrichter

Foto: singageOS

Stanislav Richter, CEO singageOS

Český startup, který vznikl v rámci pražského akcelerátoru xPort VŠE, přitom v globálním měřítku vytvořil svůj vlastní trh. Podle třiatřicetiletého spoluzakladatele je signageOS jedinou firmou, která tento problém řeší vlastní platformou nabízenou zákazníkům – všechny ostatní společnosti si podobné platformy vyvíjí in-house pro vlastní použití a dále je neprodávají.

Řešení přitom původně vzniklo jako reakce na stejný problém. Trojice zakladatelů ve své původní firmě prodávala systém pro správu obsahu na obrazovkách, na což potřebovala platformu komunikující se všemi výrobci hardwaru. Ukázalo se, že žádná jiná na trhu není, a tak vzniklo signageOS.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Startup aktuálně dosahuje v ročních tržbách na jednotky milionů dolarů a za první pololetí letošního roku ve srovnání se stejným obdobím v roce 2019 vyrostl o 140 procent. Zákazníci z řad systémů pro správu obsahu i samotných výrobců hardwaru jsou distribuováni od Severní Ameriky přes všechny země Evropské unie až po Japonsko.

A aby byznys rostl rychleji, firma mohla udržovat svou pozici jediného globálního hráče a také rozšířila poskytované služby, signageOS teď získal investici dva miliony dolarů (45 milionů korun) od venture kapitálového fondu Reflex Capital Ondřeje Fryce.

ofryc

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Ondřej Fryc, zakladatel investičního fondu Reflex Capital

„Jako vždy jsme se rozhodli investovat především do týmu a skvělých founderů, kterým se podařilo vytvořit globální produkt a mají všechny předpoklady k tomu, aby s ním uspěli. Jsme rádi, že můžeme být s Reflexem součástí této cesty,“ říká pro CzechCrunch zakladatel fondu Ondřej Fryc.

„SignageOS je na cestě změnit status quo v kompatibilitě mezi hardwarem a softwarem, což může posunout dopředu celé poměrně zkostnatělé odvětví digital signage. Díky partnerství s Reflex Capital můžeme na této cestě pokračovat ještě rychleji a přinést naši technologii k ještě většímu množství partnerů,“ doplňuje spoluzakladatel startupu Stanislav Richter.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Revolut pokračuje v růstu. Nyní nabírá dalších 80 milionů dolarů, které poslouží pro rozvoj služeb a expanzi

Michal MarekMichal Marek

revolut-founders2-min

Foto: Revolut

Spoluzakladatelé Revolutu Vlad Jacenko a Nikolaj Storonskij

0Zobrazit komentáře

Britský fintechový jednorožec Revolut oznámil další významnou investici. V investičním kole Series D, které startup ohlásil v únoru, se startupu podařilo nabrat dalších 80 milionů dolarů, a to od amerického fondu TSG Consumer Partners. Pro Revolut se jedná o zásadní vzpruhu a důkaz, že zájem ze strany investorů neopadá ani v době koronavirové krize, která výrazně snížila objem přeshraničních transakcí, na něž Revolut vždy velmi spoléhal.

Nové investiční kolo zahájil Revolut únorovou investicí vedenou fondem TCV a britská neobanka v rámci něj na vlastní rozvoj získala dalších 500 milionů dolarů. Valuace firmy byla tehdy stanovena na 5,5 miliardy dolarů. Při nynějším oznámení nové 80milionové investice Revolut oznámil, že se valuace od února nezměnila.

Revolut díky nové investici získá další prostředky na expanzi a rozvoj svých služeb, jejichž nabídku startup rozšiřuje v pozoruhodném tempu. Peníze se firmě budou hodit na další dobývání perspektivního amerického trhu a také na postupné zavádění plnohodnotných bankovních služeb v Evropě.

revolut-app

Foto: Revolut

Mobilní aplikace Revolut

Startup od spoluzakladatelského dua Vlad Yatsenko a Nikolaj Storonskij má totiž skutečně velké ambice a stále nevzdal svou snahu stát se plnohodnotnou náhradou tradičních bank.

Už dávno není jen pro cestovatele

Zatímco původně byl Revolut spíše kartou pro cestovatele a lákal na výhodnou směnu zahraničních měn, postupně se jeho aplikace proměnila také v nástroj pro chytré spoření, obchodování s kryptoměnami i akciemi nebo pro nákup drahých kovů (k možnosti nakupovat zlato nedávno Revolut přidal i stříbro).

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Revolut se zkrátka z jednoduchého nástroje pro snadné a levné platby v zahraničí (a do zahraničí) stává rozsáhlým hubem finančních služeb, což se odráží i na podobě aplikace. Ta se výrazně proměnila a po posledním redesignu je evidentní, že Revolut kromě samotných plateb vkládá velké naděje i právě do investic všeho druhu.

To ostatně souvisí i s cestou Revolutu k profitabilitě, která vyžaduje přechod od neplacených základních služeb placení právě k produktům, které mají byznysový potenciál. Možností snadného investování Revolut může dále lákat širokou veřejnost na své placené účty Premium a Metal, které umožňují investovat s mnohem méně omezeními.

revolut-zlato

Foto: Revolut/CzechCrunch

V aplikace Revolut můžete obchodovat se zlatem

Revolut, který nyní používá 12 milionů uživatelů, navíc chystá i nové zajímavé funkce, z nichž lze zmínit nástroj pro správu vlastních předplatných. Uživatel by si tak přímo v aplikaci mohl kontrolovat a rušit jednotlivá předplatná a nechat se upozorňovat na konce bezplatných zkušebních období. V době, kdy na model předplatných přechází čím dál více aplikací a služeb, se může jednat o vychytávku velmi šikovnou.

Před zhruba měsícem navíc Revolut pro české uživatele spustil domácí účty, které mají mimo jiné zajišťovat rychlejší nahrání peněz převodem z bankovního účtu, a také experimentuje se speciálními účty pro děti.