Brno obsadí další sdílené koloběžky. Lime jich do ulic vyšle prvních 200 a budovat se pro ně mají i parkovací místa
Ulice druhého největšího tuzemského města obohatí další americká firma. Minulý týden v Brně po třech letech obnovil provoz taxikářský Uber, který teď následuje další velká americká služba, tentokrát s pronájmem elektrických koloběžek. Lime, který už má téměř dva roky zkušeností s provozem v Praze, v moravské metropoli tento týden nasadí 200 koloběžek.
„Počet koloběžek vždy upravujeme v závislosti na poptávce, počasí a ročním období,“ doplňuje pro CzechCrunch Ondřej Široký, provozní ředitel Lime v Česku s tím, že aktuální situaci po pandemii koronaviru považuje za vhodné načasování pro spuštění podobné služby.
„Po covidu vidíme mnohem více místních uživatelů využívajících službu kvůli skutečnosti, že dopravní prostředky pro jednoho cestujícího jsou nejbezpečnějším způsobem, jak dojíždět během pandemie,“ říká Široký.
V případě Brna přitom nejde o první firmu, která tam s elektrickými koloběžkami vstoupila. V loňském srpnu se v ulicích objevilo 150 koloběžek společnosti Bird, které tam provozuje společnost Yoyoway. Ceník služeb v Brně zatím Lime nezveřejnil, v Praze jízdy zpoplatňuje kombinací pevné částky 25 korun za odemčení koloběžky, následně uživatel platí poplatek čtyři koruny za minutu jízdy.
Pokud takové ceny zavede i v moravské metropole, bude oproti konkurenční službě dražší, za koloběžky Bird uživatelé platí 22 korun za odemčení a 3 koruny za minutu jízdy. Lime však plánuje konkurovat i formou předplatného.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Vidíme, že koloběžky jsou velmi populární, a představili jsme denní, týdenní a měsíční předplatné. Nejoblíbenější je DayPass za 249 korun za neomezený počet jízd po dobu čtyřiadvacet hodin,“ popisuje Široký. S magistrátem města Lime plánuje podepsat také memorandum, na jehož základě firma zajistí umístění koloběžek do stojanů a aktivně se bude snažit zamezit jejich odkládání v místech, kde by překážely chodcům.
„Společnost Lime od začátku s městem spolupracovala. Naším společným cílem je poskytnout lidem možnost jednoduché a efektivní dopravy po městě. Cyklistická doprava, do které zahrnujeme i koloběžky, se ve městě rozvíjí a lze předpokládat, že se tak bude dít i nadále. Rádi bychom proto postupovali systematicky,“ uvedl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.
Kromě toho chce poskytovatel sdílených koloběžek spolupracovat i na rozvoji infrastruktury, město aktuálně rozšiřuje síť stojanů a chystá řadu cykloopatření, kterými chce zpříjemnit, zjednodušit a udělat bezpečnějšími jízdy jak na koloběžkách, tak na kolech.
„Chtěli bychom využívat současnou infrastrukturu parkování, kterou město Brno již má. Dokonce dojde k vybudování parkovacích míst, která budou určená jen pro motocykly a koloběžky, a to na místech, kde se běžné parkovací místo pro osobní automobil již nevejde. Toto velmi oceňujeme a těšíme se, až tato místa budeme moci využívat,“ dodává Široký.