Nesnesitelně tichý Ghost. Rolls-Royce představil svůj až příliš dokonalý vůz za více než 7 milionů korun
Od automobilu, jehož cenovka převyšuje sedm milionů korun, lze očekávat, že bude naprosto dokonalý po všech stánkách. Inženýrům v Rolls-Roycu se novou generaci modelu Ghost skutečně podařilo přivést k absolutní dokonalosti, která však nebyla jen pro dobro věci.
Ghost je model, který se vždy značně přizpůsoboval tužbám zákazníků. Už vznik jeho první generace vycházel z proseb o vytvoření méně opulentní alternativy k modelu Phantom a přáním zákazníků bylo nasloucháno také při přípravě generace nové. Inženýři měli opět za úkol vytvořit vůz, jenž nebude lpět na okázalosti.
„Zjistili jsme, že klienti vykazují výraznou náklonnost k luxusním objektům, které oslavují redukování a umírněnost – které nekřičí, ale spíše šeptají,“ uvedl v oficiálním vyjádření generální ředitel Rolls-Roycu Torsten Müller-Ötvös.
Snažit se v případě vozů značky Rolls-Royce o umírněnost je velká výzva – na opulenci totiž stojí celá filozofie automobilky. Ikonická firma se o to však pokusila a v odpovědi na přání zákazníků definovala nový směr, který nazvala „post opulencí“. Tuto skromnost je ovšem nutno brát s rezervou, protože se tu stále bavíme o voze s cenovkou přesahující 300 tisíc dolarů a délkou přes 4,5 metru. I přesto na sebe nestrhává pozornost tolik jako Phantom či velké SUV Cullinan.
Může za to hlavně jednoduchý design, který zejména v kombinaci s bílým lakem působí daleko odlehčenějším dojmem. Od svého předchůdce se automobil designem zase tolik neliší, což dává smysl, jelikož se jedná o historicky nejprodávanější model automobilky. Proto nebylo potřeba revolučních změn, které se u Rolls-Roycu beztak příliš nenosí. Po optické stránce si nejvýraznější změnou prošla příď automobilu, která dostala přepracované světlomety a nárazník. Ty dohromady tvoří netradiční výraz, který je na konzervativní Rolls-Royce velmi pokrokový. Skromnost na britský způsob se promítla i do interiéru vozu. Někteří v jeho případě dokonce mluví o skandinávském minimalismu, což je poměrně odvážné, avšak absence výšivek, log a dalších detailů tomu může nahrávat. Nebyl by to však Rolls-Royce, kdyby posádce nedopřál alespoň posezení pod hvězdným nebem, tedy diodami instalovanými ve stropu automobilu. Tento prvek se navíc ve zmenšené formě dostal i na palubní desku, kde shluk jemných světýlek doplňuje podsvícený nápis Ghost na černě lakovaném panelu před spolujezdcem. Interiér původně dostal ještě jednu zajímavost, kterou bylo nesnesitelné ticho. Inženýři, jež měli na starosti odhlučnění interiéru, se zaměřili skutečně na každičký detail a vůz vystlali téměř 100 kilogramy izolačního materiálu. Odhlučněn byl kokpit, pneumatiky, čelní sklo, stěrače i větrací otvory. Výsledek jejich práce byl dokonalý. Vlastně až příliš dokonalý. Posádka nemohla slyšet žádné vnější zvuky ani projev dvanáctiválce o objemu 6,75 litru ukrytém pod kapotou vozu. Podle vedení automobilky mohlo být takové ticho pro posádku dezorientující, a navíc se zesilovaly zvuky vydávané přímo v kabině, od polykání a dýchání až po tření o sedačky. Proto musely být provedeny patřičné změny, díky kterým se do kabiny vozu potřebná úroveň hluku dostala. Přestože majitelé vozů Rolls-Royce usedají spíše na zadní sedadla svého vozu a řízení přenechávají placenému personálu, v případě Ghostu to tak úplně neplatí. Jeho majitelé jsou často svými vlastními šoféry a důvod nemusí být jen ten, že je osobní řidič nad jejich finanční možnosti. Zatímco předchozí generace vycházela ze základu BMW, nový Ghost využívá stejnou platformu jako jeho luxusnější bratři Phantom a Cullinan, vyvinutou přímo pro tyto vozy. A to znamená perfektní jízdní vlastnosti a pořádnou porci zábavy za volantem. Výkon vozu byl naladěn na 420 kW, díky čemuž se může pochlubit velice dynamickým projevem v kombinaci s lehkou ovladatelností. Té bylo dosaženo umístěním motoru před přední kola a technologií, která při průjezdu zatáčkami ve směru jízdy jemně natáčí i zadní kola. Pro co nejkomfortnější pocity z jízdy uvnitř vozu byl Ghost vybaven i systémem sledování vozovky, který vyhledává nerovnosti ještě předtím, než na ně kola najedou. Na základě získaných dat rychle upraví odpružení, aby byl vůz schopen vše co nejlépe tlumit.
Technologické inovace se promítly také do systému řazení, při kterém automatická převodovka komunikuje s navigací. Na základě sdíleného profilu trati s předstihem zařazuje odpovídající rychlostní stupně pro co nejlepší zdolání kopců i zatáček. Za všechny tyto vymoženosti si Rolls-Royce rád nechá zaplatit. Ghost startuje na částce 332 500 dolarů, tedy přibližně 7,3 milionu korun. To je skutečně astronomická částka, díky které si možná někteří položí otázku, proč kupovat Ghost, když je za osm milionů k mání SUV Cullinan. Ten totiž za podobný peníz nabízí o poznání více muziky. Zákazníci tedy budou mít výběr poněkud složitější. Pokud však sáhnou po Ghostu, dostane se jim do rukou první automobil, skrze který Rolls-Royce poprvé prezentuje svou novou marketingovou identitu. Britská legenda se totiž už dávno nepovažuje jen za výrobce automobilů, ale mluví o sobě jako o domu luxusu. A aby dal tento fakt co nejvíce najevo, zapracoval na svém logu, které dostalo nový font a bronzovou barvu. Zároveň vytvořil nové logo zobrazující slavnou sošku Spirit of Ectasy, která se bude objevovat na luxusních produktech z dílny Rolls-Roycu, jako jsou zavazadla, piknikové sety a další vybavení.
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Cookies Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu. Možnosti předvolby jednotlivých cookies Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek). Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku. Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference. Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Dýchej tiše
Majitel za volantem
Nahlásit komentář
Vyplňte své jméno