V čele automobilky Nikola končí její zakladatel. Řeší se, zda její vodíková auta a technologie vůbec existují
Až doposud psal Trevor Milton téměř pohádkový příběh plný vodíku, obřích investic a smělých vizí o tom, jak učinit budoucnost dopravy daleko ekologičtější. Jenže tomu všemu je konec. Zakladatel Nikoly nebyl schopen odolat tlaku, který byl na něj a celou automobilku v posledních týdnech vyvíjen, a s definitivní platností končí na pozici šéfa vlastní společnosti.
Neuběhl ani měsíc a Milton se propadl z absolutního vrcholu na úplné dno. Nějak tak by se dala popsat trajektorie, kterou šéf automobilky Nikola zažil. Ještě před pár týdny si přitom přiťukával sklenkou bublinek s představiteli automobilky General Motors, která jeho společnosti poskytla investici ve výši dvou miliard dolarů a zajistila výrobu elektrického pick-upu Badger.
Jenže to bylo naposledy, co měl Milton v souvislosti se svou automobilkou úsměv na tváři. Týden poté přišlo ze strany společnosti Hindenburg Research upozornění na řadu polopravd, manipulací a lží, kterých se měl devětatřicetiletý podnikatel spolu se svou firmou dopustit. Od klamavých spotů až po prezentování se technologiemi, které reálně vůbec neměla.
Do jaké míry jsou obvinění pravdivá, mají nyní za úkol zjistit vyšetřovatelé z americké Komise pro cenné papíry (SEC), ovšem některé indicie naznačují, že v minimálně několika bodech má nejspíše Hindenburg pravdu. Sama Nikola potvrdila, že její očekávaný vodíkový kamion ve spotu skutečně nepoháněla žádná pohonná jednotka, ale jen a pouze gravitace, když sjížděl z kopce.