Do Alzy už můžeme i pro oblečení. Největší český e-shop otevírá módní tržiště a mezi prvními na něm vítá Zoot
Jednička tuzemského e-commerce trhu přichází v blížící se předvánoční sezóně se zásadní novinkou. Alza nově vstupuje také do módního segmentu a na své platformě začíná nabízet produkty z českého e-shopu Zoot. Pro začátek si tak zákazníci mohou vybírat ze zhruba pěti tisíc druhů zboží, mezi které patří bundy, kalhoty nebo trička. Sortiment plánuje Alza postupně rozšiřovat a přibývat mají i další kategorie.
Obě firmy tak využívají stále populárnější trend rozvoje tržišť, kdy e-shopy umožňují prodávat produkty konkurenčních obchodníků či přímo výrobců. Zajímavostí je, že tuto možnost od května nabízí i samotný Zoot, jenž ještě předtím spojil své síly s e-shopem Different a od té doby jej vede Milan Polák.
„Po spuštění našeho marketplace a neustálém rozšiřování partnerských výdejen radosti je to další způsob, jak se dostat k novým zákazníkům i mimo Zoot,“ pochvaluje si novou spolupráci Polák. „Letošní pandemická situace značně pomáhá k růstu e-commerce. Obzvláště v předvánočním období může většina nakupujících snadno pořídit veškeré dárky na jednom místě.“
„Módní zboží je další velkou kategorií, kterou můžeme nabízet díky našemu partnerskému programu Alza Dropshipment. Spolupráce se silnými partnery nám umožňuje přenést výbornou zákaznickou zkušenost, jaká je standardem u našich tradičních segmentů, i na nákup oblečení,“ vysvětluje místopředseda představenstva Alzy Petr Bena, který se do nové funkce posunul letos v červnu.
Spolupráce dvou e-shopů v rámci dropshipmentu probíhá tak, že Alza vystupuje jako prodejce, který zákazníkům nabízí také poprodejní servis nebo služby call centra. Zoot pak zajišťuje skladové zásoby a expedici objednávek. Nakupující si je zatím mohou objednat s doručením na adresu, postupně má dojít k rozšíření na objednání s vyzvednutím na pobočkách či výdejnách Zásilkovny.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsAlza, jež očekává, že na její platformě budou módní zboží nabízet i další obchodníci, začala s výraznějším rozšiřováním partnerského prodeje letos na jaře. Jak pro CzechCrunch v rozhovoru prozradil místopředseda představenstva Tomáš Havryluk, pro e-shop jde o jeden z hlavních růstových pilířů.
Pomocí něj začal největších tuzemský e-shop, jehož tržby sahají ke 30 miliardám korun, nedávno prodávat také alkohol a nápoje a další zboží nabízí i díky spolupráci s největším tuzemským poskytovatelem e-commerce řešení Shoptetem, kdy se jednotlivé e-shopy mohou na platformu připojovat přes doplněk Expando.