Jak dát prodanému zboží další smysl. Ve Freshlabels začínají vykupovat oblečení a otevřou second-hand

Peter BrejčákPeter Brejčák

freshlabels-min

Foto: Alex Shoots Buildings/Freshlabels

Zakladatelé Freshlabels Jakub Veselský a Jan Bouška v novém Sustainable Store v Praze

0Zobrazit komentáře

Čtrnáctiletý prodejce módy a doplňků Freshlabels, jenž se v nabídce zaměřuje na výběrové designové a kvalitní značky, svou pozornost v posledních letech stále více věnuje také udržitelnosti. V této oblasti se chce stát lídrem nejen na poli módního průmyslu a k naplnění tohoto cíle teď představil další krok.

Freshlabels tento týden spustili službu Loop, v níž vykupují použité oblečení, pro které budou hledat další využití. Jednou z plánovaných cest je také otevření second-handu, ke kterému by mělo dojít v blízké době.

„Přemýšleli jsme, jak dát námi prodanému zboží další smysl a přispět tak ke snížení zbytečné zátěže na životní prostředí a uvědomili jsme si, že bez zapojení našich zákazníků to nepůjde. Není nám jedno, jak a kde končí věci, které nabízíme, a zároveň chceme naše zákazníky vést k myšlence cirkulární ekonomiky,“ říká spoluzakladatel a CEO Freshlabels Jakub Veselský.

„Udržitelnost je součástí naší DNA, i když o ní v našich začátcích nebyla řeč, protože to před třinácti lety vůbec nebyl pojem. Ale naší mantrou bylo vždy jít pod povrch věcí a nabízet našim zákazníkům pečlivě vybrané produkty s trvalou hodnotou. Logicky jsme proto časem začali věnovat větší a větší pozornost udržitelnosti tak, jak ji chápeme dnes,“ přiblížil pro CzechCrunch v nedávném rozhovoru druhý ze zakladatelů Jan Bouška.

freshlabels-letna-photo-by-alex-shoots-buildings_-222-min

Foto: Alex Shoots Buildings/Freshlabels

Freshlabels Sustainable Store na pražské Letné

Služba Loop začala fungovat ve čtvrtek, zákazníci v rámci ní mohou do kterékoliv pražské pobočky přinést k odkoupení své starší kousky od značek, jež Freshlabels prodávají. Obchod pak zákazníkům vystaví kredit použitelný na nákup nového oblečení či doplňků. Přibližné ocenění je možné zjistit předem na stránkách obchodu.

V další fázi pak Freshlabels začnou vykoupené produkty nabízet zákazníkům ve vlastním second-handu. U zboží, které kvůli různým vadám či dalším důvodům nebude vhodné pro další prodej, pak obchod zajistí jinou formu upcyklace, recyklaci nebo je daruje potřebným.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Věřím, že k tomuto přístupu budeme inspirovat také jiné subjekty nejen z módního segmentu a naše aktivita tak bude mít mnohem větší dopad,“ doplňuje Barbora Geršlová, která ve Freshlabels všechny udržitelné aktivity zastřešuje.

Plánem Freshlabels je do konce příštího roku investovat do udržitelné nabídky 75 procent prostředků. Aktuálně podle vyjádření Freshlabels udržitelné značky tvoří již polovinu celkového obratu, které pro letošní rok očekává na stejné úrovni jako loni, tedy přibližně 150 milionů korun.

jan-bouska-jakub-veselsky-freshlabels-min

Foto: Freshlabels

Jan Bouška a Jakub Veselský v berlínském storu Freshlabels

Původním plánem bylo jejich navýšení o čtvrtinu na 200 milionů, pandemie se však na prodejích obchodu podepsala negativně. „Plánované tržby bohužel nenaplníme, převážně kvůli následkům krize, která měla dopad hlavně na naše retailové prodejny. Očekáváme obrat přibližně na úrovni loňského roku,“ potvrzuje pro CzechCrunch Veselský.

Freshlabels v tuzemsku provozují čtyři kamenné prodejny, z níž jsou Flagship Store a Backpack Store v pražské Jindřišské ulici a Sustainable Store s čistě udržitelným zbožím v Holešovicích. Čtveřici doplňuje Outlet prodejna v Teplicích a mimo domácí Českou republiku pak Backpack Store v samotném srdci Berlína.

Stačí počkat na parkovišti. Westfield Chodov spouští doručování nákupů z obchodů přímo do auta

Peter BrejčákPeter Brejčák

chodov

Foto: Westfield

Westfield Chodov spouští službu Donáška do auta

0Zobrazit komentáře

Při nákupu zboží v e-shopu si zákazník zvolí možnost donášky na parkoviště a po příjezdu na dané místo pak pro vyzvednutí zásilky ani nemusí vystupovat z auta. Služba inspirovaná americkým trendem, na který sází i třeba Burger King, se teď dostává do Česka, konkrétně do pražského obchodního centra Westfield Chodov, které navazuje první takové spolupráce s vybranými obchodníky.

„K zavedení služby Donáška do auta jsme se inspirovali u našich kolegů ze Spojených států, kde se tato možnost vyzvednutí zboží setkala s velkým ohlasem a řada zákazníků si na ni zvykla velmi rychle. V Česku jsme první, kdo donášku zboží až do auta nabízí, a doufáme, že komfortnější odbavení nákupu naši zákazníci ocení,“ vysvětluje Petra Valentová, marketingová manažerka Westfield Chodov.

Obchodní centrum věří, že novinka zákazníky zaujme nejen díky propojování online světa s tím fyzickým, kdy nebudou muset chodit přímo do prodejen nebo na výdejní místa, ale také díky rychlosti doručení. Při objednávání zboží z e-shopu je doručovací doba stále standardně vyšší než 24 hodin, spolupracující obchodníci ve Westfieldu nákup z e-shopu donesou do kufru auta ještě v ten samý den.

westfield-donaskadoauta1

Foto: Westfield

Westfield Chodov spouští službu Donáška do auta

V praxi funguje služba tak, že při volbě dopravy zvolí zákazník v e-shopu zapojeného prodejce možnost Donáška na parkoviště ve Westfield Chodov. Následně od obchodníka obdrží instrukce k vyzvednutí zásilky včetně přiděleného parkovacího místa. O příjezdu pak zákazník telefonicky informuje prodejce a ten mu zboží ihned doručí do kufru.

Mírně nepraktické však pro zákazníky může být kombinování objednávek. Jednotlivá parkovací místa vyhrazená pro tuto službu se totiž na parkovišti liší podle polohy prodejny obchodníků a v aktuálním rozložení jsou umístěná na třech různých místech.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Službu Donáška do auta už teď nabízí prodejci Hervis Sports, Oxalis Dessous, Lindt, cukrárna Ovocný Světozor, restaurace Apetit a The Pub. Od pátku se má připojit také Marks & Spencer, Tescoma, Sklizeno a kavárna Mondieu.

„Jde o modifikaci vyzvednutí v prodejně bez nutnosti do prodejny či obchodního centra vkročit. Služba tak kombinuje výhody nakupování na internetu s možnostmi naší fyzické prodejny,“ doplňuje marketingový ředitel Hervisu Jan Štádler s tím, že pokud se tato služba firmě osvědčí, bude ji zavádět i na dalších pobočkách.