Pět let dělal makléře, teď z Česka buduje startup Realtorify na analýzu nemovitostí a má první miliony od investorů
Vladislav Kochetov, zakladatel a ředitel startupu Realtorify
Trh s nemovitostmi investory pravděpodobně nikdy lákat nepřestane. Stále více se přitom začíná spoléhat na data, když se posuzuje výhodnost koupě či prodeje daného objektu, a tak logicky vzniká stále více startupů, jež se na datovou analytiku celého trhu specializují. Nejnovějším hráčem je startup Realtorify, který své řešení začal prvním zákazníkům prodávat teprve v srpnu, dokázal však již získat důvěru investorů a v seedovém investičním kole získal pár milionů korun.
Vladislav Kochetov přišel do Prahy před jedenácti lety studovat češtinu a posléze také vysokou školu. Svůj dospělý život tak už strávil v Česku, kde posledních pět let pracoval jako realitní makléř a zaměřoval se na prodej investičních nemovitostí v rezidenčních developerských projektech.
„Prodal jsem jich takto přes čtyři stovky,“ popisuje Kochetov své zkušenosti pro CzechCrunch. „Vzhledem k tomu, že jsem pracoval přímo s developery, mohl jsem nahlédnout do toho, jak pracují, vidět problémy a překážky, které bránily v tom, aby jejich podnikání rostlo.“
Právě díky podrobným zkušenostem z praxe se pak Kochetov loni rozhodl založit svůj vlastní startup a cíl byl předem jasný – vyvinout propracovaný nástroj s automatizovanou analytikou pro development rezidenčních nemovitostí. Projekt Realtorify vznikl na konci prosince loňského roku a letos v srpnu začal první verzi svého produktu prodávat klientům, kterým poskytuje data, business intelligence a ocenění hodnoty nemovitostí.
Osmadvacetiletý startupista původně začal nabízet podrobná data o nemovitostech koncovým zákazníkům, tedy majitelům či zájemcům o nákup domu či bytu, ale tam se přepočítal. „Šli jsme tedy nejdřív do B2C. Shromáždili jsme spoustu dat, spustili jsme webovou aplikaci, ale ukázalo se, že na takovou věc nebyl trh ještě připravený,“ říká Kochetov s tím, že navazujícím logickým rozhodnutím bylo zaměřit se na B2B trh.
Mezi klienty Realtorify tak aktuálně patří realitní developeři, banky nebo konzultační firmy, kteří rozhodují o investicích v řádech desítek nebo stovek milionů korun, a tak potřebují mít dostupné všechny důležité informace. A to jim na jednom místě právě Kochetovův startup zprostředkovává.
„Protože jsem zblízka viděl potíže developerů při analyzování akvizic, naceňování, zkoumání konkurence a infrastruktury, rozhodli jsme se naše data použít k ulehčení této části procesu. Jinými slovy, rozhodli jsme se vybudovat komplexní a flexibilní platformu úzce spjatou se reálnou prací profesionálů v oblasti nemovitostí,“ vysvětluje. Konkurence prý proti tomu nabízí buď řešení postavená pouze na datech z katastru nemovitostí, nebo listingy z webových realitních serverů.