Mixit roste a expanduje do Rumunska. Český výrobce müsli se chce v tržbách přiblížit 400 milionům

Peter BrejčákPeter Brejčák

mixit

Foto: Mixit

Zakladatelé Mixit Tomáš Huber a Martin Wallner

0Zobrazit komentáře

Tomáš Huber a Martin Wallner budují e-shop Mixit již deset let a zákazníkům v něm umožňují si namixovat vlastní směs cereálií, müsli, oříšků, ovesných kaší a dalších více než sedmdesáti ingrediencí. Tím se podnikatelská dvojice trefila do trendu nárůstu zdravého stravování, díky čemuž se jejich byznysu daří udržovat meziroční růst v desítkách procent a zároveň expandovat i do zahraničí. Teď míří již do čtvrté země, kterou je Rumunsko.

Mixit ve svém posledním fiskálním roce končícím v březnu 2020 dosáhl na tržby ve výši 300 milionů korun, rok předtím to přitom bylo 248 milionů. Vzhledem k aktuální situaci si podnikatelé zatím netroufají říct konkrétní odhad výsledků letošního fiskálního roku, jelikož hodně záleží na aktuální rekordní sezoně a také schopnosti dopravců doručovat zásilky zákazníkům.

Ve vyjádření pro CzechCrunch však zakladatelé e-shopu neskrývají optimismus. „Zatím naštěstí nemáme důvod myslet si, že růst na úrovni 25 až 30 procent nedodržíme. Čísla tomu napovídají,“ prozrazuje Tomáš Huber. Tržby v aktuálním fiskálním roce by tak dosáhly úrovně přibližně 380 milionů korun.

„Za růst vděčíme především velkému množství nových produktů, letos jsme jich spustili rekordní množství. Opět jsme zvětšili a zefektivnili expedici tak, že nás nebrzdí ani při největší poptávce po dobrotách, jako je třeba teď,“ doplňuje svého kolegu Martin Wallner.

tomas_huber_martin_wallner_mixit-min

Foto: Mixit

Zakladatelé Mixit Tomáš Huber a Martin Wallner

Pandemie koronaviru letos na jaře zasáhla byznys Mixitu výrazně. Byl totiž vypnutý velkoobchodní prodej výrobků pro prodejny zdravých výživ a obecně malých obchodů. Zákazníci ale společnost podrželi – ještě více totiž začali nakupovat online na jejím e-shopu, kde Mixitu zajistili nadprůměrné prodeje.

Jako štěstí navíc podnikatelské duo označuje fakt, že nebyla zasažena ani výroba mixů. „Samozřejmě jsme ale závislí na dodávkách surovin, obalů a podobně. Několik našich klíčových dodavatelů zasažených bylo, což brzdilo a brzdí i nás. Ale prostě to zatím vypadá lépe, než jsme mohli vůbec doufat,“ vypráví Huber.

Pro svůj další rozvoj si teď jako vánoční dárek e-shop nadělil expanzi do Rumunska, kam zavítá po rozšíření na Slovensko, do Polska a Maďarska. Díky vstupu na nový trh firma plánuje v následujícím fiskálním roce udržet růst ve výši 30 procent, přičemž zahraniční expanzi považuje za důležitý motor k růstu.

Na domácím českém trhu je značka už relativně etablovaná a v absolutních číslech roste nejvíce – v loňském fiskálním roce tuzemský trh generoval 78 procent z celkových tržeb. V zahraničí ale firma vidí ještě větší potenciál, do konce příštího roku proto plánuje, aby prodeje v Rumunsku na celkových výsledcích dosahovaly podílu pěti až deseti procent.

„V Rumunsku zatím neexistuje žádný podobný projekt individualizovaného müsli, proto jsme přesvědčeni, že zde můžeme dosáhnout na opravdu zajímavá čísla velmi rychle, a to i díky tomu, že máme skvělý rumunsko-český tým, který má přehled o dění v zemi a lokálních specifikách,“ dodává Wallner.