Zakladatel Aukra Václav Liška chce digitalizovat velkoobchod. Se startupem Merxu míří do střední a východní Evropy
V maloobchodu probíhá vlna digitalizace už několik let, a to zejména díky rozvoji celé e-commerce. Nástup moderních trendů a komunikace se až donedávna relativně vyhýbal související oblasti velkoobchodu, což se však začíná měnit a příležitost obsadit velký trh se snaží logicky využít stále více firem.
Do boje se nově přidává Václav Liška, zakladatel největšího tuzemského online tržiště Aukro, jenž se v posledních letech věnoval také investicím ve skupině Leverage Technology či vzdělávací platformě Kideo. Teď se čtyřicetiletý Liška pokusí digitalizovat svět velkoobchodu v rámci nově vzniklé platformy Merxu.
Za startupem Merxu stojí tým specialistů na elektronický obchod pod vedením Przemysława Budkowského, který působil jako CEO polské skupiny Allegro. Právě pod ni dříve Aukro nějakou dobu patřilo, a tak se Liška s Budkowským nesetkávají v pracovní kariéře poprvé. Ambice jejich nového projektu nejsou malé, a to i vzhledem k mnohem většímu objemu peněz v segmentu B2B oproti segmentu e-commerce.
„B2B trh se rychle mění a prochází změnami jako maloobchod. Chceme umožnit všem firmám, které vyrábí a prodávají nespotřební zboží, prodávat online, aniž by kvůli tomu musely investovat miliony do stavby svého e-shopu a do marketingu,“ říká Liška z oficiální pozice country manažera Merxu pro Českou republiku.
„Platformu a její jednotlivé funkce jsme navrhli s cílem odstranit hlavní překážky obchodu. Věříme, že si vybudujeme silnou pozici na trhu a že Merxu bude obchodní potřeby společností z této části světa řešit nejlépe,“ doplňuje Liška s tím, že Merxu je zaměřeno zejména na výrobce, velkoobchodníky a distributory zboží.