Do českého startupu Storyous vstupuje za stovky milionů korun britský SaltPay. Společně chtějí expandovat po Evropě
I na poslední den letošního roku si připravila tuzemská startupová scéna velký obchod, který má pomoci k vytvoření silného evropského hráče nejen na poli gastronomických technologií. Do startupu Storyous totiž vstupuje britský fintech SaltPay, který po svém loňském vzniku rychle roste a v české firmě má získat nadpoloviční většinu.
O Storyous bylo letos hodně slyšet v souvislosti se zavřenými restauracemi, které nemohly fungovat kvůli vládním protipandemickým opatřením. Pražský startup pro ně vyvíjí pokladní a manažerské systémy, čímž jim pomáhá optimalizovat celý provoz a šetřit peníze na místech, kam třeba do té doby nedohlédly.
Pokladní systémy Storyous nyní spojí síly s platebními nástroji britského fintechu SaltPay, který do českého startupu vstupuje v transakci, jež se podle informací CzechCrunche pohybuje ve stovkách milionů korun. V rámci velkého obchodu má nakonec SaltPay získat více než polovinu firmy, ale bližší informace prozatím nechtěla žádná ze stran prozradit.
I po vstupu britského fintechu, který už stihl od investorů získat téměř 150 milionů dolarů (3,2 miliardy korun) a má přes 500 zaměstnanců, mají ve Storyous zůstat oba dosavadní akcionáři. Těmi byli investiční skupina Rockaway s podílem kolem 65 procent a výkonný ředitel Igor Třeslín, který držel zbylých zhruba 35 procent.
V jakém podílovém aranžmá to bude, zatím není jasné, ale Třeslín má Storyous dál vést z pozice CEO. „Strategické partnerství se SaltPay je pro nás skvělou příležitostí, jež nám otevřela cestu k akceleraci naší mise, kterou je podporovat majitele restaurací a dalších malých a středních podniků napříč Evropou a dál,“ říká Třeslín.
Pod jeho vedením ve Storyous vznikl pokladní systém, který už vyzkoušelo několik tisíc podniků, a nyní má být připraven na velkou expanzi, která již začala v Polsku a ve Španělsku. „Synergie, kterou představuje spojení našeho manažerského systému a platebního ekosystému SaltPay, přinese obrovskou přidanou hodnotu pro naše zákazníky,“ doplňuje šéf Storyous.
Vedle vývoje komplexního systému, který restauracím či kavárnám umožňuje sledovat skladové zásoby, příjmy, prodeje jednotlivých produktů a zároveň je napojí na platební či rezervační systémy, letos Storyous představilo také službu OneMenu. Ta umožňuje příjem online objednávek a zajišťuje rozvoz jídla, který během pandemie vystřelil vzhůru.