Do českého startupu Storyous vstupuje za stovky milionů korun britský SaltPay. Společně chtějí expandovat po Evropě
I na poslední den letošního roku si připravila tuzemská startupová scéna velký obchod, který má pomoci k vytvoření silného evropského hráče nejen na poli gastronomických technologií. Do startupu Storyous totiž vstupuje britský fintech SaltPay, který po svém loňském vzniku rychle roste a v české firmě má získat nadpoloviční většinu.
O Storyous bylo letos hodně slyšet v souvislosti se zavřenými restauracemi, které nemohly fungovat kvůli vládním protipandemickým opatřením. Pražský startup pro ně vyvíjí pokladní a manažerské systémy, čímž jim pomáhá optimalizovat celý provoz a šetřit peníze na místech, kam třeba do té doby nedohlédly.
Pokladní systémy Storyous nyní spojí síly s platebními nástroji britského fintechu SaltPay, který do českého startupu vstupuje v transakci, jež se podle informací CzechCrunche pohybuje ve stovkách milionů korun. V rámci velkého obchodu má nakonec SaltPay získat více než polovinu firmy, ale bližší informace prozatím nechtěla žádná ze stran prozradit.
I po vstupu britského fintechu, který už stihl od investorů získat téměř 150 milionů dolarů (3,2 miliardy korun) a má přes 500 zaměstnanců, mají ve Storyous zůstat oba dosavadní akcionáři. Těmi byli investiční skupina Rockaway s podílem kolem 65 procent a výkonný ředitel Igor Třeslín, který držel zbylých zhruba 35 procent.
V jakém podílovém aranžmá to bude, zatím není jasné, ale Třeslín má Storyous dál vést z pozice CEO. „Strategické partnerství se SaltPay je pro nás skvělou příležitostí, jež nám otevřela cestu k akceleraci naší mise, kterou je podporovat majitele restaurací a dalších malých a středních podniků napříč Evropou a dál,“ říká Třeslín.
Pod jeho vedením ve Storyous vznikl pokladní systém, který už vyzkoušelo několik tisíc podniků, a nyní má být připraven na velkou expanzi, která již začala v Polsku a ve Španělsku. „Synergie, kterou představuje spojení našeho manažerského systému a platebního ekosystému SaltPay, přinese obrovskou přidanou hodnotu pro naše zákazníky,“ doplňuje šéf Storyous.
Vedle vývoje komplexního systému, který restauracím či kavárnám umožňuje sledovat skladové zásoby, příjmy, prodeje jednotlivých produktů a zároveň je napojí na platební či rezervační systémy, letos Storyous představilo také službu OneMenu. Ta umožňuje příjem online objednávek a zajišťuje rozvoz jídla, který během pandemie vystřelil vzhůru.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsO tom, že je budoucnost gastronomie online, už ostatně hovořil právě Igor Třeslín na naší konferenci CzechCrunch Onlajn, a nyní to chce společně s novým strategickým partnerem ukázat i v dalších zemích. V mnoha z nich už se svými platebními nástroji SaltPay působí, přičemž vedle Londýna to je také například Praha, Bratislava, Lisabon, Porto, Budapešť, Reykjavík či Kapské Město.
Úspěšně celou transakci hodnotí také v Rockaway, kde firmu postupně převzali od původních zakladatelů Storyous, jimiž byli v roce 2012 Hynek Husník a David Menger. Kolik přesně do firmy investiční skupina Jakuba Havrlanta vložila, není známo. Samotné Storyous nicméně v loňském roce utržilo kolem 50 milionů korun a Třeslín v červenci říkal, že by se v příštím roce mělo přetočit do černých čísel.
„Pro Rockaway se jedná o mimořádně úspěšnou transakci. Pro Storyous je to obrovská příležitost, kterou věříme, že promění v další růst. Partnerství se silným hráčem, jakým je SaltPay, otevírá pro Storyous dveře k dalším evropským trhům,“ říká k nové transakci Dušan Zábrodský, investiční partner Rockaway Capital.