Jsou sice ošklivé, ale přesto se po nich zaprášilo. Vánoční svetry Microsoftu zahřejí Malováním či Windows 95
Když nevíte, co svým blízkým s velkou zásobou ponožek naložit pod stromeček, kupte jim svetr. Ideálně nějaký veselý, huňatý, klidně i kousavý, ale primárně takový, který zaujme na první pohled a zvýší šance, že po vánočních svátcích neskončí jako rekvizita ve skříni. Což by se u zábavných svetrů, jež nově nabízí přímo Microsoft, pravděpodobně nemuselo stát.
Snad nikdy neplatilo, že s oblečením musí přicházet pouze módní značky. Ačkoliv ty zajišťují zpravidla tu vyšší kvalitu nabízených kusů, takzvaná reklamní móda, která je dnes díky originálním grafickým vzorům velmi populární, se zájmu těšila i v minulosti. Ze sféry technologických firem lze vybrat třeba Apple, který svou módní kolekci nabízel v 80. letech, a Microsoft si jí částečně drží dodnes.
Nyní však do sortimentu přihodil svetry, lépe řečeno vánoční svetry s výrazným barevným stylem a pořádnou dávkou nápaditosti. Všechny tři modely, které na svůj e-shop dal, jsou znázorněním něčeho, co Microsoft proslavilo po celém světě. Dva z nich proto přichází s motivy legendárních operačních systémů Windows 95 a XP, ten třetí naopak připomíná kultovní program Malování.
Je to tak vůbec poprvé v historii, co Microsoft takzvané ugly sweaters nabídl ke klasickému prodeji. Technologický gigant totiž už v minulosti tento styl svetrů nabízel, ale pouze pro influencery a opravdu skalní fanoušky. Konkrétně šlo o varianty s motivy Windows, které navíc balil do tematických krabic připomínajících fyzické balení opravdových produktů.
Teď se tyto skvosty včetně zbrusu nového modelu se slavným Malováním dostávají i k široké veřejnosti, a ta je vzala útokem. Během včerejšího dne se vyprodaly téměř všechny velikosti (od SM až po 3XL), přičemž dnes jich zbývala jen hrstka. I ta je ale nyní pryč a novým zájemcům nezbývá nic než kontrolovat eBay, případně čekat, než je Microsoft znovu naskladní. Což je také ve hře.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsAby firma jako Microsoft, která je se svou tržní hodnotou okolo 1,6 bilionu dolarů jednou z největších na světě, ale nutně vydělávala na oblečení, to příliš nejde dohromady – na to má jiné kousky, třeba edici počítačů a tabletů Surface, herní konzoli Xbox nebo bohatou nabídku softwarových služeb. Proto se rozhodla, že dvacet dolarů z každého prodaného svetru daruje dál.
Vybrala si neziskovou organizaci Girls Who Code, která v ženách rozvíjí talent a zájem o informační technologie, a plánuje, že jí za období od 1. do 23. prosince pošle minimálně 50 tisíc dolarů. Jednotlivé svetry pak vychází na 70 dolarů (zhruba 1 500 korun) za kus a šlo je objednávat i do Česka. Respektive znovu půjde, pokud je Microsoft včas naskladní, což je zatím ve hvězdách.