Kiwi.com dostalo miliardový úvěr. Prostředky využije i na zrychlení vrácení peněz zákazníkům za zrušené lety
Tuzemský vyhledávač letenek Kiwi.com je ze stran některých zákazníků dlouhodobě pod palbou kvůli zdlouhavému procesu vrácení peněz za lety, které byly zrušeny kvůli pandemii koronaviru a souvisejícímu zavíraní hranic některých zemí. Teď ale možná zákazníkům svítá na lepší časy.
Brněnská společnost zakladatele Olivera Dlouhého totiž v rámci podpory od státní pojišťovny EGAP pro firmy podnikající v dopravě a cestovním ruchu získala garanci na úvěr od Komerční banky a Citibank. Celkem 45 milionů eur (1,2 miliardy korun) by pak ve výsledku mohlo pomoci přinést i refundace čekajícím zákazníkům.
Kiwi.com pro CzechCrunch potvrdilo, že získané peníze chce využít mimo jiné na investice do automatizace a procesů, díky čemuž chce zrychlit právě proces refundace a s tím spojené navrácení peněz na účty zákazníků. Firma totiž v mnoha případech čeká na vrácení peněz od aerolinek, u kterých letenky sama nakupuje.
Získané prostředky tak Kiwi.com, jež po světě zaměstnává dva tisíce lidí, nevyužije na odškodnění lidí přímo. Jak totiž vysvětlil Dlouhý v rozhovoru pro CzechCrunch již na jaře, zákazníci od firmy požadovali stovky milionů eur, tedy jednotky až dvě desítky miliard korun, které však Kiwi.com nemělo a ani nový úvěr by je nepokryl.