Úspěšné spojení Bibloo a Urbanstore. Módní skupina letos utrží 1,4 miliardy korun, chystá nový e-shop i aplikaci

Peter BrejčákPeter Brejčák

bibloo-store2-min

Foto: Bibloo

Bibloo Concept Store v OD Kotva

0Zobrazit komentáře

Před rokem došlo na českém online módním trhu k velkému spojení sil. Módní portál Bibloo koupil konkurenční Urbanstore s cílem zařadit se minimálně mezi tři nejvýznamnější hráče segmentu, což se skupině působící v deseti evropských zemích patrně podařilo. I díky spojení totiž zaznamenává nejvyšší tržby své historie. Bibloo těží zejména z online prodejů a společně s Urbanstore letos vykazuje meziroční růst přijatých tržeb o 42 procent.

Celková výše tržeb z online prodejů tak má atakovat 1,4 miliardy korun. Původní odhad skupiny pro rok 2020 z loňského prosince byl sice o 100 milionů korun vyšší, což se však podle vyjádření firmy pro CzechCrunch týká celého retailu skupiny, nejen internetových prodejů. Předpoklad splnění plánu na 1,5 miliardy korun tak prý platí i přesto, že trh za sebou nemá klidné časy způsobené zejména zavřenými kamennými prodejnami.

„Pomyslnou černou kaňkou v našich jinak úspěšných aktivitách představuje nepříznivá situace u našich retailových jednotek, které pochopitelně trpí tvrdými vládními opatřeními a s nimi spojeným odlivem zákazníků, což můžeme jen těžko ovlivnit,“ uvádí CEO skupiny Martina Kudláčková.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Například největší tuzemský konkurent Zoot letos očekává tržby kolem 550 milionů korun, avšak v jeho případě jde o čísla očištěná o vratky. „V hrubých tržbách s DPH uděláme letos kolem 1,8 miliardy korun. Po vratkách bez DPH, což je číslo, které mi pro komunikaci vždy používáme, bude kolem 550 milionů korun,“ uvedl pro CzechCrunch šéf Zootu Milan Polák. Bibloo na naši žádost o doplnění očištěných čísel pro lepší porovnání nereagovalo. Srovnání s významnými zahraničními hráči se pak dělá těžko, Zalando, About You nebo H&M své online tržby za Českou republiku nepublikují.

„Velkým pozitivem je, že se nám kontinuálně daří zvyšovat poměr tržeb ze zahraničních mutací a posilovat naši přítomnost na těchto trzích,“ pochvaluje si letošní výsledky Kudláčková, která vedení skupiny Bibloo obohatila po třinácti letech strávených ve Sportisimu, kde byla z pozice ředitelky nákupu zodpovědná za produktovou strategii.

„Martina nastoupila na pozici CEO a ve vedení ji doplnil David Štěpánek na pozici provozního ředitele. Hlavními cíli nového vedení je kontinuální rozšiřování produktové nabídky ve fashion a sportswear segmentech,“ doplňuje k novinkám v managementu spolumajitel a akcionář Bibloo a Urbanstore Petr Liesner.

Skupina má v nadcházejícím období v plánu další rozvoj a expanzi, jednou z největších novinek má být spuštění nové podoby e-shopu a na něj navázané mobilní aplikace.

Aktualizace 17. 12. 15.00. Doplnili jsme vyjádření šéfa Zootu Milana Poláka včetně očekávaných hrubých tržeb jeho firmy s DPH, které lze přímo srovnávat s údaji zveřejněnými společností Bibloo. Původně jsme porovnávali čísla očištěná a neočištěná o vratky. Za nepřesnost se omlouváme.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Výprodej mobility zítřka v podání Uberu. Po samořiditelných automobilech prodává Joby Aviation i své létající taxíky

uber-elevate

Foto: Uber

Koncept elektrického letounu divize Uber Elevate

0Zobrazit komentáře

Kdo jiný by měl nabízet služby létajících taxíků, když ne Uber. Jenže ten se kvůli neustále prohlubující ztrátě musí začít starat sám o sebe a na nákladné vedlejší projekty mu již nezbývá síla. Proto se vzdává divize létajících taxíků i divize autonomních vozidel a nechává budoucnost mobility na jiných hráčích.

Je to přibližně rok a půl, co Uber představil své futuristické létající taxi, které mělo první zákazníky svézt již v roce 2023. Kdo by však tušil, že se veleúspěšný startup propadne do hlubokých ztrát, které jej donutily zaměřit se více na svou hlavní oblast podnikání.

Ztráta Uberu se ve třetím čtvrtletí tohoto roku prohloubila již na 625 milionu dolarů a značný podíl na tom má pandemie, která přinesla menší zájem ze strany uživatelů o jinak oblíbené jízdy. Šéf Uberu Dara Khosrowshahi ovšem investory ujistil, že jeho firma našla cestu, jak se z problémů dostat.

Při hledání cesty k ziskům přišly jako první na řadu vedlejší projekty, které jsou extrémně nákladné na vývoj. Šlo především o ty, které se nejrůznějšími způsoby snažily dostat sci-fi mobilitu do skutečného světa. Proto se Uber Elevate nyní stává součástí společnosti Joby Aviation.

uber-embraer

Foto: Embrear

Koncept elektrického letounu s vertikálním vzletem a přistáním

V rámci dohody do ní Uber investuje částku ve výši 75 milionů dolarů (přibližně 1,6 miliardy korun), která navazuje na doposud nezveřejněnou lednovou investici ve výši 50 milionů dolarů, což je v přepočtu jedna miliarda korun.

Startup Joby Aviation, který se soustředí na vývoj letounů s kolmým vzletem a přistáním, byl začátkem tohoto roku oceněn na částku 2,6 miliardy dolarů, a to i díky investicím ve výši 820 milionů dolarů, které do společnosti doposud investoři přinesli. Mezi nimi je i Toyota, jež do startupu vložila už 394 milionů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Joby by rádo navázalo na plány Uberu a nabídlo své služby v roce 2023, přičemž služby Uberu i Joby budou vzájemně dostupné v aplikacích obou společností. Vyvíjený letoun by měl být schopen pojmout až čtyři pasažéry a odnést je až na vzdálenost bezmála 250 kilometrů. Jenže vzdát se pouze projektu Elevate Uberu k tomu, aby se dostal ze stále se prohlubující ztráty, nestačí.

Proto se již začátkem tohoto týdne zbavil i své divize autonomních vozidel, která putuje pod křídla společnosti Aurora Innovation. K dohodě se váže i investice ze strany Uberu ve výši 400 milionů (zhruba 8,6 miliardy korun), za kterou Khosrowshahi firma získává 26procentní podíl s odhadovanou hodnotou deseti miliard dolarů.