Úspěšné spojení Bibloo a Urbanstore. Módní skupina letos utrží 1,4 miliardy korun, chystá nový e-shop i aplikaci
Před rokem došlo na českém online módním trhu k velkému spojení sil. Módní portál Bibloo koupil konkurenční Urbanstore s cílem zařadit se minimálně mezi tři nejvýznamnější hráče segmentu, což se skupině působící v deseti evropských zemích patrně podařilo. I díky spojení totiž zaznamenává nejvyšší tržby své historie. Bibloo těží zejména z online prodejů a společně s Urbanstore letos vykazuje meziroční růst přijatých tržeb o 42 procent.
Celková výše tržeb z online prodejů tak má atakovat 1,4 miliardy korun. Původní odhad skupiny pro rok 2020 z loňského prosince byl sice o 100 milionů korun vyšší, což se však podle vyjádření firmy pro CzechCrunch týká celého retailu skupiny, nejen internetových prodejů. Předpoklad splnění plánu na 1,5 miliardy korun tak prý platí i přesto, že trh za sebou nemá klidné časy způsobené zejména zavřenými kamennými prodejnami.
„Pomyslnou černou kaňkou v našich jinak úspěšných aktivitách představuje nepříznivá situace u našich retailových jednotek, které pochopitelně trpí tvrdými vládními opatřeními a s nimi spojeným odlivem zákazníků, což můžeme jen těžko ovlivnit,“ uvádí CEO skupiny Martina Kudláčková.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Například největší tuzemský konkurent Zoot letos očekává tržby kolem 550 milionů korun, avšak v jeho případě jde o čísla očištěná o vratky. „V hrubých tržbách s DPH uděláme letos kolem 1,8 miliardy korun. Po vratkách bez DPH, což je číslo, které mi pro komunikaci vždy používáme, bude kolem 550 milionů korun,“ uvedl pro CzechCrunch šéf Zootu Milan Polák. Bibloo na naši žádost o doplnění očištěných čísel pro lepší porovnání nereagovalo. Srovnání s významnými zahraničními hráči se pak dělá těžko, Zalando, About You nebo H&M své online tržby za Českou republiku nepublikují.
„Velkým pozitivem je, že se nám kontinuálně daří zvyšovat poměr tržeb ze zahraničních mutací a posilovat naši přítomnost na těchto trzích,“ pochvaluje si letošní výsledky Kudláčková, která vedení skupiny Bibloo obohatila po třinácti letech strávených ve Sportisimu, kde byla z pozice ředitelky nákupu zodpovědná za produktovou strategii.
„Martina nastoupila na pozici CEO a ve vedení ji doplnil David Štěpánek na pozici provozního ředitele. Hlavními cíli nového vedení je kontinuální rozšiřování produktové nabídky ve fashion a sportswear segmentech,“ doplňuje k novinkám v managementu spolumajitel a akcionář Bibloo a Urbanstore Petr Liesner.
Skupina má v nadcházejícím období v plánu další rozvoj a expanzi, jednou z největších novinek má být spuštění nové podoby e-shopu a na něj navázané mobilní aplikace.
Aktualizace 17. 12. 15.00. Doplnili jsme vyjádření šéfa Zootu Milana Poláka včetně očekávaných hrubých tržeb jeho firmy s DPH, které lze přímo srovnávat s údaji zveřejněnými společností Bibloo. Původně jsme porovnávali čísla očištěná a neočištěná o vratky. Za nepřesnost se omlouváme.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.