Bezrealitky vyrostly o čtvrtinu na 50 milionů korun a mají připravenou miliardu na rychlý výkup nemovitostí

Peter BrejčákPeter Brejčák

hendrik-meyer-bezrealitky

Foto: Bezrealitky

Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky.cz

0Zobrazit komentáře

V začátcích loňského roku se těžko odhadovalo, co se v důsledku vládních opatřeních změní na realitním trhu. K žádnému výraznějšímu poklesu na něm ale nakonec nedošlo, což teď dokazují i data portálu Bezrealitky.cz, který se zaměřuje na přímý prodej a pronájem nemovitostí bez zprostředkovatele.

Podle zveřejněných výsledků loni firma, která operuje v Česku i na Slovensku, pronajala 47 tisíc nemovitostí, což je v meziročním srovnání o 35 % více. Za takovým nárůstem má stát zejména zájem Čechů o nájemní bydlení i nabídka obohacená o množství investičních bytů určených původně na krátkodobé pronájmy a na ní navázaná stagnace nájemních cen v Praze.

Dále Bezrealitky zajistily prodej 6 775 nemovitostí o celkové hodnotě na úrovni 32 miliard korun, z nichž bylo 5 301 bytů a 1 474 domů. Průměrná cena prodané nemovitosti na portálu překročila hranici šest milionů korun, jde tak o meziroční nárůst o 40 procent.

Rostoucí počet nájmů i prodejů se podepsal také na hospodářských výsledcích společnosti. Tržby stouply o čtvrtinu ze 40 milionů v roce 2019 na loňských 50 milionů korun. Čistý zisk Bezrealitky navýšily o třetinu, podle informací CzechCrunche tak dosáhl na téměř 20 milionů korun.

Disrupce realitního trhu

Bezrealitky vidí důvody svého růstu hlavně v digitalizaci nabízených realitních procesů, jako je například generování online smluv a jejich vzdálený podpis nebo virtuální prohlídky. Tyto služby v roce 2020 využilo dvanáctkrát více klientů než předloni.

bezrealitky

Foto: CzechCrunch

Prodej domu na portálu Bezrealitky.cz

„Loňský turbulentní rok dokázal především jedno – že náš model definitivně způsobil disrupci realitního trhu. V měsících, kdy běžné realitní služby stagnovaly a objem zprostředkovaných zakázek klesal, jsme dokázali růst a zajistit celou řadu nových zákazníků, poprvé ve větší míře i mimo naše obvyklé cílové skupiny,“ hodnotí šéf portálu Hendrik Meyer.

„Letos chceme výrazným způsobem rozšířit nabídku služeb. Naší ambicí je stát se komplexní realitní službou, která dokáže nabídnout řešení většiny potřeb vlastníků nemovitostí i těch, co bydlení hledají,“ doplňuje Meyer, který na postu ředitele zůstal i po letní změně vlastníka firmy. Původní vlastníky tehdy v transakci za vyšší desítky až nižší stovky milionů korun vyplatil Marek Rosenbaum.

Jedním z hlavních novinek pro letošní rok má být pro Bezrealitky představení doplňkových služeb pro konzervativnější klienty, a to především v oblasti prodeje nemovitostí, například ve formě poskytnutí celé prodejní transakce na klíč. Ještě zajímavější však má být spuštění služby pro výkup nemovitostí, kterou chce firma spustit v prvním čtvrtletí, přičemž má mít na tuto aktivitu vyčleněnou celou miliardu korun.

„Naším cílem bude vykoupené nemovitosti co nejrychleji vracet na trh k prodeji i pronájmu. Předpokládáme, že nemovitost dokážeme odkoupit do týdne, zároveň budeme dávat férové a plně transparentní nabídky. Při výkupu se chceme přiblížit minimálně k 90 % tržní ceny objektu,“ doplňuje Meyer. Podobnou službu loni v létě představil startup Reas, který patří do portfolia skupiny Miton.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym