Byl to náš nejtěžší rok, hodnotí Kijonková. Zásilkovna vyrostla na téměř 2,5 miliardy korun a letos cílí na 5 miliard

Peter BrejčákPeter Brejčák

skijonkova_mensi

Foto: Zásilkovna

Simona Kijonková, zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny

0Zobrazit komentáře

Loňský rok vystřelil českou e-commerce k téměř 200 miliardám korun, což se pozitivním způsobem podepisuje i na firmách, které internetovým obchodníkům nabízí doplňující služby. Mezi nimi nechybí ani logisticko-technologická společnost Zásilkovna, respektive její mateřská skupina Packeta. Podle předběžných čísel její obrat loni narostl na necelých 2,5 miliardy korun, což je téměř dvojnásobek oproti roku předtím a v souladu s očekáváním v polovině minulého roku.

Zásilkovna, kterou v roce 2010 založila Simona Kijonková, v loňském roce zaznamenala 40,5 milionu přepravených zásilek. V meziročním srovnání jde o 114% nárůst s tím, že cena přepraveného zboží dosáhla téměř 49 miliard korun. V letošním roce Packeta plánuje obrat ve výši 5,2 miliardy korun se 70 miliony přepravenými zásilkami.

„Rok 2020 byl nejtěžším rokem v desetileté historii Zásilkovny. Od loňského jara a následně až do konce roku jsme v souvislosti s pandemií koronaviru nepřetržitě čelili velmi nestabilní situaci. V březnu se nám ze dne na den v důsledku uzavřených výdejních míst propadly tržby o 50 procent,“ říká Kijonková, která šéfuje celé skupině Packeta, jíž je Zásilkovna vedle dalších logistických služeb největší součástí.

„Na druhé straně nám dopady pandemie, stejně jako celému sektoru e-commerce, pomohly v tom, že lidé více využívali nakupování zboží na internetu. V letošním roce chceme pokračovat v dalším výrazném růstu, posilovat na zahraničních trzích a postupně naplňovat naši vizi být globální platformou pro e-commerce,“ doplňuje Kijonková.

zasilovna-zbox2-min

Foto: Zásilkovna

Výdejní místo Z-Box od Zásilkovny

Loňský rok se pro Zásilkovnu na tuzemském trhu z pohledu zákazníků nesl zejména v oblasti rozšiřování výdejní sítě, a to jak formou navyšování počtu maloobchodních parterů, tak i spouštěním vlastních automatických výdejních boxů. Celkový počet výdejních míst Zásilkovny loni narostl na bezmála šest tisíc, v České republice jich měla umístěných 4 022.

Plánem pro letošní rok je překonat hranici devět tisíc celkově a pět tisíc z toho v tuzemsku. V září představené automatizované výdejní boxy se přitom mají rozšířit ze současných 102 na řády v tisících kusů, kromě Česka také na Slovensku či v dalších zemích střední Evropy.

Zásilkovna, která loni spustila i doručování zásilek do Spojených států a koupila startup Trayto s ambicí usnadnit e-shopům expanzi do zahraničí, se rovněž pochlubila dobrými výsledky se službou Mezi námi pro přepravu zásilek mezi fyzickými osobami, kdy loni přepravila 3,35 milionu zásilek a počet stažení mobilní aplikace přesáhl jeden milion.

V loňském roce skupina Packeta navíc otevřela deset nových dep, celkově jich má již sedmadvacet, z toho čtrnáct v České republice. Pro rozvoz zásilek na výdejní místa využívá 350 dodávek a 110 kamionů pro přepravu mezi depy ve všech zemích Evropy. V lednu naopak Zásilkovna po sedmi letech ukončila spolupráci s Českou poštou.