Žabka rozšiřuje spolupráci s Bolt Food pro rychlý rozvoz potravin. V obchodech začíná prodávat i léky
Maloobchodní síť prodejen Žabka začala v loňském dubnu rozvážet základní potraviny ve spolupráci s platformou Bolt Food, díky níž dokáže nákup doručit ke dveřím zákazníka v řádu několika desítek minut. Aktuálně službu provozuje 39 pražských obchodů, čímž síť výrazně rozšířila závozovou oblast. Nabízený sortiment pak čítá 750 položek a dle vyjádření vyřídí stovky objednávek týdně.
„Služba si našla své zákazníky a zájem o ní neustále roste. Prostě vše, co je online, je v této době in. První rok nám dal řadu nových zkušeností a námětů v této oblasti a nyní se chystáme lehce upravovat sortiment a nabízenou službu tak, aby ještě lépe reflektovala potřeby našich zákazníků,“ popisuje pro CzechCrunch Radim Lunda, generální manažer sítě Žabka.
„Při zahájení spolupráce jsme začali rozvážet z devíti pražských provozoven této značky a postupně se do aplikace Bolt Food zapojilo celkem 39 poboček. Žabka a Bolt Food jsou v Praze schopni zajistit průměrné doručení nákupu za 20 minut, což představuje suverénně nejrychlejší rozvoz potravin na trhu – to byl od začátku náš cíl,“ doplňuje pro CzechCrunch Marek Maxa, country manažer Bolt Food Česká republika.
Žabka podle svého vyjádření v nejbližší době zásadní novinky v oblasti rozvozu nechystá, další logický krok však vidí v rozšíření služby do dalších měst. Vše bude záležet na dalším vývoji spolupráce se stávajícími a novými partnery, přičemž do budoucna Lunda nevylučuje ani vlastní řešení.
„S Bolt Food plánujeme pokračovat i nadále. Nebráníme se ani spolupráci s jinými hráči na tomto poli. Musí však dojít ke vzájemné dohodě tak, aby byla služba pro obě strany zajímavá a přínosná. V případě vlastního e-shopu by se samozřejmě nabízela možnost spolupráce třeba s DoDo. Ale v této chvíli je to zatím předčasné a není to ani na pořadu dne,“ popisuje šéf Žabky. DoDo už zajišťuje logistiku pro její mateřský řetězec Tesco.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsMaloobchodní síť, spadající právě do skupiny Tesco a fungující na základě franšízových licencí, navíc aktuálně rozšiřuje svůj sortiment o volně prodejná léčiva jako ibalgin, paralen, kapky do očí nebo léky na bolest v krku. V současnosti má třicet obchodů s lékárnou a na těch největších pobočkách je v nabídce čtyřicet položek.
Podle šéfa Žabky se má služba rozšiřovat i na další obchody – potenciál vidí například ve vesnických obchodech na místech, kde není žádná plnohodnotná lékárna. Léky však nejsou k dispozici pro rozvoz pomocí Bolt Food. „Sortiment léků a jeho prodej podléhá přísné legislativě, kde musí být prodejce řádně proškolen, proto prodej léků prostřednictvím e-shopu zatím není možný,“ dodává Lunda.