Lidl šlape do zelí IKEA. Chce prorazit s levnými produkty pro chytrou domácnost a začíná světly či senzory pohybu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

lidl-smarthome

Foto: Lidl

Lidl se pouští do chytré domácnosti, ve které nechybí různá osvětlení

0Zobrazit komentáře

Do boje o chytrou domácnost promlouvá další velký hráč, do něhož bychom to možná ještě nedávno neřekli. Je libo světlo, zásuvku nebo zvonek, které můžete ovládat na dálku i ze svého mobilu? Nově takové chytré produkty najdete v Lidlu, který se svou nabídkou Smart Home útočí například na chytrou domácnost od IKEA.

Podobně jako švédský gigant, který má se svými světly, reproduktory i roletami úspěch, sází také Lidl na co nejlepší poměr ceny a kvality. „Výborný poměr ceny a kvality je u spotřebního zboží nabízeného v rámci společnost Lidl samozřejmostí. Naším cílem je však současně vytvoření vlastního ekosystému a dlouhodobost nabídky,“ říká pro CzechCrunch Tomáš Myler, tiskový mluvčí Lidlu.

V nabídce Lidlu je aktuálně několik druhů svítidel, LED žárovky i světelné pásky, inteligentní zásuvka, senzor pohybu, dveřní a okenní senzor, bezdrátový zvonek nebo keramický topný ventilátor. Nejlevnější zásuvka či LED žárovka vyjdou na 300 korun, nejdražší sada pak na 1 999 korun, v níž najdete vedle centrální komunikační jednotky, tzv. brány, také dálkové ovládání a trojici žárovek.

lidl-smarthome2

Foto: Lidl

Lidl Smart Home Starter Kit obsahuje bránu, ovladač a tři žárovky

Jednotlivá zařízení z nabídky Lidl Smart Home lze ovládat jak prostřednictvím aplikace, tak přiloženým dálkovým ovladačem či hlasovými pokyny (nikoliv v češtině). Jednomu dálkovému ovládání je možné přiřadit až 25 světel, přičemž lze u nich měnit také intenzitu či barvu osvětlení. Právě takové možnosti nabízí i IKEA, jejíž produkty se pohybují v podobných cenových relacích (její ovladač umí propojit až 10 světel).

„Primárním cílem je založení ekosystému, se kterým budou zákazníci spokojeni a budou jej následně rozšiřovat o další prvky. Všechny výrobky jsou současně kompatibilní s technologií Zigbee a tím pádem míří i na zákazníky jiných výrobců a dodavatelů,“ říká tiskový mluvčí Lidlu, který se prý rozhodl na vlnu chytré domácnosti naskočit přirozeně jako na významný trend současnosti.

„Ukazuje se, že naši zákazníci nemají obavy z novinek i v oblasti, ve které jsme doposud nepůsobili a o produkty z řady Lidl Smart Home projevují zájem,“ doplňuje Tomáš Myler, ale konkrétní čísla prodejů prozradit nechce. Lidl nesděluje ani to, zda si produkty vyvíjí či vyrábí sám, nebo spolupracuje s nějakým partnerem.

Díky zmíněnému protokolu Zigbee, který bývá v chytrých domácnostech často využívaný, by měl být ekosystém Lidlu alespoň částečně otevřen i jiným produktům. Firma konkrétně zmiňuje například výrobky Philips Hue nebo Osram Lightify. Sama navíc plánuje představit řadu dalších novinek, mezi nimiž by měly být videozvonky, kamery, termostaty i smart topení.

Zásadní nevýhoda například proti řešení od IKEA a mnoha dalších však může být u chytré domácnosti Lidl Smart Home v tom, že nepodporuje jiné hojně využívané standardy, jako je HomeKit od Applu, kdy lze jednotlivá zařízení ovládat pohodlně ze systémové aplikace na iPhonech a dalších jablečných produktech. Lidl v tomto ohledu nepodporuje ani Amazon a jeho hlasovou asistentku Alexu, rozumí si však s Google Assistantem.