Lidl šlape do zelí IKEA. Chce prorazit s levnými produkty pro chytrou domácnost a začíná světly či senzory pohybu
Do boje o chytrou domácnost promlouvá další velký hráč, do něhož bychom to možná ještě nedávno neřekli. Je libo světlo, zásuvku nebo zvonek, které můžete ovládat na dálku i ze svého mobilu? Nově takové chytré produkty najdete v Lidlu, který se svou nabídkou Smart Home útočí například na chytrou domácnost od IKEA.
Podobně jako švédský gigant, který má se svými světly, reproduktory i roletami úspěch, sází také Lidl na co nejlepší poměr ceny a kvality. „Výborný poměr ceny a kvality je u spotřebního zboží nabízeného v rámci společnost Lidl samozřejmostí. Naším cílem je však současně vytvoření vlastního ekosystému a dlouhodobost nabídky,“ říká pro CzechCrunch Tomáš Myler, tiskový mluvčí Lidlu.
V nabídce Lidlu je aktuálně několik druhů svítidel, LED žárovky i světelné pásky, inteligentní zásuvka, senzor pohybu, dveřní a okenní senzor, bezdrátový zvonek nebo keramický topný ventilátor. Nejlevnější zásuvka či LED žárovka vyjdou na 300 korun, nejdražší sada pak na 1 999 korun, v níž najdete vedle centrální komunikační jednotky, tzv. brány, také dálkové ovládání a trojici žárovek.
Jednotlivá zařízení z nabídky Lidl Smart Home lze ovládat jak prostřednictvím aplikace, tak přiloženým dálkovým ovladačem či hlasovými pokyny (nikoliv v češtině). Jednomu dálkovému ovládání je možné přiřadit až 25 světel, přičemž lze u nich měnit také intenzitu či barvu osvětlení. Právě takové možnosti nabízí i IKEA, jejíž produkty se pohybují v podobných cenových relacích (její ovladač umí propojit až 10 světel).
„Primárním cílem je založení ekosystému, se kterým budou zákazníci spokojeni a budou jej následně rozšiřovat o další prvky. Všechny výrobky jsou současně kompatibilní s technologií Zigbee a tím pádem míří i na zákazníky jiných výrobců a dodavatelů,“ říká tiskový mluvčí Lidlu, který se prý rozhodl na vlnu chytré domácnosti naskočit přirozeně jako na významný trend současnosti.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Ukazuje se, že naši zákazníci nemají obavy z novinek i v oblasti, ve které jsme doposud nepůsobili a o produkty z řady Lidl Smart Home projevují zájem,“ doplňuje Tomáš Myler, ale konkrétní čísla prodejů prozradit nechce. Lidl nesděluje ani to, zda si produkty vyvíjí či vyrábí sám, nebo spolupracuje s nějakým partnerem.
Díky zmíněnému protokolu Zigbee, který bývá v chytrých domácnostech často využívaný, by měl být ekosystém Lidlu alespoň částečně otevřen i jiným produktům. Firma konkrétně zmiňuje například výrobky Philips Hue nebo Osram Lightify. Sama navíc plánuje představit řadu dalších novinek, mezi nimiž by měly být videozvonky, kamery, termostaty i smart topení.
Zásadní nevýhoda například proti řešení od IKEA a mnoha dalších však může být u chytré domácnosti Lidl Smart Home v tom, že nepodporuje jiné hojně využívané standardy, jako je HomeKit od Applu, kdy lze jednotlivá zařízení ovládat pohodlně ze systémové aplikace na iPhonech a dalších jablečných produktech. Lidl v tomto ohledu nepodporuje ani Amazon a jeho hlasovou asistentku Alexu, rozumí si však s Google Assistantem.