Startupu Kindest Davida Semeráda se daří dělat dobro. Pro americké neziskovky vybral už téměř 6 milionů dolarů

Filip HouskaFilip Houska

david-semerad

Foto: Kindest

David Semerád, spoluzakladatel a CEO startupu Kindest

0Zobrazit komentáře

Když spoluzakladatel STRV David Semerád v roce 2018 rozjížděl svou dárcovskou platformu Kindest, měl to jako boční projekt s dobročinným podtextem. Postupem času se ale z nenápadného startupu stal důležitý nástroj pro americké neziskové organizace, což se nyní promítá i na výsledcích z uplynulého roku, ve kterém Kindest zprostředkoval dary ve výši téměř šesti milionů dolarů.

Startup, který čítá čtrnáctičlenný tým okolo Davida Semeráda, vznikl s cílem zajišťovat efektivní online fundraising pro neziskové organizace, které mnohdy nemají čas ani prostředky na to, aby si procesy okolo získávání financí zajišťovaly samy. Kindest jim v tomto pomáhá a jak potvrdil rok 2020, solidarita byla ve světě velké téma.

Do amerických neziskovek během loňského roku přiteklo díky platformě Kindest od dárců zhruba 5,8 milionu dolarů, tedy přes 125 milionů korun. Objem veškerých darů se tak oproti roku 2019 zvýšil o 667 procent a Semerádův startup si potvrdil, že Američané mají o dobročinnost přes internet zájem. Minimálně v pandemických časech.

S tím, jak rostl zájem o posílání peněz ze strany běžných lidí, kterým se nová kampaň dané organizace připomínala třeba skrze e-maily, textovky nebo sociální sítě (a vše zajišťoval právě Kindest), rostly i příjmy samotného startupu. Ty stojí hlavně na dobrovolných příspěvcích dárců, kteří na provoz platformy v roce 2020 poslali nad rámec svých darů neziskovkám okolo 359 tisíc dolarů (7,7 milionu korun), což je o 715 % více než předloni.

kindest-team

Foto: Kindest

Tým startupu Kindest

„Výsledky nás potěšily zejména za naše klienty, kteří jsou naší prioritou. I samotný Kindest měl ale velice úspěšný rok. Několik kol investic pomohlo urychlit rozvoj a mohli jsme tak vypustit vylepšenou verzi celého systému. A celou platformu oceňují i dárci, kdy nám osm z deseti dárců pošle dýško,“ hodnotí uplynulý rok Semerád. Na podobném principu dýšek buduje v Česku dárcovskou platformu Donio David Procházka.

Na úspěšném tažení a růstu česko-amerického Kindestu mají velký podíl zmínění investoři. Díky českému Credo Ventures, Precusor Ventures, TomKat Foundation a několika jednotlivcům loni Semerádův projekt nabral okolo 2,4 milionů dolarů, tedy něco přes 50 milionů dolarů, které mimo jiné přispěly i k rozjetí Kindest Pro.

Nová služba je založena na SaaS modelu předplatného, který už nyní čítá přes 250 klientů, přičemž předplatné se během prvních osmi měsíců provozu rozrostlo na téměř 320 tisíc dolarů v ročních příjmech. Vedle dýšek od dárců tak jde pro Kindest o další zdroj příjmů, díky kterým mohou dál vylepšovat analytiku, marketing a celkovou vybavenost dárcovské platformy.

V letošním roce, který bude patrně z velké části stále pod vlivem pandemie koronaviru, bude Kindest ve své dobročinné misi pokračovat a ideálně ji více zviditelňovat, nehledě na to, že chce posílit své vývojářské zázemí přímo v Česku – dosud startup funguje hlavně ze Santa Monicy u kalifornského Los Angeles.

Hnacím motorem jsou pro něj jak spokojené neziskovky, tak jejich nad očekávání úspěšné financování, což je případem i organizace Boys & Girls Clubs of San Francisco. Té Kindest díky svým nástrojům pomohl vybrat 100 tisíc dolarů, tedy o 250 % finančních prostředků více, než jaký byl původní záměr.

Podobných příkladů může být během následujících měsíců a let mnohem více. Platforma Davida Semeráda, ve které se angažují i jeho kolegové z STRV Martin Šťáva a Pavel Zeifart, totiž funguje na americkém trhu, a Američané jsou obecně zvyklí dávat na charitu dost. Ročně až 300 miliard dolarů. Ovšem jen osm procent z této sumy je darováno online, přičemž právě Kindest by chtěl tento poměr změnit.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina