Wonder Woman 1984 do Česka dorazí na HBO GO. Blockbuster za stovky milionů uvidíme online dříve než v kinech
Když Warner Bros. loni oznámilo, že kompletní program pro rok 2021 nabídne zároveň v kinech a na streamovacích službách, mluvilo se o revoluci v uvádění filmů. Miliony lidí by se poprvé v historii mohly rozhodnout, jestli se na nový blockbuster podívají na plátně, nebo doma. Při ohlášení se ale možná ještě nepočítalo s tím, že některé země se vydání v kinech vůbec nemusí dočkat. Dost možná mezi ně bude patřit Česko.
V dubnu tady má totiž vyjít Wonder Woman 1984, ale pouze na HBO GO. To v zásadě znamená, že film za 200 milionů dolarů, řadící se mezi nejočekávanější projekty loňského roku, u nás bude k dispozici rovnou online. S jeho uvedením v kinech lze pravděpodobně počítat, jakmile to bude možné (momentálně není známé žádné datum), v té době ovšem půjde už jen o zpětné vydání, které typicky mnoho nevydělá.
Jistě tomu nepomůže ani fakt, že se Wonder Woman 1984 mezi kritiky i publikem stala jedním z nejhůře přijatých filmů z univerza DC Comics. Pokračování dobře hodnoceného příběhu amazonské superhrdinky z roku 2017 má ale také svá pozitiva – například ztvárnění 80. let nebo hravou eskapickou atmosféru s chytrými a humornými narážkami. Do novinky se přenesla také přesvědčivost hlavních postav.
Na druhou stranu 2,5 hodiny dlouhé dílo prý z většiny působí jen jako další komiksový blockbuster, který sílu vyprávění podřizuje jednodušším atrakcím. V jednotlivostech zábavný, ale celkově spíše stereotypní snímek viditelně trpí nutností zapadnout do větší franšízy a pro osobitost vlastní prvnímu dílu je podstatně méně prostoru. I tak se však najde nezanedbatelná část publika schopná užít si vizuálně atraktivní, optimistickou a nenáročnou zábavu.
Zvlášť kvůli takovému „popcornovému potenciálu“ je škoda, že se velkého uvedení Wonder Woman 1984 nedočkala ani ve světě, přestože se na plátnech například v USA objevila už v polovině loňského prosince. Globálně totiž v kinech prozatím vydělala pouhých 159,5 milionu dolarů a pro překlenutí do ziskovosti by toto číslo muselo být více než dvojnásobné. Na druhou stranu se podle odhadů za rok 2020 jednalo o vůbec nejsledovanější titul vydaný online.