HoppyGo hlásí 100 tisíc uživatelů a obrat 41 milionů korun. Kurýrům Woltu nově nabídne levnější pronájmy aut

Peter BrejčákPeter Brejčák

_dsc9347abInsider

Foto: HoppyGo

Robin Švaříček, šéf carsharingu HoppyGo

0Zobrazit komentáře

V reakci na pandemii koronaviru lidé v loňském roce více hledali individuální formy pohybu po městě a vyhýbali se hromadné dopravě. Zároveň kvůli zavřeným hranicím a omezeným možnostem cestování do zahraničí v tuzemsku trávili své dovolené, což mimo jiné dokázaly i výsledky Slevomatu, Skrzu a Travelkingu. A právě kombinace těchto dvou faktorů se pak pozitivně podepsala také na výsledcích českého carsharingu HoppyGo.

Podle publikovaných výsledků platforma spadající pod Škoda Auto DigiLab zprostředkovala vypůjčení aut dohromady na více než 38 tisíc dnů, meziročně o 80 procent více. Počet registrovaných uživatelů HoppyGo pak vzrostl o 52 procent na celkových 106 619. Kolik uživatelů využívá služeb carsharingu aktivně, firma neprozrazuje. Průměrná délka zápůjčky se prodloužila na 4,2 dne.

„Zároveň na platformě přibyla řada nových pronajímatelů aut, díky kterým jsme rozšířili vozový park o 31 procent na 2 365 vozů,“ doplňuje CEO HoppyGo Robin Švaříček s tím, že 1 400 pronajímatelů aut si loni mezi sebou rozdělilo přes patnáct milionů korun. „Letos nás čeká především expanze na další evropské trhy, na nichž se chceme – stejně jako v Česku – etablovat jako lídři v oblasti sdílené mobility,“ plánuje.

Nejvyšší poptávka byla na HoppyGo v loňském roce po vozech střední a vyšší střední třídy, zásadní boom vzhledem k domácímu turismu zaznamenaly také minivany a obytné vozy. Nejoblíbenějšími značkami byly tradičně Škoda, Volkswagen a Ford.

_dsc0845ab

Foto: HoppyGo

Carsharing HoppyGo umožňuje majitelům vozů pronajímat auta dalším

Pro CzechCrunch HoppyGo prozradilo, že se jeho obrat v roce 2020 vyšplhal na 41 milionů korun. Podle všeho dál zůstává v červených číslech, což by však mělo být součástí dlouhodobého plánu a rozvoje služby pod křídly inovační laboratoře Škody Auto.

„Vzhledem k tomu, že HoppyGo je platforma, která je přímo ideální pro škálování, z hlediska ziskovosti sledujeme dlouhodobý cíl, který byl nastaven již od samého prvopočátku projektu. A ten se nám zatím úspěšně daří plnit,“ doplňuje k dotazu na hospodaření projektu Švaříček.

„Koncept peer-to-peer carsharingu je přelomový už tím, jak řeší otázku nutnosti vlastnění auta. To už dnes nemá natolik důležitý společenský status, jako tomu bylo v minulosti. Od vlastnictví rovněž často odrazují neustále rostoucí ceny nových vozů, náklady na provoz i pravidelný servis,“ věří šéf HoppyGo.

HoppyGo láká kurýry Woltu

I z těchto důvodů teď HoppyGo spouští novou spolupráci s roznáškovou službou Wolt, která nedávno nabrala masivní investici. Kurýři díky tomu mohou využít vozy dostupné na carsharingu a přivydělat si i bez nutnosti vlastního auta. Obě firmy je k tomu motivují výhodnějšími nabídkami ve formě jednorázového bonusu či slevy na každou zápůjčku.

Řidič tak může díky spolupráci získat referral kód na 500 korun na první výpůjčku a následně slevu ve výši pět procent na každou další. Dále mají kurýři možnosti výrazného cenového zvýhodnění dlouhodobých výpůjček u HoppyGo prostřednictvím měsíčních tarifů, což může snížit cenu zápůjčky o 55 procent.

„V Praze si mohou kurýři vydělat až přes 250 korun za hodinu. Pak už záleží, kolik toho najezdí, což si každý určuje individuálně podle vlastních možností,“ popisuje pro CzechCrunch Jan Foret, šéf Woltu pro Česko. Kurýři si přitom podle HoppyGo zpravidla vybírají spíš levná auta v ceně do 500 korun za den.

foret-wolt2

Foto: Wolt

Jan Foret, šéf rozvozové služby Wolt v Česku

Na platformě je jich k dispozici více než 120 a nejlevnější začíná na 240 korunách za den. Teoreticky si tak kurýr může vydělat na půjčku jednoho auta za jednu až dvě hodiny práce denně. V případě potřeby rychlého přivýdělku tak může jít o zajímavou alternativu příjmů.

„Vzájemná spolupráce přináší pomoc nejen kurýrům, kteří nemají vlastní auto, a potažmo majitelům restaurací a obchodů, ale i pronajímatelům nejlevnějších aut na HoppyGo, která by se jinak tolik nevyužila. Každý pronajímatel bude zároveň dopředu informován, že vůz bude využíván pro účely rozvozu jídla, takže pokud by nesouhlasil, může zápůjčku jednoduše odmítnout,“ říká Švaříček.