Ochutnali jsme nové vegetariánské menu od McDonald’s. Místo rostlinného masa sází na zeleninovou placku
Veggie burger od McDonald’s se zeleninovou plackou
Zdravější životní styl či šetrnější chování k planetě či zvířatům. To jsou trendy, které u stále většího počtu zákazníků zapříčiňují nižší spotřebu masových pokrmů. Reagovat na ně musí i sítě s rychlým občerstvením a zatímco některé sázejí na rostlinné alternativy, které maso napodobují, McDonald’s v Česku přichází se zeleninovou smaženou placičkou.
V nabídce tuzemských restaurací McDonald’s se od pondělí 29. března objeví nová řada s názvem Veggie, která je vegetariánského ražení. Nejedná se však o rostlinnou burgerovou alternativu, jakou v Česku nabízí například Burger King, nýbrž o smaženou placku plnou zeleniny, která připomíná zeleninový karbanátek.
A právě jako zeleninový karbanátek prakticky i chutná. McDonald’s svou novinku začíná nabízet ve třech variantách – jako burger, jako wrap nebo jako salát. To, že nejde o maso, sice nemusíte poznat hned na první pohled, ale určitě ano při prvním zakousnutí, kdy se na řezu či skusu objeví barevné kousky zeleniny a chuť typická pro karbanátek.
McDonald’s prozatím nejde cestou rostlinné náhražky masa, o což se na globální úrovni snaží ve spolupráci s Beyond Meat, ale nabízí přímočarou variantu nejen pro vegetariány, ale i masožravce, kteří občas hledají bezmasý pokrm. Placičky Veggie obsahují zeleninu jako mrkev, petržel, hrášek, brokolice, cibule a paprika, kterou doplňuje sýr ementálského typu, máslo, slunečnicová semínka, tortilla chipsy či bylinky.
Vše je přitom obaleno do strouhanky a usmaženo, přičemž ve Veggie burgeru najdete tuto placku doplněnou o plátek čedaru, rajče, salát a novou jogurtovo-bylinkovou omáčku Ranch. Podobné složení nabízí i Veggie wrap, kde zeleninová placka nahrazuje kuřecí kousky, což platí také ve Veggie salátu, kde je placka nařezaná místo masa.
„Našim zákazníkům chceme stále přinášet něco nového a také nabízet více variant, jak se u nás dobře najíst. Dalším krokem na této cestě je právě bezmasá nabídka v podobě tří nových pokrmů pod řadou Veggie,“ říká Jitka Pajurková, ředitelka komunikace ve společnosti McDonald’s ČR a SR, k trendu, kdy někteří zákazníci taktéž začínají výrazně omezovat konzumaci masa.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsVedle vegetariánských pokrmů zároveň stále více vyhledávají i kuřecí pokrmy, což je sice devíza zejména konkurenčního KFC, jež samo experimentuje s rostlinnými alternativami a s prvními testy mělo velký úspěch, nicméně také McDonald’s rozšiřuje nabídku. Od února jeho nabídku rozšířil burger Crispy Chicken Deluxe nebo McMenu s kuřecími křídly. Nové Veggie menu je pro fastfoodový řetězec také dalším krokem v jeho odpovědném směřování.
„Udržitelnost je jedním z hlavních cílů, které si McDonald’s vytyčil. Už desítky let třídíme jak obaly od dodavatelů či použitý olej, tak i odpad po našich zákaznících. V minulosti jsme zavedli biodegradabilní brčka, odstranili plastové kelímky a nově jsme také vyměnili dřevěné příbory za plastové. Těmito kroky dokážeme ušetřit desítky tun plastového odpadu ročně,“ říká Jitka Pajurková.
„Tři nové pokrmy z řady Veggie jsou velmi chutnou alternativou pro ty, kdo se masu zcela nebo částečně vyhýbají nejen kvůli zdravotním benefitům, ale také s ohledem na etický nebo ekologický aspekt,“ dodává ředitelka komunikace společnosti McDonald’s. Kdy by se mohla v Česku objevit také chystaná řada McPlant, která ve spolupráci s Beyond Meat přinese rostlinnou alternativu masových placek, zatím známo není.
Jde nicméně o rychle rostoucí trend, kdy se „maso“, pro které nemuselo umřít žádné zvíře, snaží v laboratořích vyvinout velké množství firem. V Česku prodává svou rostlinnou alternativu hovězího masa tuzemská Mana, v Singapuru jako první schválili prodej kuřecího masa z bioreaktoru a vedle již zmíněného amerického Beyond Meat patří mezi nejvýraznější hráče jeho konkurent v podobě Impossible Foods.