Ochutnali jsme nové vegetariánské menu od McDonald’s. Místo rostlinného masa sází na zeleninovou placku
Veggie burger od McDonald’s se zeleninovou plackou
Zdravější životní styl či šetrnější chování k planetě či zvířatům. To jsou trendy, které u stále většího počtu zákazníků zapříčiňují nižší spotřebu masových pokrmů. Reagovat na ně musí i sítě s rychlým občerstvením a zatímco některé sázejí na rostlinné alternativy, které maso napodobují, McDonald’s v Česku přichází se zeleninovou smaženou placičkou.
V nabídce tuzemských restaurací McDonald’s se od pondělí 29. března objeví nová řada s názvem Veggie, která je vegetariánského ražení. Nejedná se však o rostlinnou burgerovou alternativu, jakou v Česku nabízí například Burger King, nýbrž o smaženou placku plnou zeleniny, která připomíná zeleninový karbanátek.
A právě jako zeleninový karbanátek prakticky i chutná. McDonald’s svou novinku začíná nabízet ve třech variantách – jako burger, jako wrap nebo jako salát. To, že nejde o maso, sice nemusíte poznat hned na první pohled, ale určitě ano při prvním zakousnutí, kdy se na řezu či skusu objeví barevné kousky zeleniny a chuť typická pro karbanátek.
McDonald’s prozatím nejde cestou rostlinné náhražky masa, o což se na globální úrovni snaží ve spolupráci s Beyond Meat, ale nabízí přímočarou variantu nejen pro vegetariány, ale i masožravce, kteří občas hledají bezmasý pokrm. Placičky Veggie obsahují zeleninu jako mrkev, petržel, hrášek, brokolice, cibule a paprika, kterou doplňuje sýr ementálského typu, máslo, slunečnicová semínka, tortilla chipsy či bylinky.
Vše je přitom obaleno do strouhanky a usmaženo, přičemž ve Veggie burgeru najdete tuto placku doplněnou o plátek čedaru, rajče, salát a novou jogurtovo-bylinkovou omáčku Ranch. Podobné složení nabízí i Veggie wrap, kde zeleninová placka nahrazuje kuřecí kousky, což platí také ve Veggie salátu, kde je placka nařezaná místo masa.
„Našim zákazníkům chceme stále přinášet něco nového a také nabízet více variant, jak se u nás dobře najíst. Dalším krokem na této cestě je právě bezmasá nabídka v podobě tří nových pokrmů pod řadou Veggie,“ říká Jitka Pajurková, ředitelka komunikace ve společnosti McDonald’s ČR a SR, k trendu, kdy někteří zákazníci taktéž začínají výrazně omezovat konzumaci masa.