Po letech spánku přichází oživení. Patro.cz vyrostlo o 65 procent a letos chce v tržbách pokořit půl miliardy korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

patro_zlin

Foto: NWT

Prodejna Patro.cz v Zlíně

0Zobrazit komentáře

V posledních letech se zdálo, že jeden z nejstarších tuzemských e-shopů Patro.cz upadl do spánku. Internetová nákupní galerie nabízející více než 300 tisíc produktů v segmentech jako elektronika, sportovní potřeby nebo zahradní nábytek však o sobě opět dává vědět a bojuje o své místo na poli české e-commerce.

Během loňského roku Patro.cz, jež patří do holdingu technologické společnosti NWT, podle vyjádření pro CzechCrunch vykázalo obrat očištěný o vratky a reklamace ve výši 255 milionů korun a meziročně jej navýšilo o 65 procent. Svou ziskovost ve fiskálním roce, který v případě společnosti končí v únoru, e-shop nekomentuje a sleduje ji na úrovni celého holdingu s tím, že NWT je ziskové.

„V průběhu roku 2020 proběhla řada úprav logistických procesů tak, abychom dokázali pružně reagovat na navyšování objednávek. V září jsme nasadili nový, atraktivnější design webových stránek, který splňuje moderní trendy nákupu na internetu,“ popisuje pro CzechCrunch Přemysl Vícha, šéf divize e-business v NWT zastřešující celkem sedm e-shopů.

„Znalost značky Patro.cz, která několik let spala, se v letošním roce pokusíme více dostat do povědomí. Pomůže nám k tomu cílená mediální kampaň na nejposlouchanějších rádiích či v televizních reklamách,“ odhaluje plány Vícha.

p_vicha

Foto: NWT

Přemysl Vícha, šéf divize e-business skupiny NWT, do níž spadá Patro.cz

V letošním roce tak Patro plánuje ještě více urychlit svůj růst a celkový obrat zdvojnásobit, tedy dosáhnout úrovně okolo 500 milionů korun. Kromě zmiňovaného posílení brandu by k tomu měly dopomoct vyšší investice do výkonnostního marketingu i optimalizace produktů a skladovosti.

„Patro.cz za poslední roky prošlo vývojem vlastního e-shopového řešení, které nebylo připraveno na vyšší návštěvnosti a výrazný nárůst objednávek. Rok 2020 byl shodou okolností obdobím, ve kterém se vývoj téměř dokončil s tím, že je připraven na výraznější návštěvnosti a prodejnost. Ruku v ruce s tím šla i připravenost skladového řešení,“ doplňuje podrobnosti Vícha.

K naplnění cílů mají e-shopu dopomoct i novinky, které představil v loňském roce. Mezi ně patří rozšíření možností plateb včetně jejich odložení pomocí Mall Pay nebo Twisto i doplnění dalších bank přes bránu PayU. Internetová nákupní galerie zároveň rozšířila výběr distributorů zásilek, aktuálně spolupracuje s Českou poštou, PPL, DPD, Geis, Poštou bez hranic nebo WeDo.

Dalším velkým krokem podle Víchy byla optimalizace skladového toku, čímž se zkrátila cesta zboží od dodavatele ke klientovi. Sídlo Patro.cz je sice ve Zlíně, přesto dokáže ze svých skladů doručit zboží zákazníkům do dalšího dne po celém území Česka. To je ostatně v případě velkých e-shopů standardem.

„Prozatím nám nevyšla myšlenka doručení zboží do tří hodin od objednání po Zlíně a okolí. Společně s Liftagem jsme na podzim spustili testovací provoz, nicméně po pár měsících jsme vyhodnotili, že v menších lokalitách, na rozdíl od Prahy či Brna, klienti nepožadují expresní dodávku. Velmi rádi tuto službu opět zařadíme do nabídky, když ucítíme zájem ze strany klientů,“ dodává Vícha.