Po letech spánku přichází oživení. Patro.cz vyrostlo o 65 procent a letos chce v tržbách pokořit půl miliardy korun
V posledních letech se zdálo, že jeden z nejstarších tuzemských e-shopů Patro.cz upadl do spánku. Internetová nákupní galerie nabízející více než 300 tisíc produktů v segmentech jako elektronika, sportovní potřeby nebo zahradní nábytek však o sobě opět dává vědět a bojuje o své místo na poli české e-commerce.
Během loňského roku Patro.cz, jež patří do holdingu technologické společnosti NWT, podle vyjádření pro CzechCrunch vykázalo obrat očištěný o vratky a reklamace ve výši 255 milionů korun a meziročně jej navýšilo o 65 procent. Svou ziskovost ve fiskálním roce, který v případě společnosti končí v únoru, e-shop nekomentuje a sleduje ji na úrovni celého holdingu s tím, že NWT je ziskové.
„V průběhu roku 2020 proběhla řada úprav logistických procesů tak, abychom dokázali pružně reagovat na navyšování objednávek. V září jsme nasadili nový, atraktivnější design webových stránek, který splňuje moderní trendy nákupu na internetu,“ popisuje pro CzechCrunch Přemysl Vícha, šéf divize e-business v NWT zastřešující celkem sedm e-shopů.
„Znalost značky Patro.cz, která několik let spala, se v letošním roce pokusíme více dostat do povědomí. Pomůže nám k tomu cílená mediální kampaň na nejposlouchanějších rádiích či v televizních reklamách,“ odhaluje plány Vícha.
V letošním roce tak Patro plánuje ještě více urychlit svůj růst a celkový obrat zdvojnásobit, tedy dosáhnout úrovně okolo 500 milionů korun. Kromě zmiňovaného posílení brandu by k tomu měly dopomoct vyšší investice do výkonnostního marketingu i optimalizace produktů a skladovosti.
„Patro.cz za poslední roky prošlo vývojem vlastního e-shopového řešení, které nebylo připraveno na vyšší návštěvnosti a výrazný nárůst objednávek. Rok 2020 byl shodou okolností obdobím, ve kterém se vývoj téměř dokončil s tím, že je připraven na výraznější návštěvnosti a prodejnost. Ruku v ruce s tím šla i připravenost skladového řešení,“ doplňuje podrobnosti Vícha.
K naplnění cílů mají e-shopu dopomoct i novinky, které představil v loňském roce. Mezi ně patří rozšíření možností plateb včetně jejich odložení pomocí Mall Pay nebo Twisto i doplnění dalších bank přes bránu PayU. Internetová nákupní galerie zároveň rozšířila výběr distributorů zásilek, aktuálně spolupracuje s Českou poštou, PPL, DPD, Geis, Poštou bez hranic nebo WeDo.