Porsche představilo praktickou verzi elektrického Taycanu. Zvládne i lehký terén a stojí 2,5 milionu korun
Praktičnost a schopnost pohybu v terénu většinou nepatří mezi hlavní body checklistu, podle kterého vybírat nový sportovní vůz. Ovšem Porsche nyní přichází s novinkou, u které lze tyto dva body bez problému odškrtnout. Představuje totiž nadupaný Taycan Cross Turismo.
Elektrická novinka německé automobilky nabízí zavazadlový prostor o objemu přes 1 200 litrů, pohon všech kol, nastavitelné vzduchové odpružení a Gravel režim. Zajet s tímto sporťákem tak bude možné třeba i do lesa na houby, čímž by si mohl získat i nejednoho příznivce z Česka.
Porsche už s původním Taycanem jasně ukázalo, že atraktivní a výkonné sportovní vozy s bateriemi umí dělat nejen mladé automobilky ze Spojených států. Taycan s elektrickým pohonem se stal okamžitě hitem, když se ho během prvního roku prodejů prodalo hned dvacet tisíc exemplářů.
Od počátku bylo jasné, že Taycan bude přicházet v různých výkonových konfiguracích a špitalo se o tom, zda mezi nimi bude karosářská verze kombi. Tu naznačila koncepční studie Mission E Cross Turismo, která se ukázala na autosalonu v Ženevě v roce 2018, tedy rok před premiérou Taycanu. Její produkční verzi mělo Porsche v plánu ukázat světu loni, nakonec se však rozhodlo počkat na dnešek.
Vizuálně je Taycan Cross Turismo snadno identifikovatelný, a to díky výraznější zádi, která se protáhla a nabyla na objemu. Na jinakost upozorňuje i řada detailů přicházející s paketem Off-Road Design, který prozrazuje připravenost vozu vyjet do terénu. Mezi tyto detaily patří například ochranné lemy podběhů kol a prahů či ochranné prvky předního a zadního nárazníku, které mají za úkol chránit vůz před odletujícími kamínky.
Před dotírajícím terénem vůz chrání i unikátní podvozek s adaptivním vzduchovým odpružením, které lze libovolně programovat. Majitel vozu může nastavit, aby se světlá výška měnila na místech, kudy projíždí opakovaně, tedy například při příjezdu do garáže nebo na úseku s větším množstvím výtluků. Na špatném povrchu se pak rozhodně hodí aktivovat režim Gravel.