Mobilní rozhlas se mění na Munipolis a míří do Německa. Další na řadě bude Španělsko a Velká Británie
Ondřej Švrček, zakladatel Munipolisu
Když chtějí v Česku starostové komunikovat se svými občany, často sáhnou po Mobilním rozhlase. Existují sice alternativy, ale komunikační služba Ondřeje Švrčka, která dnes funguje ve více než 1 350 obcích a má registrovaných půl milionu občanů, se v mnoha ohledech stala synonymem pro chytrou komunikaci. Jelikož se již v Česku dostatečně etablovala, míří teď poprvé za hranice. A to rovnou s novým názvem.
Přestože si Ondřej Švrček, jak sám přiznává, v začátcích název Mobilní rozhlas doslova vydupal, protože věřil, že i díky tomu starostové a další představitelé samospráv lépe pochopí, co jim nabízí, musel teď s kolegy vymýšlet název znovu. V zahraničí by totiž s českým názvem nepochodil a z Mobilního rozhlasu se tak stane Munipolis.
„Ten důvod je jasný. Intenzivně se v posledních měsících věnujeme vstupu na zahraniční trhy a tam by už současný ‚Mobilní rozhlas‘ neobstál. Takže v zahraničí nás budou znát již jen jako Munipolis. Platí to i pro Slovensko, kde se naše značka stále ještě etabluje a můžeme si okamžitý rebranding dovolit,“ prozrazuje pro CzechCrunch Švrček.
Devětatřicetiletý podnikatel bral rozvoj Mobilního rozhlasu zároveň jako misi, jak šířit osvětu mezi tuzemskou státní správou, a starostům po celé zemi trpělivě vysvětloval, proč by vůbec měli s občany napřímo komunikovat. Jeho Mobilní rozhlas se postupně rozrůstal a dnes už nabízí spoustu dalších funkcí, které slouží k lepší informovanosti občanů i třeba k rozvoji samotné obce.
Velká německá výzva
Pod mezinárodním brandem Munipolis chce nyní Švrček ukázat sílu dobré komunikace s místními obyvateli také v zahraničí. Jako první západní trh, na němž se hodlá prosadit, si vybral Německo, které bere jako velkou výzvu. Jelikož tam ale prý podobně komplexní nástroj neexistuje, věří zakladatel Mobilního rozhlasu v úspěch.
„Německo je velice náročná země, takže naše ambice expandovat právě do něj není vůbec malá. Na druhou stranu je to trh, který nás může obrovsky posunout. Už jen skutečnost, že i malé obce mají vlastního dedikovaného pracovníka na komunikaci s veřejností a my tak máme partnera, který náš přínos okamžitě pochopí a může nám dávat relevantní zpětnou vazbu, je velice přínosná,“ popisuje stav věcí u našich západních sousedů.
„Bereme vstup opravdu pečlivě. Jsme ve fázi, kdy stále zjišťujeme, co mají jednotlivé spolkové země za sebou, co se týče digitalizace komunikace. A rozdíly jsou velké. Například v Hesensku je standardem vlastní mobilní aplikace, celá spolková země má vlastní krizovou aplikaci. I díky tomu starostové na Munipolis dobře reagují,“ kvituje Švrček.
Do léta chce mít Munipolis rozběhnutou první skupinu referenčních obcí, na nichž chce ukázat své přednosti. První lokality aktuálně zapojuje v Hesensku, přičemž aktivní je expanzní tým také v příhraničních oblastech Bavorska a Saska, kde využívá partnerství jednotlivých obcí.
„Je skvělé vidět, jak se propojení obou stran hranice posouvá a samosprávy se naučily fungovat v symbióze. A protože Česko považují za výrazně pokročilejší v oblasti digitalizace, dává jim smysl se od svých českých partnerských obcí práci s nástroji pro chytrou komunikaci naučit,“ vyzdvihuje Švrček. Cíle přitom nemá malé. Do konce roku 2022 chce v počtu zapojených samospráv vyrůst na trojnásobek.