Přivítejte elektrického krále silnic. Mercedes EQS je nejluxusnější elektromobil, který si můžete koupit
Když se řekne Mercedes třídy S, ve většině případů není potřeba nic moc dodávat. Prakticky to nejluxusnější, co si od německé automobilky můžete koupit, má vybudované nesmírně silné jméno. A kdo ví, jednoho dne možná to stejné bude platit také o Mercedesu EQS, tedy třídě S na elektrický pohon, která se premiérově plně odhalila světu.
Mercedes EQS je pořádný kus auta. Však na délku má více jak 5,2 metru. V nabídce bude ve dvou verzích, a to s pohonem zadních a všech čtyř kol. Obě verze v útrobách mají jednu z největších baterii, kterou v elektromobilech najdete. Kapacita činí 107,8 kWh, což znamená papírový dojezd až 770 kilometrů na jedno nabití.
Za zmínku stojí i výkon, který v případě zadokolky je 245 kW a 385 kW s pohonem všech kol. V budoucnu dorazí i verze s výkonem 560 kW. Novinka se pyšní skvělý aerodynamickým odporem, který se zastavil na hodnotě Cd 0,20. Tento údaj vám zřejmě příliš neřekne, ale z Mercedesu EQC dělá nejaerodynamičtější sériově vyráběný vůz na světě.
Na palubě je kromě pořádného luxusu také velká porce výpočetního výkonu. Konkrétně jde o osmijádrový procesor a 24 GB operační paměti. Poháněn musí být nejen infotainmentový systém Mercedesu, ale také veškeré asistenční systémy. Ostatně v závislosti na výbavě může být v autě až 350 senzorů, které monitorují vzdálenosti, teploty, obsazenost sedadel, využívání jednotlivých funkcí vozu.
Mercedes EQS nastupuje na vlnu, kterou už známe například z telefonů. Po zakoupení auta si budete moci připlácet za další služby. V prvé řadě půjde o různé módy, hry, ale také například zvukový projev auta. Následně by mohlo jít například o lepší světlomety nebo jízdní asistenty.
Vše si přitom zákazník bude moci nejdříve vyzkoušet v bezplatném období a až následně se rozhodnout, zda chce platit měsíčně, nebo ročně. Jednoduše tak budete moci za určité věci platit pouze v to období, kdy je budete potřebovat.
V hlavní roli luxus
Asi jen málokdo mohl očekávat, že interiér se ponese v jiném než luxusním, svěžím a samozřejmě moderním duchu. Lehká inspirace z Mercedesu třídy S nelze přehlédnout, ale přesto je elektrická verze svá. Před volantem, uprostřed palubní desky, ale také před spolujezdcem můžete mít displeje.
Středový displej nabídne úhlopříčku až 17,7 palce a podobně jako ten před spolujezdcem je vybaven haptickou odezvou. Myslelo se i na head-up displej s rozšířenou realitou, jak je poslední dobou zvykem i u podstatněji levnějších modelů.
Mnoho funkcí půjde ovládat přes hlasovou asistentku Mercedesu, která komunikuje ve 27 jazycích. Dokáže vám říci informace nejen o počasí, ale umí zapnout i masážní funkci jakéhokoli sedadla. Nově zvládne také například otevřít dveře, aniž by řidič musel vystupovat z auta.
Zábavní systém je připravený také pro cestující na zadních sedadlech, ze kterých lze ovládat prakticky všechny funkce auta. Novinkou jsou předinstalované aplikace pro online streamování hudby přímo v infotainmentu auta, která se může rozehrát do celého interiéru prostřednictvím 15 reproduktorů o celkovém výkonu 710 wattů od společnosti Burmester.