Apple znovu točil v Česku. Pro důraz na větší soukromí uživatelů si vybral okolí Národního divadla i další pražská místa
Nahnal barevné skupinky lidí k Nové scéně u Národního divadla, roztančil pár s AirPody v uších v jednom z pražských vnitrobloků, vyslal skautíky k lomu Velká Amerika i vánočně oživil Hošťálkovo náměstí v Žatci. Česko je pro Apple jednou z oblíbených destinací pro natáčení produktových reklam a potvrzuje to i teď, kdy zveřejnil nový reklamní spot na iPhone, respektive soukromí v iOS, který se natáčel výhradně v Praze.
Nová reklama, nazvaná jednoduše jako Privacy on iPhone | Tracked, je založena na běžném dni mladého muže, který si rád zajde na kávu, poté dojede do práce, z kanceláře zajde nakoupit a následně odpočívá v pohodlí domova. Akorát s tím rozdílem, že ho neustále někdo sleduje. Čím více času stráví v obklopení ostatních lidí, tím více z nich ho následuje kamkoliv, kam jde. A co je horší, ví o něm ty nejmenší detaily.
Apple tím reaguje na problém spojený s aplikacemi třetích stran, které mohou mít tendenci sbírat data uživatelů pro následné využívání pro reklamní kampaně. Typickým příkladem je Facebook, který se před nedávnem proti Applu ostře ohradil, že mu omezuje příjmy z reklam. Právě tvůrce iPhonů totiž v aktualizaci iOS 14.5 přišel s funkcí Tracking Transparency, jež aplikacím nedobrovolný sběr dat prakticky znemožňuje.