České Sportlito nabírá miliony od Pale Fire Capital. Přinese moderní sportovní aplikaci pro mladou generaci
Lukáš Práža, Tomáš Ledba, Radek Alenka, Antonín Parma (Sportlito) a Dušan Šenkypl (PFC)
Řádnou startupovou cestu jako na houpačce má za sebou Antonín Parma. Pokud bychom neznali podrobnosti, mohlo by se vše zdát jako přímočarý příběh. Před rokem měl vizi o moderním sportovním zpravodajství a teď na něj nabírá peníze od investorů. Jenže Sportlito, které míří na mladou generaci odkojenou krátkými příběhy na Instagramu, přitom dlouho balancovalo na hraně.
„Byla to opravdická odysea,“ říká dnes již s úsměvem Antonín Parma. „Loni v létě jsme byli domluvení se třemi investory, vše směřovalo k podzimnímu spuštění aplikace, ale jeden z nich nakonec i kvůli další vlně koronaviru vycouval, a tak jsme museli hledat nové řešení,“ popisuje zakladatel Sportlita. Aplikace, která výsledky sportovních zápasů servíruje v atraktivní vizuální podobě, se tak musela o rok odsunout, ale teď by už jejímu spuštění nemělo stát nic v cestě.
Aktuální sportovní výsledky jsme dnes zvyklí sledovat například díky tuzemské aplikaci Livesport, která patří mezi světovou špičku a pro nejrychlejší informace o vstřelených gólech či získaných bodech ji využívají desítky milionů lidí po celém světě. Právě v Livesportu působil jako kreativní ředitel mnoho let i Antonín Parma, který chce nyní oslovit i mladší generace fanoušků novým, atraktivnějším formátem.
Sportlito nebude primárně o tom, aby klíčové události přineslo co nejrychleji, ale především co nejzajímavěji – zkrátka tak, aby fanouška zaujalo a ten si z toho odnesl více než jen vjem z notifikace, kde se změnilo u skóre jedno číslo. Byť to pro dlouholeté sportovní příznivce může znít nepochopitelně, pro nejmladší generace už dnes například fotbal nemusí být zdaleka tak atraktivní a je jasné, že o ně bude muset i nejrozšířenější sport na světě zabojovat.
Atraktivní vizuální příběhy
To si uvědomuje také Antonín Parma, který chce nabídnout ve Sportlitu pohled na sportovní klání i z jiného úhlu, než jsme byli dosud zvyklí. „Důraz do budoucna bude především na jednotlivé sportovní hvězdy. Budete moci sledovat příběh konkrétních hráčů v daných zápasech. Nic takového dnes neexistuje, ale je to extrémně atraktivní,“ je přesvědčen devětatřicetiletý Parma, který byl rovněž spolumajitelem digitální agentury Nydrle.
Jako jeden příklad za všechny uvádí téměř tři roky starý přestup jednoho z nejlepších fotbalistů planety Cristiana Ronalda. „Když přestoupil z Realu Madrid do Juventusu, společně s ním přešlo i několik stovek milionů fanoušků,“ připomíná Parma. Sledovat jsme to mohli například na instagramovém účtu Juventusu, kde skutečně po oznámení transferu slavného fotbalisty přibývali sledující závratnou rychlostí.
Nejen podle Parmy se bude muset fotbal i další sporty zamýšlet nad tím, jak se udělat pro fanoušky ještě atraktivnější, a Sportlito v tom chce pomoci. V aplikaci si tak fanoušci zaškrtnou jak své oblíbené kluby, tak i konkrétní hráče. Jakmile se bude hrát nějaký zápas, ve formátu podobném oblíbeným Stories na Instagramu uživatel dostane vše, co ho zajímá.
Nebude se přitom jednat jen o změnu výsledku, ale i další zásadní momenty, které na hřišti (ale do budoucna i mimo něj) proběhnou, spolu s fotografií přímo „z místa činu“, aby textovou informaci o vstřeleném gólu nebo neproměněné velké šanci doplnila i potřebná emoce. Vše budou fanouškům na míru sestavovat algoritmy, které nyní ve Sportlitu vyvíjí, a na celou myšlenku slyšeli také v tuzemské investiční skupině Pale Fire Capital.
„Antonín nás myšlenkou na vytvoření globální platformy rychlého sportovního zpravodajství pro mladé fanoušky nadchnul hned na první schůzce. Všichni partneři jsme v PFC sportovně naladění, ale v portfoliu jsme dosud neměli žádnou firmu, která by se sportem nějak zabývala. Ve Sportlitu vidíme obrovský potenciál,“ říká Dušan Šenkypl, zakládající partner Pale Fire Capital, kde působí společně s Janem Bartou, Davidem Holým a Petrem Krajíčkem.